Gå til innhold

EA Origin EULA. Boikott?

14 stemmer

1. 1. Kommer du til å boikotte Origin?

• Ja
      0
    • Nei
    • Skal ikke ha BF3 eller SWtor uansett

Anbefalte innlegg

Som sikkert mange har hørt/lest om så skal EA kunne sjekke igjennom hele pc'n din ved bruk av Origin (står forklart i Eula'n selv om det er litt shady)

Dem har endret Eula'n siden sist nå ved å fjerne det at dem kunne selge informasjon om kunder til 3rd-party avdelinger.

Dette er grov krenkelse av privatliv (enda grovere enn Steam som bare sjekker informasjon som er knyttet opp mot steam)

Dem skal etter skrivende stund være i stand til å sjekke web-browser historie, cookies, prosesser som går i bakgrunnen, installerte/avinstallert software og hardware og mer.

Link til EULA Gamespot sin artikkel med orginal Eula Link

Kommer du til å boikotte alt av EA hvis dette fortsetter? Du vil ikke kunne spille fremtidige spill uten å godkjenne Eula'n for Origin som er den nye EA Download Manager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem skal etter skrivende stund være i stand til å sjekke web-browser historie, cookies, prosesser som går i bakgrunnen

Kan du sitere fra EULAen der hvor dette står? For det der er neppe lovlig, og jeg ser det i hvert fall ikke.

EA har sagt man vil få opp en boks når Origin vil samle inn data om installerte programmer osv hvor du kan tillate eller nekte. Akkurat som på Steam.

Ser heller ikke at Origins EULA er nevneverdig forskjellig fra Steams.

Lenke til kommentar

Dem skal etter skrivende stund være i stand til å sjekke web-browser historie, cookies, prosesser som går i bakgrunnen

Kan du sitere fra EULAen der hvor dette står? For det der er neppe lovlig, og jeg ser det i hvert fall ikke.

EA har sagt man vil få opp en boks når Origin vil samle inn data om installerte programmer osv hvor du kan tillate eller nekte. Akkurat som på Steam.

Ser heller ikke at Origins EULA er nevneverdig forskjellig fra Steams.

Som sagt det er shady. Men det kan tolkes som dem kan sjekke alt. Du får ikke installert noe hvis du ikke godtar avtalene vel?

Inntil dem sier konkret hva dem kan sjekke og ikke sjekke så går jeg utifra at dem kan sjekke alt.

noen som har sammenlignet Origin vs Steam

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

Jeg skulle glatt boikottet hele Origin søplet til EA hvis Battlefield 3 ikke hadde trengt det, kan generelt ikke fordra EA ettersom de er latterlig dårlig på alle områder og jeg skulle så gjerne sett hele den skuta på bunnen av havet. ENESTE grunnen til at jeg er villig til å bruke Origin er hvis BF3 trenger det, noe jeg tror det desverre gjør.

EA kan gå konk og toppsjefene kan gjerne bli arbeidsløse, storspillene er trygge uansett ettersom de kommer glatt til å bli oppkjøpt av andre utgivere.

Lenke til kommentar

Oppdaterte min forrige post. Der kan du sammenligne Eula.

Er ikkeno særlig fornøyd med Steam heller pga dems høye priser, men EULA dems ser ut til å være litt mer kundevennlig.

Steam søker bare etter kjente jukseprogrammer (kan hende dem kan "se" annet også), men Origin lagrer informasjonen om alt.

Lenke til kommentar

Steam fungerer, men prisene er tilbakestående. Derfor kjøper jeg steam-kodene fra andre nettsider som f.eks g2play.net.

Men vil heller betale litt mer enn å godta at EA skal få snoke rundt på de tinga mine som ikke har noe med dem å gjøre.

Det ender nok opp med at jeg kjøper BF3 og godtar Origin :( Er vel akkurat det EA har tenkt. Folk vil godta hva som helst bare for å spille SWtor, BF3, ME3 og DA3.

Lenke til kommentar

DEt jeg syntes er merkelig er at folk pluteslig blir så butthurt av origins, viss man faktisk hadde lest EULAEN til alle de programmene man har på PCen vil du nok finne masse dritt kanskje til og med verre enn origins. Eneste grunnen til at det skjer med EULAen til origins er at det er store "stygge" EA som står bak.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe imot EA før nå. Har hørt om andre som har blitt ganske irriterte over at dem "ødela" Theme, C&C og sånn før, men har aldri brydd meg om det.

Helt ærlig så har jeg så og si aldri lest igjennom Eula'r før flere nettsider tok opp det EA hadde skrevet i Eula'n.

1. Akkurat det her er irrelevant. EA må gjøre noe med Eulaen uansett hvor ille andre er. Det får vi ta senere i en annen diskusjon.

Men tror ikke det kommer til å skje siden det er såpass mange som ikke bryr seg om hvem og hva som snoker rundt på maskinen sin så lenge dem får spilt spillene dems :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...