Gå til innhold

Fractal Design XL og Asus Sabertooth p67. HJELP, med vifter!


Bendik-_-

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Har nettopp bestilt ny pc, å vil gjerne forberede meg litt på bygging med kabinettet og HK.

Lenge siden jeg har kjøpt og bygd pc, men ting forandrer seg nok ikke så drastisk på 6 år :)

 

Kabinettet er et Fractal Design XL Black Pearl og hovedkortet er Asus Sabertooth p67.

Jeg har ikke lyst å sette inn en vifte på siden av kabinettet, da jeg vil holde det mest mulig lyddempet. Men med viftene som er i fra før, så har jeg også bestilt en 140mm og en 120mm Noctua vifte.

Da blir det 2x140mm og 1x120mm vifte i Front, 1x180mm vifte i topp og 1x140mm vifte bak.

Sett på tester at bare sette inn en ekstra 140mm i front hjelper masse.

 

Men vurderer også en 50mm (eller 40mm, husker ikke hva som passer der) vifte som monteres på HK, som blåser kald luft under dekselet.

Noen her som har gjordt dette? Hvilken vifte anbefales? Vil ha en støysvak så mulig.

 

 

 

Kan også nevne at jeg har bestilt en Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler, skal jeg montere viftene slik at den bak blåser ut mot vifta ut og den forran trekker inn? Eller at begge trekker inn?

 

 

Mvh

Bendik

Endret av Bendik-_-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/user/SingularityComputers#p/u/36/XZFRimzsfoE

 

50x50x10mm vifte.

 

Jeg har selv bygd en maskin i XL kabinettet. Tok 140mm fra bakanten og satte den ned i front og putta en 1150rom gentle typhoon i 5 1/4 brønnene. Bak blåser 180mm vifta og corsair H-80 (med 2x 1150rpm GT vifter) ut. Jeg og unngikk å montere vifte i døra.

 

Edit: Sjekk denne posten for bilde av oppsettet

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1371121&view=findpost&p=18248935

Endret av eXa
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/user/SingularityComputers#p/u/36/XZFRimzsfoE

 

50x50x10mm vifte.

 

Jeg har selv bygd en maskin i XL kabinettet. Tok 140mm fra bakanten og satte den ned i front og putta en 1150rom gentle typhoon i 5 1/4 brønnene. Bak blåser 180mm vifta og corsair H-80 (med 2x 1150rpm GT vifter) ut. Jeg og unngikk å montere vifte i døra.

 

Edit: Sjekk denne posten for bilde av oppsettet

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1371121&view=findpost&p=18248935

 

 

Stemmer, kom over Fractal design Silence series, 50x50x10mm vifte. Så tror jeg prøver dette. Da den passer sammen resten av vifer og kabinett. :)

 

Ryddig oppsett du har der :) Ser du har plassert hardiskene nede, er dette for optimal luftflyt? Har det samme som deg, en SSD og to HDD. Så blir vel noe alla samme løsning :)

Men hva det det sorte materialle du har der? Dempestoff ?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har et problem! Har fått nesten alle delene, mangler GPU, PSU og RAM..

Men har startet byggingen.

 

Tingen er at jeg har for mange vifter og for få porter!

Har totalt 7 vifter(CPUx2), (ikke inkl, 50mm vifte som skal i hovedkortet) men kun 4 vifte porter.

 

Det fulgte med en slik splitter til CPU kjøleren, så jeg har koblet begge viftene der i en port. Men manger fortsatt porter :p Trenger hjelp! :)

Lenke til kommentar

Har bestilt noen y-splittere fra komplett nå, så får det bli løsningen midletidlig.

 

Evt blir å fjerne 120mm vifta i front, og sette inn en viftekontroller der.

Noen tips?

 

Legger ut noen bilder jeg tok. Som dere ser mangler jeg GPU, PSU og RAM, Amentio har tydligis over 2 ukers ventetid på ting som er på lager... -.- menmen, det får jeg på tirsdag.

 

Noen andre tips for å fjerne ledningene som ligger i bånn der? Legge den bak HK evt?

 

82633d1315672547-bygging-av-ny-pc-hjelp-komponenter-cimg1164.jpg

 

82634d1315672558-bygging-av-ny-pc-hjelp-komponenter-cimg1165.jpg

 

82635d1315672564-bygging-av-ny-pc-hjelp-komponenter-cimg1167.jpg

 

82636d1315672570-bygging-av-ny-pc-hjelp-komponenter-cimg1169.jpg

 

82637d1315672578-bygging-av-ny-pc-hjelp-komponenter-cimg1171.jpg

Lenke til kommentar

Gjorde det :) Komplett leverte på en dag ;)

 

Har forresten satt opp pc'en nå, er veldig fornøyd så langt!

Eneste misnøye er at Amentio har glemt strømforsyneren min!!!! Så måtte bruke min gamle Mist 500w, og da ble alt gjort sånn halveis. Noe jeg hater :p Så sendt amentio mail, bestiller mest sansynligvis ny fra komplett i morgen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har samme kabinettet. Dersom du skal skjule kablene til strømmen på "baksiden" av kabinettet så kan psu kablene bli for korte,ledningene fra min psu ble for korte...måtte skjøte på med kabler fra en gammel psu og skikklige skjøtestykker...tenkte ikke på det når eg kjøpte kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...