Gå til innhold

Horribel Svar tid ifra get.


hewkings

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste måndene kranglet veldig med Get.

Eller jeg har kranglet med noen som ikke svarer.

 

Jeg får Fakturar ifra Get enda jeg ikke har hatt noen ting i hele mitt liv med de å gjøre.

Jeg bor på Hamar å her er det ikke Get etter det jeg har skjønt.

 

Jeg sendte Get den første e-posten 1 Februar, ikke noe svar.

Jeg sendte Get e-post 5 Februar uten noe svar.

Ringte Get den 7 Februar, kundebehandler legger på

Ringte Get den 8 Februar kundebhandler kunne ikke love meg noe. lova å ringe meg opp igjen, Ringte de opp igjen? Neida. Sendt de sikkert 40-50 e-poster.

 

Jeg fikk svar på en e-post jeg sendte 9 Juni ca 20 dager etterpå om at det desverre er lang behandlings tid. Hvor lang tid bruker egentlig Get på noe som helst?

 

Forbrukerrådet har sendt de brev uten å få svar.

Jeg har en Advokat som har både ringt å sendt de brev uten å fått svar.

 

Så nå har regningen gått til inkasso, uten at jeg får gjort noen ting med det.

 

Noen som vet hvordan rettigheter jeg har her? Eller hva jeg skal gjøre?

De svarer jo alderi på noe som helst. Alderi gjør de dette.

 

Get for meg må være noe av den største søppla som finnes. Er det slik de tjener pengene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nå har regningen gått til inkasso, uten at jeg får gjort noen ting med det.

 

Noen som vet hvordan rettigheter jeg har her? Eller hva jeg skal gjøre?

Du skal ta kopi av rekning + dine epostar + ein "logg" du lagar om dato/tid og kven du snakka med ved get. Så lagar du eit enkelt brev stila til innkassoselskapet, får med deira referansenummer/-kode og helst eit namn på ein person du har snakka med der. I brevet skriv du: Faktura nr xxxxxx, dagsett xxxx11, på kr xxxxx er omstridt, sjå vedlagte dokumentasjon." Så dato og underskrift. Alt i ein konvolutt og sendt som REK brev til selskapet (så har du kvittering for at saka er sendt). Då kan du rekna saka som avslutta så langt og ikkje gjera anna enn å lesa det du måtte få, same kva du måtte få frå både Get og inkassoselskapet fram til du får eit krav om "tilsvar" frå forliksrådet. Det tyder at GET har levert saka til retten for å få rettsleg prøvd om dei HAR eit lovleg krav mot deg eller ikkje. Noko slikt kan du aldri hindra om nokon har sendt deg ein faktura, berre hugs: Eit slik krav om "tilsvar" tyder ikkje AT Get har eit krav mot deg, men at forliksrådet har fått vita dette frå Get, og no vil ha ditt syn på saka, skriftleg i eit "tilsvar".

 

Så lenge du har levert eit slik melding om at kravet er omstridt til inkassoselskapet, er du verna mot alt videre inkassoarbeid, inntil det ligg på bordet ei RETTSAVGJERD på at det kravet er lovleg reist frå Get. Å skaffa fram nærare opplysningar i ei slik sak til inkassoselskapet er GET sin jobb, ikkje din, så du treng ikkje svara på ein ting meir. Berre hugs å tak vare på kvitteringen du får frå Posten når du leverer rek brev, han er høgst viktig den dagen forliksrådet måtte krevja eit tilsvar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så nå har regningen gått til inkasso, uten at jeg får gjort noen ting med det.

 

Noen som vet hvordan rettigheter jeg har her? Eller hva jeg skal gjøre?

Du skal ta kopi av rekning + dine epostar + ein "logg" du lagar om dato/tid og kven du snakka med ved get. Så lagar du eit enkelt brev stila til innkassoselskapet, får med deira referansenummer/-kode og helst eit namn på ein person du har snakka med der. I brevet skriv du: Faktura nr xxxxxx, dagsett xxxx11, på kr xxxxx er omstridt, sjå vedlagte dokumentasjon." Så dato og underskrift. Alt i ein konvolutt og sendt som REK brev til selskapet (så har du kvittering for at saka er sendt). Då kan du rekna saka som avslutta så langt og ikkje gjera anna enn å lesa det du måtte få, same kva du måtte få frå både Get og inkassoselskapet fram til du får eit krav om "tilsvar" frå forliksrådet. Det tyder at GET har levert saka til retten for å få rettsleg prøvd om dei HAR eit lovleg krav mot deg eller ikkje. Noko slikt kan du aldri hindra om nokon har sendt deg ein faktura, berre hugs: Eit slik krav om "tilsvar" tyder ikkje AT Get har eit krav mot deg, men at forliksrådet har fått vita dette frå Get, og no vil ha ditt syn på saka, skriftleg i eit "tilsvar".

 

Så lenge du har levert eit slik melding om at kravet er omstridt til inkassoselskapet, er du verna mot alt videre inkassoarbeid, inntil det ligg på bordet ei RETTSAVGJERD på at det kravet er lovleg reist frå Get. Å skaffa fram nærare opplysningar i ei slik sak til inkassoselskapet er GET sin jobb, ikkje din, så du treng ikkje svara på ein ting meir. Berre hugs å tak vare på kvitteringen du får frå Posten når du leverer rek brev, han er høgst viktig den dagen forliksrådet måtte krevja eit tilsvar.

 

Ok. Da skal jeg gjøre dette.

 

Tusen tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...