jbb Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg er litt redd for at jeg har fått en dårlig stepping på min xp2500+ cpu. Den nekter å kjøre stabilt på 200fsb uansett hvor langt ned jeg stiller multiplier. Den klarer fint 198 fsb, men jeg får feilmelding i Prime95 med en gang jeg kjører 200 fsb. Det bør ikke være ram'en som hindrer meg for det er en twinmos pc3200 512mb m/winbond. Nå kjører jeg på 194 x 11, men er litt skuffet over at jeg ikke kjører høyere..For øyeblikket 2145mhz. Kjører 1.8 vcore og 2.85 på RAM. Har også økt chipsett voltage litt. Noen som har noen tips? Mvh jbb Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Du nevner steppingen, hørt om steppinger man ikke får presset opp mer en 2 giga, har du prøvd å øke MP eller skjer samme der? Lenke til kommentar
jbb Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Ja, har prøvd å øke multiplieren. Les. Noen andre som har noen tips? Takk jbb Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Ja, har prøvd å øke multiplieren.Les. Noen andre som har noen tips? Takk jbb Hva mener du les? Ser ingenting om at du har økt MP. Prøv f. eks 183*12. ca. 2,2 Giga, hvis det går fint er det HK som stiller begrensing. *Host, kommer lengre med en høflig tone* :wink: Lenke til kommentar
jbb Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Ok, sorry Ben Dover! Var uhøflig av meg, trodde jeg hadde skrevet det.. Skal prøve den hastigheten du skrev. Har Twinmos PC3200 m/winbond! <- Det skrev jeg vel jbb Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har en møkka cpu som må ha 1,95v for og klare 2,2 prøv med mere volt. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Nå kjører jeg @ 2245 mhz. Er ganske fornøyd med det men med bare 1.8 i vcore. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Nå kjører jeg @ 2245 mhz. Er ganske fornøyd med det men med bare 1.8 i vcore. Gratulerer, dette merker du Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du må nok kutte den 3. L12-broen for å oppnå høyere FSB. Se her. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du må nok kutte den 3. L12-broen for å oppnå høyere FSB. Se her. Han må ikke kutte en dritt med det hk , det er bare for eldre hk. IKKE KAPP I PROSESSOREN Lenke til kommentar
jbb Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 takk takk ben Dover! Ser du er fra Bærgen du og! Men det som er litt irriterende er hastigheten på minne. Kjører på 185-86 FSB nå, så da kjører minne på bare 384mhz ca siden jeg kjører fsb og minne synkront. Noen tips på den fronten? Hilsen jbb Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 takk takk ben Dover!Ser du er fra Bærgen du og! Men det som er litt irriterende er hastigheten på minne. Kjører på 185-86 FSB nå, så da kjører minne på bare 384mhz ca siden jeg kjører fsb og minne synkront. Noen tips på den fronten? Hilsen jbb Nope, det er beste setting. Eneste er at siden du underklokker RAM`en, så kan du gå ned et hakk på CL, har du 2,5; prøv 2, dette funker som regel og "utgjør" ca. 20 FPS (har jeg hørt av en fylikk på Korskirkeallmenningen :wink: ) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Han må ikke kutte en dritt med det hk , det er bare for eldre hk. IKKE KAPP I PROSESSOREN Det gjelder bare for tidligere revisjoner? Da beklager jeg. Du kan prøve og ta av NB-kjøleren og legge noe bra goop der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå