Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket trådløst aksesspunkt til å dele ADSL ?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe trådløst aksesspunkt til å dele ADSL internett, hva gir mest for pengene ?

Jeg får snart en whitebox cl50, der er det A/B wlan kort innebygd, men går det fint med "G" aksesspunkt ? De stasjonære PCene har ikke wlan kort enda, så her trenger jeg også tips om hva jeg bør velge.

Vet ikke om ADSL boksen som allerede er i huset har innebygd router eller om det må være routerfunksjon i aksesspunktet jeg skal kjøpe. Tror det er telenor ADSL i huset jeg skal flytte inn i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote="Ivan Drago"

Vet ikke om ADSL boksen som allerede er i huset har innebygd router eller om det må være routerfunksjon i aksesspunktet jeg skal kjøpe. Tror det er telenor ADSL i huset jeg skal flytte inn i.

Med Telenor ADSL må du ha en router, ingen av modemene de sender ut har innebyggd router.

Lenke til kommentar
[quote name="Ivan Drago"

Med Telenor ADSL må du ha en router' date=' ingen av modemene de sender ut har innebyggd router.[/quote]

Dlink`s nye 54 ( riktig :D) mbps

trådløse aksesspunkt har innebygget router..

Lenke til kommentar
Skal kjøpe trådløst aksesspunkt til å dele ADSL internett, hva gir mest for pengene ?

Jeg får snart en whitebox cl50, der er det A/B wlan kort innebygd, men går det fint med "G" aksesspunkt ?

Du kan bruke det innebygde kortet men hvis du har et aksesspunkt som har bare G vil du kun få 11Mbit. Dette fordi A og B/G bruker forskjellige frekvenser. B og G er derimot kompatible. Vil du ha full hastighet må du skaffe et aksesspunkt med både A og B/G men jeg vet faktisk ikke om det er å få tak i.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det ble så vi gikk for Linksys 54g wlan router, det skulle visst være et bra valg.

Men nå har jeg tenkt å bytte ut min "vanlige" router hjemme (dlink 704 4 porter 100mbps) med wlan der også.

Har tenkt litt på linksys, dlink eller asus 54g router (asus har vel 2 modeller), alle 54g routere.

Ser også at 3com selger et kit med 54g router og PCMCIA kort til ca 1300.

Har dere noen favoritt av disse ? Er det noe annet jeg heller bør velge ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...