Gunfreak Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Det skjer ikke bare under spilling, der skjer med et spill, og etter det skjedde med det spillet, vil ikke pcen fungre skikkelig, som jeg så fryser eller krasher den 2-3 ganger hver gang jeg slår på pcen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hva har du prøvd å gjøre for å feilsøke? Har du tatt en minnetest? Memtest.org I såfall har du prøvd å teste cpu? Amd overdrive har en enkel cpu stability test man kan kjøre. Er hard diskene ok? S.M.A.R.T status (crystaldiskinfo ) . Har du prøvd å starte maskinen i Fail Safe modus? F8 ved oppstart. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det skjer ikke bare under spilling, der skjer med et spill, og etter det skjedde med det spillet, vil ikke pcen fungre skikkelig, som jeg så fryser eller krasher den 2-3 ganger hver gang jeg slår på pcen SÅ med andre ord dør ikke faktisk PSUen helt - men du bare opplever masse errors etter det skjer? I så fall er det jo fullt mulig at det er noe helt annet enn PSUen din som er problemet... hvis jeg forstår deg riktig. -Stigma Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Ja jeg opplevde masse errors, helt til å går da ville ikke pcen inn i windows i det hele tatt, den bare starta og restarta or restarta før den kom til windows, så bytta jeg psu, og da funka den helt fint, helt til jeg spillte stalker i noen timer, da forsvant lyden på spillet, og pcen slo seg av, og i dag når jeg stara den igjen var errorene og blue screens tilbake. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ja jeg opplevde masse errors, helt til å går da ville ikke pcen inn i windows i det hele tatt, den bare starta og restarta or restarta før den kom til windows, så bytta jeg psu, og da funka den helt fint, helt til jeg spillte stalker i noen timer, da forsvant lyden på spillet, og pcen slo seg av, og i dag når jeg stara den igjen var errorene og blue screens tilbake. Hvis dette er måten du tror PSuen har feilet 2 ganger på rad - så er det nesten garantert ikke PSUen. At et PSU feiler på en måte som skulle resultere i BSODer og denslags èn gang er allerede relativt lite sansynlig. At det skjer 2 ganger på rad er noe jeg ikke ville basert meg på. Om det bare skjedde èn gang så er ikke PSUen det første jeg hadde tenkt på heller egentlig. Mulig du kan ha noe defekt minne (eller feil spenningsvalg til minne) eller noe i den dur. Jeg ville begynnt med å koble vekk alt som ikke MÅ være i maskinen for å starte den (og gjerne bytte skjermkortet med et gammelt et om du har et liggende) for å starte fra bakken av og se når feilen fremprovoseres. Jeg tror ikke dette er et PSUproblem i det hele tatt nei... Selvfølgleig - en veldig god måte å teste det på er jo om du kunne brukt en av de mistenkte "defekte" PSUene for å drive en annen maskin. Om den da fungeerte like bra som før så hadde du jo hatt rimelig godt bevis for at PSUen ikke var problemkilden - uten behov for å gjette. Det er nok det jeg ville gjort - men jeg innser at ikke alle er som meg og har flere PCer og diverse spare-parts liggende... -Stigma Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Ja jeg opplevde masse errors, helt til å går da ville ikke pcen inn i windows i det hele tatt, den bare starta og restarta or restarta før den kom til windows, så bytta jeg psu, og da funka den helt fint, helt til jeg spillte stalker i noen timer, da forsvant lyden på spillet, og pcen slo seg av, og i dag når jeg stara den igjen var errorene og blue screens tilbake. Dette kan godt komme av harddisk-trøbbel. Boot-problemer, problemer med enkelte filer (=sektorer) på disken, problemer som delvis forsvinner når disken har stått avslått (og blitt kjølt ned) en tid, problemer som kommer tilbake når maskinen har vært påslått en stund ... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Jeg kjørte den crystaldiskinfo testen, den fant ingen feil på hardisc, ikke fant overdrive feil på CPU, Men nå har det kommet en ny feil, veldig rar en som kanskje bør gjøre det lettere for dere proffer å finne ut hva som er feil, etter en krash, sier steam at jeg har byttet/ny pc og at jeg må re registere steam på den nye pcen, det bør vel bety at noe er feil med hardisk? at noe filer steam har på hardsicen blir korupt? det tok også veldig lang tid bare å få steam oppe å gå igjen. steam loadet i mange minutter før jeg fikk beskjed om å registere det. Takk for hjepen så langt. Endret 2. september 2011 av Gunfreak Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Noen som har noe ideer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Noen som har noe ideer? Jeg ville som sagt foreslått å redusere maskinvaren til minimal configurasjon og se hva du får ut av det som steg #1. Når har hardware problemer uten å vite årsaken eller har konkrete BSOD errors å gå etter er det ofte beste løsning. -Stigma Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Ja du har rett, jeg får begynne med ramen, leteste å fjerne, Men det er en ting jeg fremdeles ikke skjønner, hvofor ville pcen midlertidig bli bedre av å bytte PSU viss PSU ikke var ødlagt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Ja du har rett, jeg får begynne med ramen, leteste å fjerne, Men det er en ting jeg fremdeles ikke skjønner, hvofor ville pcen midlertidig bli bedre av å bytte PSU viss PSU ikke var ødlagt? RAM er en av de tingene du må ha for å starte selvfølgelig, men du kan ihvertfall gå ned til å bruke kun èn brikke ja. for å svare på det andre sprøsmålet ditt så kan det rett og slett ha vært andre faktorer i spill du ikke var klar over. Det kan være at da du byttet PSU var du norti kabler - som var den faktiske grunnen til at problemet rettet seg - eller det kan være noe temperaturrelatert slik at maskinen kom tilbake etter den fikk bli kald. Det er mange muligheter og vi har ikke noe godt nok grunnlag for åkonkludere med hva feilen er uten å teste mer. Det eneste annet jeg kommer på at du kan teste direkte mot PSUen om du fremdeles mistenker den er å måle spenningene på den med et multimeter. Det er jo en enkel test å utføre som burde avsløre evt. store problemer i strømforsyningen. -Stigma Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Noen som har noe ideer? Hadde kjørt en kjapp minnetest jeg i alle fall. Memtest.org Du kan teste med 1 og 1 brikke i eller ha alle brikkene i samtidlig , dukker det opp feil kan du redusere med 1 og 1 brikke til du enten ikke får flere feil eller det viser seg at alle brikkene gir feil. I et slikt tilfelle betyr det da at enten : *Innstillingene på minnet er feil i bios : Du trenger mer volt eller "slakkere" timings på minnet. *Defekt minnebrikke / brikker. *Problematisk / gåent hovedkort. Uansett så har jeg på følelsen at det er sannsynligvis skjermkortet , men for å være sikker må du feilsøke ordentlig , en annen grei testmetode er å bruke en og en del på en venns maskin og se om den gir problemer der. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Jeg lasta ned memtest, men skjønte ikke hvordan den funker, lasta ned ISO og tok dem på daemontools, men må man kanskje brenne en fysisk kopi og boote pcen fra cd? Uansett så har jeg på følelsen at det er sannsynligvis skjermkortet , men for å være sikker må du feilsøke ordentlig , en annen grei testmetode er å bruke en og en del på en venns maskin og se om den gir problemer der. Men hvorfor krasher bare det en spillet, jeg kan spille både nye og gammle spill uten at spillene eller pcen crasher, bare i stalker får jeg crash. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Ja, du må brenne den ut på cd og boote fra cd'n. Det er ikke et program i windows. Du kan også lage en bootbar minnepenn Endret 3. september 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Mulig at du bare har hatt uflaks. Jeg hadde en PSU som svikta etter noen få mnd, fikk bytta inn i en ny, og den varte en uke. Den jeg fikk for å erstatte den igjen har jeg hatt i et års tid. Rett og slett, pur jævla uflaks. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Ja, du må brenne den ut på cd og boote fra cd'n. Det er ikke et program i windows. Du kan også lage en bootbar minnepenn exactly. brene til CD/DVD er nok enklest om du er ukjennt med programmet. Minnepenn fungerer fint altså - men det er litt mer arbeid å lage en minnepenn bootbar dersom du ikke vet hvordan det gjøres fra før. -Stigma Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Minnepenn fungerer fint altså - men det er litt mer arbeid å lage en minnepenn bootbar dersom du ikke vet hvordan det gjøres fra før. Litt ot, men om dette med bootbar minnepenn. Om man skal få en .iso fil bootbar, kan man bare velge .iso filen i unetbootin? Eller er unetbootin bare for linux distroer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Minnepenn fungerer fint altså - men det er litt mer arbeid å lage en minnepenn bootbar dersom du ikke vet hvordan det gjøres fra før. Litt ot, men om dette med bootbar minnepenn. Om man skal få en .iso fil bootbar, kan man bare velge .iso filen i unetbootin? Eller er unetbootin bare for linux distroer? jeg kjenner ikke til unetbootin. hittil når jeg har laget bootebare minnepenner har det involvert å bruke spesielle (litt obskure) programmer for å formatere minnepennen og også gjøre den triksingen osm skal til får å gjøre den bootbar (en eller annen bitflip et sted, men jeg kjenner egentlig så mye til detaljene). Jeg husker dog at jeg så nyheter rimelig nylig (et par måpneder siden kanskje) om at Microsoft faktisk hadde laget sitt eget offiselle verktøy for å gjøre akkurat denne jobben - hvilket sikkert vil involvere at det er betydelig mindre komplisert og midnre sjanse for å misforstå ting. ......googler..... ok, fannt link til verktøyet her: http://www.askvg.com/create-windows-7-bootable-usb-drive-or-dvd-using-official-windows-7-usbdvd-download-tool-from-microsoft/ Det kan sikkert være nyttig i denne sammenhengen om man vil bruke USB Jeg har ikke hatt bruk for å lage bootbar minnepenn siden programmet ble gitt ut - men det er sikkert velegnet for jobben da det tross alt er laget spesifikt for akkurat dette. -Stigma Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Takk for link, Stigma Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei. Det jeg tenker på er at du skal prøve en LiveCD. F. eks en Linux LiveCD som heter Parted Magic eller kanskje Ubuntu sin LiveCD/LiveDVD. Kanskje Ubuntu sin LiveCD/LiveDVD siden at den bruker litt mer av maskina tenker jeg. Da får du se hvordan den oppfører seg hvis du bruker maskina med den. F. eks til Surfing, Facebook og musikk og sånne ting. Du kan vel mounte diskene dine på Ubuntu Sin LiveDVD tror jeg. Det kan du iallefall med Parted Magic sin LiveCD. Du kan også selvfølgelig kjøre Memtest først for å se om den finner noe feil. Hvis den ikke gjør det, så bruker du en LiveCD/LiveDVD. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå