Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

En avtale via advokat... inngått i psykisk stresset situasjon...

StinaStina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud så du gjentar deg selv. Det er åpenbart nå at du ikke vil betale de kr 300.000,-. Men du har ikke så mange alternativer her. Og det er din egen skyld.

Om du ignorerer kravene fra vedkommende vil du ikke havne i fengsel, men du vil bli rettslig krevd for pengene. Som i første omgang vil bli et inkassokrav, deretter forliksrådet(om de tar såpass store krav, usikker) og deretter utleggsbegjæring via namsmann og betalingsanmerkning. Da snakker vi om ødelagt økonomi, uten muligheter til kreditt, lån og med trekk i lønn. Ikke akkurat en morsom situasjon.

Alternativt kan du hyre en advokat. Nå. Og høre på hva han sier. Noen tusenlapper må du forvente, men det har du ingen måte å slippe unna.

Du kan jo ha flaks at en eller annen rettsinnstans ser at kravet er hinsides all fornuft, men med den historikken din med å ødelegge for deg selv ville eg ikke satset på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom mange av trådene til StinaStina. I disse har vi bare hennes versjon av "virkligheten". Etterhvert er jeg i tvil om henens "virklighet" stemmer. Det kan virke som om henens ex er offeret og den forfulgte, dette også ut fra hva hun har nevnet om den juridiske avtalen (hvor hun selv har sagt at også hennes advokat var tilstede). En slik avtale er normalt bare laget hvis en part må beskyttes fra den andre part, her StinaStina.

Beklager StinaStina. Jeg tviler på din fremstilling.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Min advokat var ikke tilstede da jeg skrev under avtalen, hun frarådet meg å skrive under på det høye forbudet.

Men uansett: saken er ut av verden for min del. Han er ute av verden, så nå gjelder det å se hva jeg er for han.... om han vil forfulge dette videre, eller la meg være i fred.

Lenke til kommentar

Det er for gale at jeg skal ruinere meg. Hvis han anser meg som en trussel i livet sitt, så vil jeg heller sitte i fengsel, enn å ruinere meg for penger....

Han gikk over en grense.... Han voldtok meg. Han skadet meg slik jeg begynte å blø under siste treff. Men det er meg som skal få lide..... Jeg vil ikke ha noe med han å gjøre, og håper han lar meg slippe å betale han en dritt! Jeg vil vekk fra alt som har med han å gjøre uten å sitte blakk og uten penger....

Lenke til kommentar

Hvis fyren driver å lager sak av dette, så tror jeg at han gjør det pga sitt jævlige begjær for meg. Kan ikke si noe annet.

Jeg må jo dø for at dette problemet skal forsvinne. Jeg har ikke noe med han å gjøre lenger, og vil bare forsvinne langt vekk. Jeg skjønner ikke hvorfor han må lage så helvetes problemer da.... Jeg tror han prøver å ødelegge for meg. Hvis ikke han vil det, så får han bare la meg få fred da! Og hvis han er så redd meg, : sett meg i fengsel da.... Men ikke ruiner meg for penger, for de trenger barna og jeg.

hvis han frykter at jeg kan lage problemer for han, eller vil være et problem for han, da må det vel være andre metoder å sjekke dette ut på og andre måter å løse det på enn å ruinere meg for penger!

Lenke til kommentar

Altså hvordan i helvete skal Stina bli dømt for å ha besøkt han må møteplassen.no? Hun sier at han var innom siden hennes og dukket opp som besøkende eller noe, og hun trykket på han for å se hvem det var.

Så da er jo spørsmålet, var det noe der som kunne identifisere denne eksen din? Som i fullt navn eller bildet? Hvis ikke så kunne jo hun ikke vite et det var eksen. Da kan jo ikke det bli sett som et kontraktsbrudd.

Det er jo som om Stina skulle møtt han på bussen, og han hadde sett det som et kontraktsbrudd. Og denne såkalte kontrakten stiller jeg meg svært skeptisk til.

Stina du virker ikke helt ved dine fulle fem, jeg tror du bør konsentrere deg om deg selv og ta vare på deg selv og ikke leite etter andre menn, noe som du aktivt gjør på møteplassen.no

Jeg anbefaler deg å skaffe deg et besøksforbud mot denne mannen, han har vært voldelig mot deg, og nå truer han deg for penger.

Og som en annen bruker her sa, du fremstiller deg selv som et offer i denne saken, men vi kan jo ikke vite om du virkelig er det.

Postet av anonym: ca9bb6af408d65dd90450768750a006a

Lenke til kommentar

Jeg vil bare vekk fra alt sammen....

Skjønner ikke hvorfor han truer meg på denne måten, hvorfor han gjør dette mot meg?

Har flere alternativer:

1. Han gjør det for å prøve å robbe meg for penger.

2. Han gjør det for å skade meg sykt masse.

4. Han gjør det fordi han har angst for at jeg kan plage livet hans.

5. Han gjør det fordi han bor langt unna meg, og er betatt og sjalu av meg. Og fordi at jeg har utrolig mange menn etter meg som er interessert i meg - noe han vet.

Men hvis han gjør det fordi han er redd meg, så får han ikke penger, da skal de heller få sitte meg i fengsel istedet. For jeg betaler ikke. Dessuten så kan de få overvåke meg som de vil, jeg er ikke ute etter å plage han. Jeg vil videre i livet mitt, og var på god vei til det helt til de nå klarte å sabotere det slik at jeg ikke orket å gå på date i kveld.

Jeg skjønner ikke dette.... ?.... Nei....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...