AnonymDiskusjon Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei. Idag merket jeg at jeg har noen gule flekker på overkroppen, ovenfor brystet. Kan det være symptomer på skrumplever eller noe annet? Jeg drikker mye alkohol, men alikevel ikke monster-mengder...Men drikker alkohol nesten hver dag, og på fylla stort sett hver helg. Jeg er en mann på 20 år. Men jeg er vel for ung for å få slike skader? Kan ikke huske at jeg har slått meg der heller, hadde ikke flekkene igår. Bilder, sorry for dårlig kvalitet: http://bildr.no/view/964123 http://bildr.no/view/964121 Takk for svar, ble urolig når jeg så dette Postet av anonym: c69922d277e9f8785fc71641456575cf Postet av anonym: 271998141042b93308a738d567e592df Postet av anonym: 271998141042b93308a738d567e592df Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det er vel forsåvidt greit at du stoler på forummedlemmene her inne, men når det gjelder ting du er bekymret over med egen kropp så er det vel bare en ting som gjelder. Ring fastlegen din og book en time, så blir du betrygget - eller får videre behandling. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Det er vel forsåvidt greit at du stoler på forummedlemmene her inne, men når det gjelder ting du er bekymret over med egen kropp så er det vel bare en ting som gjelder. Ring fastlegen din og book en time, så blir du betrygget - eller får videre behandling. Har tenkt på det ja, så det var ikke slike svar jeg var ute etter. Ville bare høre hva dere tror, eller om noen andre har fått lignende flekker. Men takk uansett TS Postet av anonym: 271998141042b93308a738d567e592df Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Syfilis, baby. High five! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Man er aldri for ung til å få leverskader, tvert imot er det vel ikke uvanlig at noen får seg en slik støkk når de holder på som verst. Ikke alle tåler like mye heller, så om svirebrødrene dine slipper unna er det ikke noe rart med det. Men uansett, ikke hør på oss. Hør på legen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Syfilis, baby. High five! Syfilis? Det er 2 år siden jeg hade sexuell kontakt med ei jente, og da var det ikke snakk om fullbordet samleie engang. TS Postet av anonym: 271998141042b93308a738d567e592df Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det ser veldig ut som blåmerker, altså blodutredelser under huden. Kanskje i underkant av en uke gamle. Sikker på at du ikke har fått noen trykk eller slag mot denne delen av brystet i sammenheng med noe du har jobbet med? Allikevel vil jeg anbefale deg å trappe ned på drikkinga. Det er ikke sunt for noen å drikke alkohol hver dag og gå på fylla så ofte som du gjør. Skrumplevra er nok ikke kommet enda, men om du fortsetter er du i fare for å få det når du blir eldre. Om du ikke under noen omstendigheter kan tro at det er blåmerker, og at de ikke ser ut til å forsvinne i dagene som kommer anbefaler jeg deg å dra til lege og få dem undersøkt. Er vanskelig å se det skikkelig utfra bilder. Er noe helt annet å ha pasienten foran seg. 2 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 TMI - Too much information. Ring fastlegen, du. Nettopp slike svar som "Syfilis" etc kan jo skremme styggen på flatmark hvis man ikke ser sarkasmen/ironien i innlegget. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Syfilis er et adelsmerke. Mange store menn gjennom historien har dødd av syfilis. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ennå flere har overlevd uten. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Har noen små minner av at jeg havnet i slåsskamp på fylla forrig helg, kansje var der jeg fikk dem...Men uansett. Jeg skal på puben om 2 timer, er det en svært dårlig ide? TS! Postet av anonym: 271998141042b93308a738d567e592df Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Syfilis er det ikke. Det klassiske symptomet der er sår i håndflater og under føttene, pluss på kjønnsorganene, og da vil det være sekundær stadium (condyloma latum, du vil IKKE ønske å søke på dette hos google, advarsel gitt ). Siden det er 2 år sist det var en mulig smittesituasjon, dog husk at det har intet å si om det er kvinne det var. Syfilis diskriminerer ikke på kjønn. For meg ser det ut som gamle blåmerker. Ved leverskader der en av symptomene er gulfarging (kan være) så er det større områder som er påvirket. Søk etter bilder som omhandler gulsott (engelsk: Jaundice) så vil du sikkert se forskjell. Men som alltid....lege er en fin bil om man er bekymret om motoren er ruskete. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Disse flekkene kan være forårsaket av alkoholinntak, men neppe av leverskade... Som anført i tidligere svar, ser dette ut som blodansamlinger under huden, sannsynligvis fordi du har slått deg i fylla! Mvh dr. Jultomten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg