E.Lille Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei. Førerkortet mitt ble beslaglagt av politiet Pga mistanke på brudd av vegtrafikklovens paragraf 3. Det som skjedde var: Vi var ca 60 biler samlet på en stor parkeringsplass. Det ble burnet/svidd gummi midt på plassen av fler biler men ikke av meg. Etter å ha vært der i en 20 minutters tid så satt jeg meg i bilen for å si hade å dra. Det var da en bil midt på plassen som spant med hjulene så det lå relativt mye røyk i lufta. Når denne personen ga seg benyttet jeg anledningen til å kjøre rolig over plassen fra ene enden til den andre. Idet jeg er nesten over på andre siden kommer politiet opp på plassen å de beslagleggere førerkrtet mitt. Retten ga politiet rett til å holde førerkortet mitt beslaglagt inntil 3.mnd med mindre saken var avgjort. Jeg har også nå fått forelegg fra politiet hvor de vil ha inndratt førerkortet mitt i 3.mnd og 6.000kr i bot pluss at jeg må ta oppkjøring og teoriprøve på nytt. Grunnlaget de gir er at det lå røyk i lufta og jeg var eneste bil i bevegelse. Har dere no tips til hva jeg kan gjøre? Vedtok ikke forelegget, men politiet har gitt meg beskjed om at det mest sannsynlig ikke blir no rettsak før rundt nyttår. Legg gjerne inn paragrafer/artikler e.l som kan hjelpe. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 De burde kanskje lagt henda på dekka dine og kjent etter om de var betydelig varmere enn normalen? Vet ikke hvor fort dekkene blir slitt av burning, men om dem blir fort slitt, og du har gode dekk, hvorfor ikke be dem se på dem? Ellers aner jeg ikke hva jeg skal si Lenke til kommentar
E.Lille Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 De sjekket ikke dekkene mine, og det falt ikke meg inn akkurat der å da heller. men nevnte dette for dommeren, uten at det hjalp. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Problemet er vel at det foreligger bevis, i form av vitneobservasjon frå politiet. Det er mest sannsynlig ikkje meininga å lyge frå politiet si side, men dersom røyken gjorde at sikta var dårlig så kan dei ha missoppfatta kva som skjedde. Det beste tipset er vel å få advokaten din til å grave nærmare i forklaringa til politiet for å få politiet til å bekrefte kva dei faktisk har sett. Slik som du har forklart det høyrest det ut som at du er langt på veg på å få politiet til å erkære at dei ikkje faktisk såg deg gjennomføre burninga. Også er det viktig at du er heilt ærlig når du forklarer deg, forklar deg presist utan å verken overdrive eller underdrive. Dersom du skal få retten til å tvile på politiet sin forklaring så er det spesielt viktig at du forklarer deg ærlig. I denne sammenhengen kan det beklageligvis bli nødvendig å peikek ut vedkommande som enten var den som stod bak burninga eller eventuelle vitner som såg kven det var som stod bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå