Gå til innhold

[Løst] Hvordan løste du din situasjon da du jobbet med fag som privatist imens du gikk i lære?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Denne gangen søker jeg deres innspill i forbindelse med å ta fag som privatist imens du går i lære. Er det noen på forumet som har gjort dette, dersom ja fortell litt om hvordan du fullførte det.

Meningen med tråden er at jeg vil finne ut hvordan det gikk med de da dere tok fag som privatist imens de gikk i lære.

Jeg holder på med 2 fag, og jeg har litt struktur problemer i forbindelse med dette. For at jeg skal være i kurs da må jeg arbeide med begge fagene 2 ganger hver i uka, altså 4 økter. Planen er at jeg skal ha 3 uker med forberedelsestid før eksamen i november. Men jeg greier ikke alltid å opprettholde arbeidsinnsatsen på dette nivået, og det vil føre til at jeg kommer ut av kurs etterhvert, og det vil bli et problem.

Når jeg først begynner da fullfører jeg, men så er problemet å starte igjen dagen etter. Så det ender gjerne med 2-3 økter i uka, og ikke med 4 økter i uka. For tiden forsvinner gjerne til forumet, og deretter program på fjernsynet. Det har vært slik i ett par uker nå.

Fortell litt om hvordan de løste sin situasjon.

Søker intelligente svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste svaret jeg kan gi er å banne deg selv fra forumet. Ja, faktisk. Jeg er/var også forum addict. Det er utrolig hvor mye rart du tvinger deg selv til å finne på når du ikke KAN bruke forumet. Altså total ban. Ikke gjestelesing engang. Andre ting blir ti ganger lettere å prioritere. Fjern linken fra Favorites i nettlesern.

I begynnelsen vil du gå på noen smeller når du automatisk går hit og treffer "Du har ikke tilgang" skjermen. Men du kommer over det også.

Og jeg er sånn som kan hoppe ut av spill jeg spiller hvert 10. minutt for å sjekke Mine Innlegg. Eller ikke klarer å se på TV i 30 minutter uten å sjekke mine innlegg.

Har selv spurt admins om 1-2 mnd ban, og fått innvilget det. Det er befriende. Som en alkoholiker som blir edru for første gang på 10 år.

Og dette er ikke en ironi-post.

En uke er ikke nok. Du må ha lang tid så du avvenner deg forum-refleksen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du har rett i at kjernen til problemet er forumet. Jeg kommer hjem, gjerne litt over ca. 16:00, spiser mat, og går i dusjen, så henger jeg på forumet, da er klokken plutselig blitt ca. 18:00.

Så henger jeg enda litt mer på forumet da blir klokken ca. 19:00. Så begynner det gjerne et interessant program rundt klokken 21:00, og da er det ikke aktuelt å jobbe med faget siden det er forseint, og for kort tid.

Dermed fører det til at jeg henger på forumet til programmet begynner. Så er programmet ferdig, så tilbake til forumet der jeg er på en time til, og da er klokken ca. 23:00, og da må jeg forberede neste sekvens, som er søvn siden jeg må sto opp 06:00.

Og vips der var dagen borte, og det samme er i ferd med å skje igjen dagen etter. Det er en ond sirkel.

Lenke til kommentar

Mitt forslag er ikke så dumt egentlig. Jeg er også sånn som blir hengende på forumet i timesvis etter jeg står opp hvis jeg har fri. Gjør nesten ingenting, bare sitter og oppdatere mine innlegg hvert 10. minutt. Og blir irritert hvis det er "lag" på 10 sekunder. OPPDATER FORTERE FOR POKKER!

De gangene jeg har bedt om ban har jeg plutselig masse ny fritid, spesiellt når forumrefleksen går bort. Jeg kan bruke 3 timer sammenhengende på et spill f.eks., se filmer UTEN å alt-tabbe til forumet hele tiden (som gjør at en 1,5 times film fort bli 2,5 time lang).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kanskje jeg bør overveie en karantene, på en måned. Jeg husker da jeg var sperret ute i 4 måneder, det ga meg stor frihet til skolearbeid og spill. Men det kurerer ikke fullstendig problemet, har 5 aviser som jeg leser utvalgte artikler på.

Lenke til kommentar

Men prøv å mostå å gå inn som gjestebruker isåfall. Det er som alkisen som sniffer på spritflaskene hele tiden istedet for å drikke.

En tabbe jeg gjorde sist var å ha lesetilgang men ikke skrivetilgang. Det var bare annoying, da trangen til å svare på tråder overgikk fornuften, jeg skrev svaret mitt og BANG "DU HAR IKKE SKRIVETILGANG TIL DENNE TRÅDEN"..

/facepalm. Da ba jeg om full ban.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har det noe å si hvilke fag en jobber med? kan det bli lettere dersom en bare jobber med lese fag og ikke skrive fag som matematikk? Men det spiller vel ingen rolle? Kan det være en fordel med programfaget IT-1? siden det er datafag? (lite skriving og noe lesing).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er stadig brukere som ber om frivillig karantene, så det er ikke unormalt. En fordel man får over «vanlig» utestengelse er at den kan oppheves når som helst.

Så, hvis det er det du vil, er det bare å si ifra. :)

De vil høre fra meg, når en avgjørelse er fattet. Jeg må høste mer informasjon fra tråden før dette blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen som har flere innspill, hvis ikke da vil jeg følge rådet og bestille en karantene på 28 dager.

Edit: Karantene er bestilt.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...