Moblifonen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei sveis Har en HP DV 6000 som nylig skjermkortet tok kvelden på. Verkstedet til Elkjøp skulle ha mellom 3000 og 4000 for å bytte skjermkortet. Pcen er snart 5 år gammal og sier seg selv jeg ikke vil bruke så mye på å bytte det. Da lurte jeg på om dette er noe å prøve på selv? Mener et slikt skjermkort koster 400-500 kroner, men er dette greit å gjøre selv? Og om jeg ikke får det til så er jeg nødt til å ha tak i det som er på HDDen. Vet hvordan man tar den ut. Hvordan kan jeg få koblet harddisken til en annen pc for å få overført det jeg har til en annen pc? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hvis du har en stasjonær så er det mulig å koble til internt. Man trenger rett type kabel og tilkobling, enten SATA eller PATA (IDE). Eller du kan kjøpe et USB adapter, det fungerer med både laptop og stasjonær. Eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344906 Lenke til kommentar
Moblifonen Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Ok, da gjør jeg det. Takk for hjelp Endret 1. september 2011 av Moblifonen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ja. Må rette meg selv litt - direkte tilkobling internt går bare med SATA. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 HP DV 6000 er vel en laptop? ISåfall kan tviler jeg på at man klarer å bytte skjermkort selv siden dette sitter på hovedkortet. Du må isåfall få tak i et komplet hovedkort osv. Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå