Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

ta opp fag - erstatte t-matte med p

Anbefalte innlegg

Første året på vgs tok jeg t-matte. Pensumet var fort stort i forhold til tiden vi hadde, så jeg fikk en shit 3er. Nå går jeg i tredje, og denne treeren trekker ned snittet mitt. Jeg har en 5er S1 fra andreklasse, og holder på med S2 nå. Jeg håper på å ta opp t-matten til jul men er usikker på om det blir for mye (siden jeg merker allerede at vi får mye å gjøre), og jeg vil helst ha en 5er.

Derfor lurer jeg på om jeg bør ta opp p-matte istedenfor? Jeg vet ikke så mye om pensumet, men vil ikke at det skal bli veldig mye jobb for en firer liksom..

Noen som har erfaring, råd eller noe annet? :p

Ps. En venninne sa at jeg heller burde ta eksamen i P2 for der er det mindre pensum? Er det mulig for å stryke min 1t karakter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ps. En venninne sa at jeg heller burde ta eksamen i P2 for der er det mindre pensum? Er det mulig for å stryke min 1t karakter?

For å få en ny karakter i 1T må du ta 1T på nytt igjen eller ta 1P. 2P ville vel bare vært aktuelt om du ønsket å stryke S1-karakteren din (riktig nok er jeg usikker på om det hadde gått i det hele tatt når du har S2).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...