Nagilina Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei! Eg har bestemt meg for å kjøpe ny laptop, og oppdaga då at eg ikkje har peiling på dette. Eg tenkte eit budskjett på 5000 kr før eg las igjennom forumet her, men innser no at eg må kanskje gå opp til 6000-7000. Har lest igjennom her, og funne fram til nokre maskiner som virker ok for min bruk. Treng ei maskin som er litt nyttig til alt mulig, kjem til å bruke den litt til jobb (word, lett photoshop, excel, osv) og litt til spel (hovedsaklig WoW, og nokre andre eldre titler), og det hadde vore fantastisk om det gjekk fint å koble den opp til TV'en og sjå film ol. Men i og med at eg ikkje skjønner forskjellen på desse maskinene, håper eg nokon kan hjelpe meg litt. Alternativa er: Asus N43SN-VX094V ASUS X53SV ASUS X73SV Asus K53Sv Er det nokon av desse som utmerker seg som bra/dårlig? Eller har dokke evt noko bedre forslag? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Dette er helt forskjellige laptoper. Jeg anbefaler deg å svare på disse spørsmålene før noen kan hjelpe deg skikkelig: Hva er kravene/bruksområdet for laptopen? Er du villig til å sette litt ekstra inn for bedre spillopplevelse? Er støy viktig? Hvilken skjermstørrelse ser du etter? 13", 14", 15" eller 17"? Hvor viktig er vekt? Hvor viktig er batterilevetiden? Har du lyst på høyere oppløsning? Alle laptoper vil fint takle word og excel, og jeg tror du skal lete lenge etter en laptop uten HDMI i dag. Lenke til kommentar
Nagilina Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Dette er helt forskjellige laptoper. Jeg anbefaler deg å svare på disse spørsmålene før noen kan hjelpe deg skikkelig: Hva er kravene/bruksområdet for laptopen? Er du villig til å sette litt ekstra inn for bedre spillopplevelse? Er støy viktig? Hvilken skjermstørrelse ser du etter? 13", 14", 15" eller 17"? Hvor viktig er vekt? Hvor viktig er batterilevetiden? Har du lyst på høyere oppløsning? Alle laptoper vil fint takle word og excel, og jeg tror du skal lete lenge etter en laptop uten HDMI i dag. Ahh, såpass ja. Klart eg kan utdjupe litt om mine forventninger. - Krav/bruksområder: Utenom det mest generelle blir det nok litt casual gaming(WoW), og film og tv-serier. I jobbsammenheng vil eg nok mest bruke den til dei typiske word/excel tinga, og nokre enkle andre program, trur ikkje det er desse som stiller høgast krav. - Støy og vekt er ikkje så viktig, men om ein bonus om det er ei stillegåande maskin. - Skjermstørrelse er ikkje så viktig, men har sett for meg ein 15" (slik at den ikkje blir for stor å ta med seg). - Batteritid treng ikkje å vere fantastisk, men jo meir jo bedre. - Når det gjeld høgare oppløysning/sette inn litt ekstra, så er det gjerne det eg treng hjelp til. Er det nødvendig for ei ok maskin? Eg treng ikkje nødvendigvis dei alle beste grafikk-settingane, så lenge maskina ikkje lagger. Men det er jo kjekt om maskina vil vere brukbar nokre år framover da.. Var det bedre, er det noko meir eg bør legge til? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Dette er fortsatt ikke voldsomt spesifikt, men jeg kan forsøke: Samsung RC530 Denne vil dekke kravene dine bra. 5000 kr. Vil kjøre WoW bra, og vil fungere bra til alt du kaster på den. ASUS N55SF Denne vil være hakket bedre i spill, med ca 50% bedre grafikk-/spillytelse og matt skjerm med 1600x900 i oppløsning for bedre bildebehandling, word- og excel-arbeid og filmvisning. Byggekvaliteten vil også være hakket bedre. Du får også med en ekstern subwoofer for bedre lyd. Batterilevetidsmessig vil jeg tippe et sted rundt 3t til 3t og 30m på begge to. Lenke til kommentar
Nagilina Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Fantastisk, takk for hjelpa! Då skal eg meditere litt over saken, og sannsynligvis ende med Asus'en. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Her er 2 forslag som begge har uvanlig god skjermoppløsning til 15,6" å være. Bra kraft har de også både med CPU og GPU. http://www.prisjakt....j=937990,930810 Begge har HDMI utgang og USB 3.0 port(er. Den ene har også Blu-ray/DVD±RW-kombo, og burde tilfredstille alle dine krav og vel så det. Batteritid er ikke oppgitt, men vil anta at den ligger på 3 timer ++. Slenger med en med Intel Core i7 2630QM / 2 GHz også, men den har dårligere skjermoppløsning enn de 2 første. http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=222440&model=&salg= Endret 1. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå