bræibånn Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei alle sammen Jeg har lyst å lære meg programmering i excel. Har dere noen gode forlag til enkle guider...på norsk? Eventuelt bøker. Det eneste jeg skal gjøre er å hente rådata fra en ekstern database...dette klarer jeg slik at jeg har all rådata i et excel ark. Problemet oppstår når jeg skal bruke denne dataen og presentere det oversiktlig i et annet ark... Finner masse guider, men alt er jo på engelsk Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hvorfor i allverden ønsker du det? Men siden du ikke gadd, så gjorde jeg et google søk for deg! http://excelvbatutor.com/vba_tutorial.html Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Hvorfor jeg ønsker hva egentlig? Har jo for lengst googla det, men hvis du leser hva jeg skriver så er det NORSK jeg er ute etter.. Endret 1. september 2011 av bræibånn Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hvilken versjon av Excel jobber du i, 2010? Det er forholdsvis greit å koble Excel til en database, litt avhengig av hvilken database det er snakk om (MySQL, MS SQL etc) En guide (på norsk) som forklarer litt kan finnes her: http://office.microsoft.com/nb-no/excel-help/oversikt-over-tilkobling-til-import-av-data-HP010342748.aspx Microsoft har overraskende god dokumentasjon av Office-pakken på norsk, men skal man begynne å programmere mer avansert må man nok ty til engelskspråklige ressurser. Lykke til Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Tusen takk :) Jobber i 2007. Som jeg skriver så klarer jeg å hente data fra databasen. Det er presentasjonen av denne jeg skal programmere. For å være litt mer konkret: Jeg har ei excel fil med 3 ark. Ark nr 2 inneholder en mal. Med firmanavn, logo og diverse ting og tang. Ark nr 3 inneholder importert data. Ark 1 skal være en slags ordrebekreftelse hvor jeg henter malen fra ark 2 og henter inn utvalgt data fra ark 3. Skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå