Ivan Drago Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Skal kjøpe trådløst aksesspunkt til å dele ADSL internett, hva gir mest for pengene ? Jeg får snart en whitebox cl50, der er det A/B wlan kort innebygd, men går det fint med "G" aksesspunkt ? De stasjonære PCene har ikke wlan kort enda, så her trenger jeg også tips om hva jeg bør velge. Vet ikke om ADSL boksen som allerede er i huset har innebygd router eller om det må være routerfunksjon i aksesspunktet jeg skal kjøpe. Tror det er telenor ADSL i huset jeg skal flytte inn i. Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 d link har en ny 40mbps pakke om jeg ikke husker helt feil eller var det 45? Skal være bra saker... Lenke til kommentar
klo Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 d link har en ny 40mbps pakke om jeg ikke husker helt feil eller var det 45?Skal være bra saker... 54 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 [quote="Ivan Drago" Vet ikke om ADSL boksen som allerede er i huset har innebygd router eller om det må være routerfunksjon i aksesspunktet jeg skal kjøpe. Tror det er telenor ADSL i huset jeg skal flytte inn i. Med Telenor ADSL må du ha en router, ingen av modemene de sender ut har innebyggd router. Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 d link har en ny 40mbps pakke om jeg ikke husker helt feil eller var det 45?Skal være bra saker... 54 54 var det ja Var jo litt i nærheten iallefall Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 [quote name="Ivan Drago"Vet ikke om ADSL boksen som allerede er i huset har innebygd router eller om det må være routerfunksjon i aksesspunktet jeg skal kjøpe. Tror det er telenor ADSL i huset jeg skal flytte inn i. Med Telenor ADSL må du ha en router' date=' ingen av modemene de sender ut har innebyggd router.[/quote] Dlink`s nye 54 ( riktig ) mbps trådløse aksesspunkt har innebygget router.. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Skal kjøpe trådløst aksesspunkt til å dele ADSL internett, hva gir mest for pengene ? Jeg får snart en whitebox cl50, der er det A/B wlan kort innebygd, men går det fint med "G" aksesspunkt ? Du kan bruke det innebygde kortet men hvis du har et aksesspunkt som har bare G vil du kun få 11Mbit. Dette fordi A og B/G bruker forskjellige frekvenser. B og G er derimot kompatible. Vil du ha full hastighet må du skaffe et aksesspunkt med både A og B/G men jeg vet faktisk ikke om det er å få tak i. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Det ble så vi gikk for Linksys 54g wlan router, det skulle visst være et bra valg. Men nå har jeg tenkt å bytte ut min "vanlige" router hjemme (dlink 704 4 porter 100mbps) med wlan der også. Har tenkt litt på linksys, dlink eller asus 54g router (asus har vel 2 modeller), alle 54g routere. Ser også at 3com selger et kit med 54g router og PCMCIA kort til ca 1300. Har dere noen favoritt av disse ? Er det noe annet jeg heller bør velge ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå