Gå til innhold

[Løst] Nye, brukte høyttalere til PC


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bare noen billige høyttalere til 3-4 hundre kroner og tenkte jeg skulle kjøpe noen som gir litt bedre lyd. Har INGEN peiling på lydkvalitet, men har hørt musikk og spill på høyttalerene, og for meg høres det veldig bra ut.

 

Høyttalerene vil trolig bli mest brukt til spill og film (Kobler til PC)

 

 

Jeg har fått ett tilbud av en kamerat som fornyer sitt utstyr med enda bedre.

 

Fått vite hittil:

Varene er alle kjøpt på hifiklubben. (Eller så var det noen av dem)

 

Rundt 4 år gamle(tror jeg):

 

Høyttalere: 2x 4" QLN (svensk merke) 8ohms høytalere 20-150watt input (utdaterte)

 

Forsterker Teac cr-h225 2x 25watt

 

Ble kjøpt for 3000 kroner.

 

Kjøpt i år:

Subwhoofer. Argon sub-8

Subwhooferen er kjøpt i februar i år, og har et 8" element, drevet av en 80watt aktiv forsterker inni subben. To innganger.

 

Ble kjøpt for 1800 kroner.

 

 

Pris : 2000 kroner.

 

 

 

 

 

Er dette ett godt kjøp med tanke på hva jeg skal bruke det til?

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil nok vere eit bra sett til 2000Kr. Argon subben kostar 1700Kr på HiFi Klubben akkurat no, så du får ein del for pengane her.

 

Einaste produktet eg har sett på HiFi Klubben av desse er Argon.

HiFi Center Kjeden selde Qln høgtalarane. Dei skifta namn til Soundgarden i 2008.

Teac er vel rekna som eit billig merke. Har ikkje nokon erfaring med dei.

 

Om ikkje forrige eigar har stilt dette inn skikkeleg så pass på at delefrekvens på subben er sett slik at den tek over der dei små høgtalarane sluttar. Desse er oppgitt til 50hz, noko eg tvilar sterkt på at dei klarar. Vil tru at 80hz skulle vere bra, men prøv deg fram.

Lenke til kommentar

Som Gazer75 skrev så er nok dette et bra kjøp til den prisen. Nå har jeg ikke hørt noen av de komponentene selv så kan ikke si noe om lydkvaliteten eller lydbildet. Siden du har hørt anlegget og selv er fornøyd så er det vel bare å kjøpe.

 

Er også enig at sub'en burde ta over for høyttalerne ved 80hz (eller høyere).

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Takk for svar! Likevel. mens jeg har gått å fundert på dette og ventet på svar, har jeg begynt å halle mer over på å kjøpe meg headset istedet. Jeg føler at jeg må spille med ett visst volum for å virkelig legge merke til en 2000 kroners forskjell i lydkvalitet (Begrenset hvor høyt jeg kan spille her). Lånte med meg høyttalerene hjem og sammenlignet ved å ta plugg for mine 120 kroners hodetelefoner ut og inn.

 

 

Tror jeg går for hodetelefoner i stedet

 

 

 

 

 

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...