Gå til innhold

Hjelp til å finne fagkoder - Privatist

henrikrox

Anbefalte innlegg

Siden jeg skal ta opp engelsk, historie og religion i år, trenger jeg å vite litt om fagkoder.

Jeg hadde nyere historie på vgs og fagkoden var VG4600

Nå ser jeg at historie

Er HIS1002, HIS1003, hvordan vet jeg hvem jeg skal velge, så jeg velger riktig fag?

HIS1002 er Historie Vg3 studieforberedende utdanningsprogram

HIS1003 er Historie, Vg3 påbygging til generell studiekompetanse

Litt kjipt å velge feil fag, og må ta det som ny karakter, vil gjerne forbedre min gamle. Virker som et jævlig minefelt. Håper noen kan hjelpe

Samme med engelsk

Hadde VG1201, hvordan vet jeg om jeg skal velge Engelsk VG1 eller VG2, er jo ikke akkurat lett å huske hva man hadde for en del år siden.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt å tenkte på en ting, kunnskapsløftet kom høsten 2006, jeg fullførte våren 2006.

Jeg leste og at siste frist for å ta opp fag etter r94 var vår 2010.

Har jeg da ikke noen mulighet til å ta opp fag/forbedre fag fra mitt gamle vitenmål, og den eneste muligheten er å ta opp fagene som nye fag.

I så fall, er det jo endel vanskeligere å forbedre snittet.

Lenke til kommentar

Ring skolen - ang r94 -> kunnskapsløftet så er det nye fag, men dine gamle teller fortsatt like mye, hvis du ender opp med å forbedre vitnemålet så blir det etter kunnskapsløftet, der fagene blir omgjort fra r94 til kunnskapsløftet. Du kan fortsatt velge å ikke "endre" karakteren din hvis du fikk dårligere karakter på privatist eksamen.

Men ring en skole og få hjelp! :)

Lenke til kommentar

Dette er utan tvil ein jobb for studieveiledaren din.

Mest sannsynlig er nok desse faga ganske like, du kan sjekke dette sjølv ved å lese kva innholdet i dei to faga er.

Merk også at dersom faget er endra så kan du ende opp med å bli nødt til å ta oppigjen andre fag i tillegg sidan dei faga du har med gammal fagkode kanskje ikkje lenger kan kombinerast med fag som har ny fagkode.

Derfor er det viktig å ta kontakt med studieveiledaren på skulen slik at du får hjelp til å sette opp heile utdanninga di og ikkje berre nokre enkelte fag.

Er dummt å bruke tid på noke som du kanskje ikkje får uttelling for på vitnemålet.

Lenke til kommentar

Hvis han har gått allmenn burde det ikke være noe problem å 'kombinere' gammelt og nytt da jeg gjorde dette selv. Men som du også sa The Avatar, snakk med studieveileder og få hjelp til oppmelding. Gjør du noe feil er det veldig kjipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...