gustav Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Hei! Jeg har mailkonto via Los som er min internettleverandør (powermail.no). Videre har jeg telefonabonnement i tele2. Når jeg forsøker å konfigurere mailklienten (har en HTC desire), går det greit å motta mails jeg får på powermail-kontoen min, men det er et eller annet galt i oppsettet på smtp-serveren. har forsøkt både smtp.powermail.no, smtp.tele2.no, og smtp.c2i.net, og mail.tele2.no. Har brukt både port 25 og port 587. Hva er riktig innstillinger her? På forhånd takk for svar :-) Endret 5. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Dersom du får mottatt men ikke sendt e-post så har du trolig feil eposttjener. Hva som er riktig er avhengig av hvilket nettverk du er tilkoblet. Bruker du trådløst nettverk skal du bruke tjeneren til internettleverandøren. Er du tilkoblet mobilnettet skal du bruke tjeneren til mobiloperatøren. Hos noen epostleverandører skal man derimot bruke deres tjenere uavhengig av hvilket nettverk man er tilkoblet. Hva som er riktig til hver av de finner du på deres hjemmesider, eller ved å kontakte deres kundesenter. Egne erfaringer tilsier at det ikke skal være nødvendig å endre port, og at brukernavn og passord skal være blankt. Dette kan derimot være annerledes hos enkelte leverandører. Lenke til kommentar
Tele2 Kundeservice Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Hei! Jeg har mailkonto via Los som er min internettleverandør (powermail.no). Videre har jeg telefonabonnement i tele2. Når jeg forsøker å konfigurere mailklienten (har en HTC desire), går det greit å motta mails jeg får på powermail-kontoen min, men det er et eller annet galt i oppsettet på smtp-serveren. har forsøkt både smtp.powermail.no, smtp.tele2.no, og smtp.c2i.net, og mail.tele2.no. Har brukt både port 25 og port 587. Hva er riktig innstillinger her? På forhånd takk for svar :-) Hei Gustav, når du er tilkoblet med ditt mobilabonnement og mobildata, bruk smtp.tele2.no, eventuelt forsøk mail.c2i.net som utgående SMTP server. Du må også skru av kryptering for utgående E-post hvis du har dette valget. Utgående port er 25. De resterende innstillingene er de du har mottatt fra din E-postleverandør. Mvh Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Endret 7. september 2011 av Tele2 Kundeservice Lenke til kommentar
gustav Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Tusen takk for svar! Det funket. Fint å se at Tele2 kundeservice tar seg tid til å svare her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå