Kasp0me Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei! Har store filer på over 5GB som tydeligvis er grensa for hvor mye jeg kan dra over på ekstern harddisk. Er det noen som har noen peiling på programmer eller måter en kan dra over en zippa fil over 5GB? Så lang har jeg prøvd Winrar men mappen minsker fra feks 7,5 til 7,1. Det hjelper meg veldig lite! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 grunnen til at du ikke klarer å overføre mer enn 5gb er pga du har FAT32 filsystem på harddisken (tror jeg) det du kan gjøre er å formatere disken til NTFS. da kan du overføre så store filer du vil. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Har ekstremt mye filer på harddsiken og flytte de over er ingen alternativ. Så finnes ingen komprimerings programmer som kan gjøre jobben og pakke filene? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Har ekstremt mye filer på harddsiken og flytte de over er ingen alternativ. Så finnes ingen komprimerings programmer som kan gjøre jobben og pakke filene? Problem: FAT32 disker støtter ikke filer over 4GB. Mange eksterne disker kommer ferdigformatert til FAT32 fordi det er et gammel og dermed veldig vidt-støtter format som fungerer til så og si alle OS. Løsning1: Koverter disken fra FAT32 til NTFS. Dette kan windows fikse uten av filene blir slettet i prosessen. Det eneste du vil miste på dette er muligheten til å bruke disken på OS som ikke har NTFS støtte - dvs. noen Linux distroer for eksempel. Du kan konvertere tilbake senere om du vil naturligvis - men denne veien kan du ikke konvertere utne å miste filer (ihvertfall kan ikke den innebygde windows funksjonen gjøre det). Dette er sansynligvis den enkleste og beste løsnignen så lenge du ikke flytter disken mellom windows og andre OS som ikke støtter NTFS. Løsning2: Du kan dele opp filene i mindre biter. Bruk winrar for eksempel. Der kan du velge filsplitt. Hvis du ikke vil pakke ned filene men bare dele dem så kan du velge compression-nivå "store". Dette er dog en tungvindt måte å gjøre det på i forhold synes jeg. Mange andre pakkeprogram har en lik funksjon også forøvrig. -Stigma Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Du kan konvertere disken til NTFS slik: Åpne konnamdo vindu som administrator. Skriv: Convert X: /FS:NTFS<enter>. <enter> er enter eller return (linjeskift) tasten og X er diskbokstaven. (Beklager den omstendige opskriften, men jeg vet ikke hvor bevandret du er i DOS). Følg instruksjonene i kommandovinduet og om disken ikke er for full går konverteringen smertefritt, men det kan ta lang tid. Om disken er for full kan du flytte en del data til en annen disk og forsøke igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg bruker selv IZArc: http://www.izarc.org/ Bare installer selve izarc og ikke annet som måtte følge med. Der er det mulig å pakke ned en stor mappe i flere små, slik at du f.eks kan få en fil på f.eks 4 Gb og en på litt over 3 for å få med alle 7 Gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå