Gå til innhold

Moderator kaller enkelte selgere på QXL og Finn for «bekreftede svindlere»


Anbefalte innlegg

Moderator "Runar waits for alice" kaller enkelte selgere på QXL og Finn for «bekreftede svindlere» selv om han ikke har lest annonsene, da linkene til annonsetekstene er døde. Han baserer sitt utsagn på "Når annonseteksten åpenbart er oversatt med Google Translate, og brukerkontoer blir utestengt, da velger jeg å kalle de «bekreftede svindlere»". Godt gjort når han ikke har tilgang til tekstene, men videre skriver han: "Jeg har ikke lest annonsene selv, men flere som leste de før de ble fjernet påpekte den dårlige grammatikken og åpenbare falskheten". Enda bedre gjort da trådene er fra mars 2010. Ikke dårlig å huske teksten i flere annonser i nesten 18 måneder.

Jeg kan selvsagt dokumentere hans utsagn ved hjelp av mails.

 

 

 

 

Om det er feipostet vennligst flytt innlegget til riktig kategori.

Endret av HagarTheHorrible
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Når Runar eller andre mods poster noe, poster de på vegne av seg selv og ikke på vegne av forumet, så lenge ikke annen beskjed blir gitt.

Sånn som denne fra en annen tråd:

Flere innlegg av typen offtopic, generelt tull og persondiskusjon har blitt fjernet. Hold dere til emnet, folkens.

 

Grunnen til at korrupsjonsanklagene får stå, ihvertfall i denne omgang, er at dette er kritikk rettet mot redaksjonen og journalisten, ikke enkeltbrukere.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

 

Ellers kan de vel strengt talt si akkurat hva de vil, så lenge det ikke bryter med forumets regler.

Lenke til kommentar

Du kan vel klare å lese teksten? Det jeg vil frem til er at han på et meget mangelfullt grunnlag kan klare å felle en så klar dom. En bør kreve at en i hans stilling setter seg litt mere inn i sakene før han kaller alle de aktuelle trådene for bekreftede svindlrere. I det ligger det en betydelig bevisbyrde og ingen av de omtalte selgerne er domfelt for svindel.

At han ikke er betalt og tar jobben frivillig er totalt irrelevent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du kan vel klare å lese teksten? Det jeg vil frem til er at han på et meget mangelfullt grunnlag kan klare å felle en så klar dom. En bør kreve at en i hans stilling setter seg litt mere inn i sakene før han kaller alle de aktuelle trådene for bekreftede svindlrere. I det ligger det en betydelig bevisbyrde og ingen av de omtalte selgerne er domfelt for svindel.

At han ikke er betalt og tar jobben frivillig er totalt irrelevent.

Du forstår ikke.

Når han skrev det, hadde det ingenting med at han er moderator å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og dette kommer forresten fra en som tilsynelatende ikke fikk betalt fra en "STORSVINDLER" på grunnlag av at han ikke hadde fått pengene sine etter 5 dager? Oh the irony...

Det hele virker ut som en dårlig hevnaksjon for modeneringen gjort av Runar .

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Hevnaksjon, noe av det dummeste jeg har hørt. Når en skriver på diskusjonfora må en absolutt regne med å bli motsagt og moderert.

 

I hans ærend som moderator har han kontaktet meg pr. mail og fremsatt denne påstanden.

Hvorfor skal vi bry oss om dine private mail? Hvis du føler deg trakassert av noen på forumet foreslår jeg at du tar det opp med en moderator heller enn å brette det ut offentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hevnaksjon, noe av det dummeste jeg har hørt. Når en skriver på diskusjonfora må en absolutt regne med å bli motsagt og moderert.

 

I hans ærend som moderator har han kontaktet meg pr. mail og fremsatt denne påstanden.

Hvorfor skal vi bry oss om dine private mail? Hvis du føler deg trakassert av noen på forumet foreslår jeg at du tar det opp med en moderator heller enn å brette det ut offentlig.

 

Så kan jo du gå foran med et godt eksempel og la være å kommentere saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hevnaksjon, noe av det dummeste jeg har hørt.

Åh?

Mtp. at du blir moderert for få dager siden av Runar, og så nå anklager du han med noe som skjedde rett rundt når du ble medlem, som du høyst sannsynlig har blad deg frem til og ikke bare kommet på helt uten videre.

Tror ikke jeg er alene om at dette lukter hevnaksjon.

Lenke til kommentar

Hevnaksjon, noe av det dummeste jeg har hørt. Når en skriver på diskusjonfora må en absolutt regne med å bli motsagt og moderert.

 

I hans ærend som moderator har han kontaktet meg pr. mail og fremsatt denne påstanden.

Hvorfor skal vi bry oss om dine private mail? Hvis du føler deg trakassert av noen på forumet foreslår jeg at du tar det opp med en moderator heller enn å brette det ut offentlig.

 

Så kan jo du gå foran med et godt eksempel og la være å kommentere saken.

Hvis du ikke vil ha svar kan du drite i å forsøple forumet med sytingen din. Du poster en tråd på et offentlig forum ene og alene for å klage over at du er misfornøyd med noens personlige korrespondanse med deg, og i samme åndedrag klager du over at folk svarer? På et offentlig forum, i en debatt du selv har startet? Jeg tror det er en tråd i off topic-forumet for den slags, hva med å holde deg til den?

 

EDIT: Fant den: Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Endret av Han Far
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hevnaksjon, noe av det dummeste jeg har hørt. Når en skriver på diskusjonfora må en absolutt regne med å bli motsagt og moderert.

 

I hans ærend som moderator har han kontaktet meg pr. mail og fremsatt denne påstanden.

Hvorfor skal vi bry oss om dine private mail? Hvis du føler deg trakassert av noen på forumet foreslår jeg at du tar det opp med en moderator heller enn å brette det ut offentlig.

 

Så kan jo du gå foran med et godt eksempel og la være å kommentere saken.

Hvis du ikke vil ha svar kan du drite i å forsøple forumet med sytingen din. Du poster en tråd på et offentlig forum ene og alene for å klage over at du er misfornøyd med noens personlige korrespondanse med deg, og i samme åndedrag klager du over at folk svarer? På et offentlig forum, i en debatt du selv har startet? Jeg tror det er en tråd i off topic-forumet for den slags, hva med å holde deg til den?

 

EDIT: Fant den: Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

 

Hvorfor legger du han ikke inn i den tråden så slipper du å sutre og irritere deg grenseløst uten at andre får greie på det.

Endret av Soja og Harald
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt (og nei, jeg skriver ikke dette som moderator, men som privatperson. Jeg kjenner ikke personen du nevner privat uansett).

 

En person har sendt deg en privat e-post, med en påstand du er uenig i.

Du skriver så ett innlegg på et forum om at du er uenig i hva denne personen sier til deg i denne private e-posten.

 

(nøkkelordet her er "privat")

 

Spørsmålene mine er:

 

*Hvorfor er en privat uenighet relevant for forumet?

 

*Hva har en privat uenighet med forbrukerrett å gjøre?

 

*Hva forventer du at vi, som utenforstående, skal gjøre med dette?

 

*Hvorfor skal vi bry oss om en du har en privat uenighet med en annen person?

 

*Hva er din historie med denne personen, som gjør at du reagerer så sterkt og for alt det er verdt prøve å sverte denne personen? (noen påstår at du er moderert, men ingen kan være dumme nok til å prøve å igangsette en lignende hevnaksjon for noe så trivielt, så det ser jeg bort fra som en gyldig grunn).

 

 

Har du noe å klage på vedrørende en moderator, så kan klagen rettes til forumstyret på [email protected]. Det må i såfall være en handling denne personen har gjort i sitt virke som moderator som du mener er feil, eller om denne personen har trakassert deg.

Endret av Marekatten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...