Gå til innhold

Overklokking av xp2500+ og Abit NF7-S

jbb

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd for at jeg har fått en dårlig stepping på min xp2500+ cpu.

Den nekter å kjøre stabilt på 200fsb uansett hvor langt ned jeg stiller multiplier. Den klarer fint 198 fsb, men jeg får feilmelding i Prime95 med en gang jeg kjører 200 fsb. Det bør ikke være ram'en som hindrer meg for det er en twinmos pc3200 512mb m/winbond. Nå kjører jeg på 194 x 11, men er litt skuffet over at jeg ikke kjører høyere..For øyeblikket 2145mhz. Kjører 1.8 vcore og 2.85 på RAM. Har også økt chipsett voltage litt.

Noen som har noen tips?

Mvh

jbb :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, har prøvd å øke multiplieren.

Les.

Noen andre som har noen tips?

Takk

jbb

Hva mener du les? Ser ingenting om at du har økt MP. Prøv f. eks 183*12. ca. 2,2 Giga, hvis det går fint er det HK som stiller begrensing. *Host, kommer lengre med en høflig tone* :wink:
Lenke til kommentar

takk takk ben Dover!

Ser du er fra Bærgen du og!

Men det som er litt irriterende er hastigheten på minne. Kjører på 185-86 FSB nå, så da kjører minne på bare 384mhz ca siden jeg kjører fsb og minne synkront. Noen tips på den fronten?

Hilsen

jbb

Lenke til kommentar
takk takk ben Dover!

Ser du er fra Bærgen du og!

Men det som er litt irriterende er hastigheten på minne. Kjører på 185-86 FSB nå, så da kjører minne på bare 384mhz ca siden jeg kjører fsb og minne synkront. Noen tips på den fronten?

Hilsen

jbb

Nope, det er beste setting. Eneste er at siden du underklokker RAM`en, så kan du gå ned et hakk på CL, har du 2,5; prøv 2, dette funker som regel og "utgjør" ca. 20 FPS (har jeg hørt av en fylikk på Korskirkeallmenningen :wink: )
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...