Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] RETTIGHET til visning

huyminh

Anbefalte innlegg

hei. jeg og familie min har leid en leilighet i 3år. og vi har fått beskjed om å flytte ut 30 okt. men jeg lurer på om han som eier huset, har RETTIGHET å gi visning til huset FØR vi har flyttet ut? altså,

Han som eier huset har solgt til postbanken, og banken vil selger den, og har begynt å gi visning før 30 okt, altså før vi har flytta ut? er det lov, for visning gjør at vi må være hjemme og samtidig ødelegger privatlivet/fritid vårt...

håper jeg får svart så fort som mulig. jeg får ikke den roen og fritiden som jeg vil ha etter jobben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husleigelova seier dette om saka (§10-1):"I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet." Eg vil tru at ein domstol vil tolka saka likt og for "kjøpssøkjande" så lenge eigedommen skal seljast og ikkje leigast ut, men det vert altså til sjuande og slutt ei rettsavgjerd - som du sjølv må ta iniativ til å få.

Huseigar kan derimot ikkje krevja at du skal vera til stades ved slike visningar, DET vert ditt eige val. Huseigar kan heller ikkje krevja at du aktivt skal stå for visninga, di plikt er avgrensa til å "gi adgang for å se på husrommet".

Lenke til kommentar

Husleigelova seier dette om saka (§10-1):"I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet." Eg vil tru at ein domstol vil tolka saka likt og for "kjøpssøkjande" så lenge eigedommen skal seljast og ikkje leigast ut, men det vert altså til sjuande og slutt ei rettsavgjerd - som du sjølv må ta iniativ til å få.

Huseigar kan derimot ikkje krevja at du skal vera til stades ved slike visningar, DET vert ditt eige val. Huseigar kan heller ikkje krevja at du aktivt skal stå for visninga, di plikt er avgrensa til å "gi adgang for å se på husrommet".

beklager jeg skjønner ikke så mye dialekt/nynorsk, men sånt som du tolket det, så har han lov å gi visning, men ikke kan gi visning hver eneste dag?. for jeg vet han har sakt han skal gi visning i 3 dager, siste dag i dag. men kan han fortsatt gi visning fremover til 30 okt?. også som du sier, så har jeg plikt til å avgrensa til adgang for å se på husrommet? hva er avgrensa?

Lenke til kommentar

Kva som er "rimelig utstrekning" er ikkje tydeleg definert, men normal praksis er ein gong eller to i veka, KANSKJE endå ein gong i veka dei to siste vekene om bustaden ikkje er selt endå då. Kvar einaste dag i tre månader er heilt opplagt ikkje "rimelig utstrekning". Heller ikkje er det "rimelig utstrekning" at du kvar dag skal lura på om det vert visning i dag eller ikkje. Slikt må ein avtale, anten for heile tida til flytting eller for ei veke om gongen at "neste veke kan det vera aktuelt med (som eksempel) visning måndag kl 18-20 og fredag kl 19-21".

"Avgrensa" er det same som "begrenset" på bokmål. Plikta di ved ein visning er altså avgrensa ("begrenset") til å syta for at eigar/meklar KAN visa på avtala tid. Det er IKKJE din jobb å ordna med sjølve visinga, så lenge eigar/meklar har nøkkel og kan ordna med vising sjølv om du ikkje er heime. Plikta er å "gi adgang til husrommet", på avtala tidspunkt, ikkje å vera den som legg alt til rette for meklar eller huseigar.

Lenke til kommentar

Kva som er "rimelig utstrekning" er ikkje tydeleg definert, men normal praksis er ein gong eller to i veka, KANSKJE endå ein gong i veka dei to siste vekene om bustaden ikkje er selt endå då. Kvar einaste dag i tre månader er heilt opplagt ikkje "rimelig utstrekning". Heller ikkje er det "rimelig utstrekning" at du kvar dag skal lura på om det vert visning i dag eller ikkje. Slikt må ein avtale, anten for heile tida til flytting eller for ei veke om gongen at "neste veke kan det vera aktuelt med (som eksempel) visning måndag kl 18-20 og fredag kl 19-21".

"Avgrensa" er det same som "begrenset" på bokmål. Plikta di ved ein visning er altså avgrensa ("begrenset") til å syta for at eigar/meklar KAN visa på avtala tid. Det er IKKJE din jobb å ordna med sjølve visinga, så lenge eigar/meklar har nøkkel og kan ordna med vising sjølv om du ikkje er heime. Plikta er å "gi adgang til husrommet", på avtala tidspunkt, ikkje å vera den som legg alt til rette for meklar eller huseigar.

okey. tusen takk for alt infomasjon. det har hjelpet meg veldig mye =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...