Gå til innhold

Slutt på våset

Hyd

Anbefalte innlegg

Det er mye som kan sies om norsk politikk. Vi er et av verdens beste land og leve i, men likevel må det være lov å rette kritikk mot våres folkevalgte. Alt kan gjøres bedre, selv i dette flotte land.

Jeg merker at det er mange politikere som lever i en boble, alt skal være så miljøfokusert og flott. Norge skal gå fram som et eksempel til etterfølgelse, ingen Co2 utslipp her i gården nei, for vi skal redde verden med "månelandingen" Mongstad og helst ingen oljeproduksjon.

Ingen tilhenger av SP, men Ole Morten Boe er en politiker som jeg virkelig har fått sansen for. En fornuftig kar som vet hva samfunnet trenger. Norge produserer mye energi, hvor vi eksporterer nesten alt til land rundt oss, ikke minst på en særdeles sikker og fin måte sammenlignet med andre land. Hvorfor skal vi la oss holde tilbake av SV med Solheim i front? Endelig en som tar opp kampen, sier det rett i fra levra og står for det i ettertid. Mange som sier ting rett i fra levra, men få som gjør det på en slik ryddig måte som Ole Morten Boe gjør. Ref. Karl i Hagen, haha.

Skulle ønske vi hadde flere politikere som han, som gjør ting som er best for landet og folket som bor her. Dette er en mann som er svært viktig for oss, men jeg tror ikke det er mange av oss som tenker over det. På tide og innse hva som er viktig, slutte og la disse idealistene få makten i dette landet, vi trenger flere som Ole Morten. Tilrettelegge for ordentlig industri og bærekraftig utvikling, ikke bare i Norge, men de rundt oss, vi har et ansvar som en ledende energileverandør.

Litt blandet tråd, men poenget mitt er at han er nesten alene om å direkte utfordre disse "miljøfolkene" på en riktig måte, det er altfor mye silkehansker i norsk politikk. Vi trenger politikere som er uredde, men samtidig gjør det på en ryddig måte. Der syns jeg Ole Morten gjør en særdeles god jobb. Og han har blitt kaldt fersk og søt, men det er bare latterlige angrep i fra hans motstandere i mine øyne.

Synspunkter noen? Mulig det er lite interessant, men jeg syns det meget aktuelt og av viktig betydning for samfunnet. Kanskje vi kan få en debatt utenom Islamhat og terror for en gangs skyld :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre veldig vanskelig å ha en debatt som ikke er altfor idealistisk. For det første så er mennesker veldig idealistiske. Det kan vi se fra hvor sterk sosialisme har vært som ideologi, selv om de forsatt ikke klarer å svare på hvordan arbeidsmarkedet skal fungere. For det andre så gjorde andre og første verdenskrig mennesker i vesten mer idealistiske. Vi skal vise at vi står samlet, at vi er multkulturelle, etc. For det tredje er Norge frontkjemperen for idealistisk tenking.

Jeg har også sansen for Ole Morten Boe. Det burde være flere av han på venstresiden i Norge.

Lenke til kommentar

Men er han en god politiker på grunn av hans politiske synspunkter, eller fordi han opptrer som han gjør? Og er det av første eller andre grunn vi burde ha flere politikere som han?

Jeg kan være enig at vi trenger politikere som opptrer ærlig og ryddig, men i det øyeblikket du sier at han "gjør ting som er best for landet og folket som bor her" beveger du deg over i en helt annen debatt. Hva som er best for landet og folk som bor her er det som kjent svært delte meninger om. Det at hans syn sammenfaller med ditt gjør han ikke til noen bedre politiker nødvendigvis, men måten han ter seg i det politiske landskapet kan derimot være verdt å rose på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar

Vi har en lang kyst. Det er også forblåst mange steder i dette landet.

Hva med å bruke en del av pengene vi har i oljefondet til å bygge bølgekraftverk (evt. flo og fjære kraftverk), samt vindmølleparker? Det finnes vel også andre altenative energikilder som kan utredes.

Oljeutvinning i Nord vil trolig før eller senere føre til et enormt utslipp som med høg sannsynlighet vil kunne ødelegge fulgebestander og livsvilkår for andre levende skapninger. Som vi alle vet, henger alt i hele økosystemet sammen, og gjør vi endringer her, så kan dette forstyrre hele økosystemet, ofte med uforutsette konsekvenser som det er vanskelig og kanskje umulig å reparere igjen.

Uansett vil Olje og gass før eller siden ta slutt, og da er det ikke dumt å allerede sitte på mye kunnskap og teknologi på alternative energiformer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...