glupingane Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Har et Cooler Master CM 690 II Advanced kabinett, og vurderer å manuelt montere inn noen ekstra blå LEDer som jeg kjøper separat. (Noe som dette: http://www.dealextreme.com/p/1500-2000-mcd-5mm-blue-led-emitters-10-pack-9077 ) Vil gjerne få gjort det slik at de kobles sammen med knappen som skrur av og på LEDen i fronten, slik at jeg kan skru av og på alt samtidig. Hvordan vil jeg gå frem for å få til dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg er ikke kjent med akkurat det kabinettet. Generelt så må du prøve å finne ut om det er noe logikk som styrer led eller om det bare er en vanlig bryter. Er det en vanlig bryter så hiver du bare opp et LED oppsett i paralell med de andre led'sene til kabinettet. Du bør dog følge anvisninga i tråden om beregning av formotstand. Lenke til kommentar
glupingane Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Jeg er ikke kjent med akkurat det kabinettet. Generelt så må du prøve å finne ut om det er noe logikk som styrer led eller om det bare er en vanlig bryter. Er det en vanlig bryter så hiver du bare opp et LED oppsett i paralell med de andre led'sene til kabinettet. Du bør dog følge anvisninga i tråden om beregning av formotstand. Kabinettet har ikke innebygde LEDer på den måten, men heller en 140mm vifte på fronten som har 4 LEDer i. Så hvor(dan) kobler jeg jeg de nye diodene til de gamle der? Enkelt å få de kobla til størmforsyninga, men vil ha dem kobla til knappen som skrur de gamle av og på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå