Gå til innhold

Spill PC, Pristak 12 000-13000

Anbefalte innlegg

Hey,

jeg skulle virkelig ønske jeg var like oppdatert på pc fronten som jeg var for 3-4 år sia, men det er jeg desverre ikke :(

Derfor henvender jeg meg til dere(!) for hjelp.

Skulle gjerne hatt en gamingpc, med et pristak på ca 12 000. Er vel ikke at jeg ikke vil bruke mer som det står på, men jeg vil få mest mulig ytelse for pengene, så hvis noe gir god ytelse for pengene så er det verdt å ta en titt på. Har sett meg ut ett oppsett på komplett, da jeg hverken har kunnskap eller tid til å sette sammen pcen selv. Selv om det sikkert ikke hadde vært noe problem med litt knoting ^^

I alle fall, etter å ha lest meg opp litt kom jeg frem til dette oppsettet.

Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort

Corsair TX V2 750W PSU

Intel® Core™ i5-2500 Processor

MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB

Western Digital Caviar® Green™ 2TB

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Totalpris

11300

Er det noen deler dere ser her som gir dårlig ytelse i forhold til pris eller hvor dere har andre alternativer så sleng gjerne inn en kommentar :)

Kommentarer taes imot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vanlege kommentaren er at Intel i5 2500k har betre integrert grafikk og kan overklokkast, for om lag same pris. Greitt å ha rom for sånt, når hovudkortet ditt er såpass bra til det!

Dei fleste her ser òg ut til å sverje til hovukortet Asus P8Z68-V Pro. Asus lagar generelt bra greier og er god på å oppdatere drivarar.

Lenke til kommentar

Om du har lyst til å tyne for ytelse/pris velger du dette på dustinhome.no:

OCZ ModXStream 700W, billig og bra PSU med nok effekt til hva du ellers kan være interessert i å stappe inn.

P8P67-M PRO, mATX-hovedkort med mange funksjoner. mATX for å spare inn penger.

Silverstone Temjin 08, litt valgfritt her, bare valgte et mATX-kabinett jeg syns er pent ;)

OCZ Vertex 2, de nye SATA6GBPS-diskene fra OCZ, Kingston og Corsair har hatt mange problemer med stabilitet, denne er stabil og vil oppleves like rask. Det er tross alt overgangen HDD -> SSD som merkes, ikke SSD -> raskere SSD ;)

Seagate Barracuda Green 2TB

GTX 470 AMP!, 83% av ytelsen for halve prisen av et GTX 570. Stor og stille kjøler og lar seg fint overklokke til GTX 570-ytelse og forbi om dette er intereessant.

Kingston HyperX 8GB 1600MHz CL9, billig RAM som yter 99.5% av RAM til 1500 kr. 8GB er mer enn nok.

i5-2500k, den beste prosessoren i pris/ytelse nå. Ekstremt rask ved stock og lar seg fint overklokke til 4.5GHz om du ønsker enda mer ytelse.

DVD-brenner, samme hvilken denne er. Brukes minimalt i dag og alle vil duge.

Valgfritt:

CM Hyper 212 Plus, CPU-kjøler med mindre støy.

Antec H2O 620, litt kraftigere lukket vannkjøling med bedre kjøleevne og tar opp mindre plass.

God kjøling vil faktisk øke prosessorytelsen med noen prosent grunnet termisk styrt turbo-funksjon i prosessor som vil øke frekvensen så lenge det er termisk rom.

Sleng på antistatisk armbånd og Windows 7 Home Premium 64bit for 800 kr ekstra.

Totalt kommer dette på 8107 kr inkludert frakt (Hyper 212 Plus) for et system som yter 83% så bra i spill og 100% prosessorytelse av det du satte opp. Jeg har kuttet litt ved å velge mATX-hovedkort og et billigere skjermkort som yter noe dårligere, til gjengjeld er alt vanvittig overklokkbart og leverer samtidig veldig god pris/ytelse.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...