Gå til innhold

Tips til et romantisk/koselig sted?

Brad

Anbefalte innlegg

Skal på sydentur med fruen til vinteren og trenger tips til et romantisk sted.

Tenerife, Gran Canaria og Kos og det der blir vell uaktuelt, ettersom vi ikke drar for å feste.

Må være varmt og fint der, og strand. Ikke noe feststed. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maldivene må vel være den ultimate kjærlighetsturen ( eller hva du vil kalle det)

Strender, palmer, fine solnedganger, ikke noe stress/få barnefamilier om du ikke reiser til de største øyene, det også mange øyer som "bygger opp" for en romantisk ferie.

Meeru og Komandoo er 2 eksempler.

Hjemmesiden til Meeru er

http://www.meeru.com/Default.aspx

Og til Komandoo

http://www.komandoo.com/

Er ikke sikker på om du regner dette som syden.

Høsten-vinteren er den beste tiden å besøke maldivene på etter det jeg vet, og du kan møte på Manta-rokker og hvalhai i denne sesongen.

Ellers vet jeg ikke om prisene hindrer, ville vært lettere å finne et sted om du postet hvilken prisklasse ferien skal være i.

:)

Du kan også reise til Mexico-> Cancun om du vil reise vestover. Her har du mulighet til å se mayapyramider ( chichen Itza ) Og Store grotter rundt på Yukatan-halvøya. Det er gode snorkleseverdigheter i Cozumel-området som ligger 1-2 timer fra Cancun. Cancun er en by med både shoppingmuligheter, mange severdigheter langs stranden, og kjøring med speedbåter i lagunen. Området er preget av turister fra Usa.

Seychellene går også an å reise til. Veldig likt som maldivene men man er på større øyer med fjell og regnskog. Vil påstå at det er større sjanse å møte på skilpadder. Ulempen er at man ikke får den samme følelsen som Maldivene at man er "borte fra den normale verdenen". Øye Praslin er den mest populære øya her, utenom hovedstaden Mahe.

fillipinene er også en mulig reisedestinasjon om dere vil ha strand og badeferie, Fine strender og gode dykke/snorklemuligheter. Jeg har ett intrykk at det er dessverre lettere å møte på giftige fisker når man bader her, blant annet steinfisk og octopus.

Om du er på utkikk etter andre destinasjoner så har jeg noen tips:

Solomon øyene, Fransk polynesia ( sjekk ut Tahiti og Bora Bora),Fihi, kiribati

Stedene jeg har listet over er alle steder med generelt strand,rolige omgivelser, palmer/regnskog, og gode snorkle/dykkemuligheter da jeg ser på slike ting som noe man kan gjøre i par for å ha det morro og man kan ha det romantisk når natten faller inn.

Man finner endel steder i middelhavet også, men da er sanden på strendene veldig mye gulere og vannet er ikke alle plasser like klart som plasser listet ovenfor.

Vil også tørre å påstå at middelhavet er mye mer preget av turisme og fylleferier enn de "lengre reisene".

:)

bare ignorer skrivefeil :blush:

Endret av Kvittering
Lenke til kommentar

Her kom mange gode forslag, jeg tillater meg å kommentere noen av dem.

Du kan også reise til Mexico-> Cancun om du vil reise vestover. Her har du mulighet til å se mayapyramider ( chichen Itza ) Og Store grotter rundt på Yukatan-halvøya. Det er gode snorkleseverdigheter i Cozumel-området som ligger 1-2 timer fra Cancun. Cancun er en by med både shoppingmuligheter, mange severdigheter langs stranden, og kjøring med speedbåter i lagunen. Området er preget av turister fra Usa.
Var i området i fjor og bodde både Cancun, Isla Mujeres, Cozumel og Playa del Carmen. Til en romantisk ferie vil jeg klart anbefale Isla Mujeres som hadde små gater og som ikke bare var turisme. Cozumel var den største skuffelsen med for mye turisme, cruiseskip som sperret for utsikten og dårlige snorkleforhold med ødelagte koraller. Utenfor Isla Mujeres holdt de på å lage en skuplturpark under vann som kan være spennende å få med deg.

På programmene for turer fra Norge er også Holbox som ser ut som et fint og rolig sted, men jeg har ikke vært der.

Seychellene går også an å reise til. Veldig likt som maldivene men man er på større øyer med fjell og regnskog. Vil påstå at det er større sjanse å møte på skilpadder. Ulempen er at man ikke får den samme følelsen som Maldivene at man er "borte fra den normale verdenen". Øye Praslin er den mest populære øya her, utenom hovedstaden Mahe.
Var der i fjor og bodde både på Praslin, La Digue og på Mahe. Man bør besøke Praslin for å se de spesielle digre kokosnøttene der, men ellers er La Digue det klart fineste stedet å være. Spesielt for romantiske turer med roligere tempo, sykling rundt på øyen og mange fine små strender.

fillipinene er også en mulig reisedestinasjon om dere vil ha strand og badeferie, Fine strender og gode dykke/snorklemuligheter. Jeg har ett intrykk at det er dessverre lettere å møte på giftige fisker når man bader her, blant annet steinfisk og octopus.
Var der tidligere i år og Filipoinene var en veldig positiv opplevelse. Det er billig, folk er hyggelige og de tar bedre vare på naturen enn hva jeg har sett for mange andre land i området. Vet ikke helt hva jeg vil anbefale som romantisk destinasjon i Filipinene.

Om du er på utkikk etter andre destinasjoner så har jeg noen tips:

Solomon øyene, Fransk polynesia ( sjekk ut Tahiti og Bora Bora),Fihi, kiribati

Kom tilbake fra Bora Bora for en måned siden og det bør være en fulltreffer om du skal finne en pen og romantisk destinasjon. Det er imidlertid den dyrste destinasjonen du kan reise til. Fiji er billigere, og det er fint også der selv jeg ikke så noe som helt kan måle seg med Bora Bora.

Ellers er Lombok i Indonesia et rolig og fint reisemål hvor det ikke er for dyrt.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...