Gå til innhold

Å produsere egen tv-serie

Anbefalte innlegg

Jeg gått en stund med en programidé i magen, og i går tok jeg motet til meg og sendte ut forslag til de største produksjonsselskapene i landet.

Jeg hadde ikke forventet å få noe særlig svar, men det fikk jeg; opptil flere, og jeg er blitt innkalt til møte.

Nå får jeg litt angst igjen, i om med at jeg overhodet ikke er kjent med denne bransjen lurer jeg på hva jeg kan forvente? Har noen andre vært på et slikt møte? Merker jeg blir litt engstelig for at de skal synes jeg er helt grønn..

Og en annen ting jeg lurer på, hva er det som er vanlig? At idéens opphavsmann betaler for produksjonen, eller er dette mer som en investering fra produksjonsselskapets side?

Takker for svar!

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Du har sannsynligvis ingenting å bekymre deg for, du er mannen med ideen, produksjonsselskapet ordner resten og vil kanskje benytte deg som kreativ støttespiller siden ideen er din. Det eneste jeg ville sikret meg er at de ikke snapper opp programideen uten å godtgjøre deg på noen måte. Ville nok sikret meg visse opphavsrettigheter var jeg deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan jeg spørre om hvem du sendte mail til og hvordan du startet mailen din? Trenger ikke info om ideen (selv om det hadde vært kanon!) men info til hvilke selskap og hvordan mailen startet/sluttet. Hadde også vært veldig kjekt å vite hvor langt du skrev

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...