Gå til innhold

Telinet Energi. Godt valg?

RuneKO

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt strøm fra Telinet Energi. Alt virket veldig greit ettersom jeg skulle skaffe en strømleverandør. Bestilte på gata, så googlesøket kom først etter jeg hadde skrevet under. Etter å ha googlet litt rundt Telinet Energi har jeg sett veldig mange misfornøyde kunder/ekskunder.

Jeg lurer på om jeg skal benytte meg av angreretten på 14 dager.

Noen her som har erfaringer fra Telinet Energi?

Hvis jeg benytter meg av angreretten, hvor er det da dere vil anbefale meg å skaffe strømmen fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kjenner ikke til Telinett, men jeg kan si følgende:

Jeg ble førstegangsetablere tilbake i vinter, og var da lenge på jakt etter strømleverandør.

Mest fristet det å velge netteier som leverandør, men etter mye trøbbel og dårlig service/support fant jeg ut at jeg ikke unnet dem de ekstra pengene i tillegg til linjeleia.

Jeg undersøkte opp og ned etter hva som var billigst for meg, og hvem som hadde et godt rykte.

Jeg valgte tilslutt Skandiakraft pga. pris og greit rykte, og er så langt veldig fornøyd :-)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Dersom netteieren har spotprisavtale ville jeg valgt dette. Veldig praktisk å få det på en regning. Dersom de har en spotprisavtale er uansett ikke differansen i penger stor i løpet av et år.

En ting å notere seg er at veldig mange av disse "billige" kraftleverandørene krever at du betaler akonto. Altså forskuddsbetaling, uavhengig av kredittverdighet. Det kan være litt kjipt å ha 2-4000 kr inne hos en kraftleverandør om man ikke absolutt må.

Lenke til kommentar

Kjøp kraften fra billigste selskap som tilbyr fakturering etterskuddsvis!

Billigste lev. finner du her: http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/

Edit: Dere som velger strøm fra søster- eller morsselskapet til netteier. Synes dere virkelig at dette er et godt råd å gi til andre?

Eksempel: Nord-Trøndelag

Leverandør er NTE:

Innkjøpspris 35kr/mnd

Billigste strømselskap:

Skandiakraft

Innkjøpspris + 8kr/mnd

(35-8)*12=324kr/år

Jeg velger heller billigste leverandør og gir den jeg er glad litt ekstra oppmerksomhet engang i blant :)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Eller kanskje ikke.

Gudbrandsdal Energi

http://www.konkurransetilsynet.no/no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/?LeverandorID=41&ProduktID=126

"Variabel Lavpris

39,52 øre/kWh

Fastbeløp 375 kr/år

Etterskuddsvis

Det forutsettes e-postfaktura/efaktura og avtalegiro.

Bestilling kun via internett. Krav til efaktura eventuelt epostfaktura. Krav til avtalegiro. Fakturagebyr hhv. kr 30 og kr 15 dersom disse mangler. Månedlig fakturering."

Denne må vel være bedre? Bor i oslo, med et forventet forbruk på 10000-13000 kwh/år.

Lenke til kommentar

Jobbet selv som selger for Telinett på stand i Oslo i sommer, og jeg mener å huske at de har et ålreit produkt, men har hørt mange historier!

I sommer var ihvertfall Ustekveiskja et bra alternativ om jeg husker riktig.

Men er riktig som Wisdom sier, å velge nettleieleverandøren som strømleverandør er bare meningsløst og dumt. Sett opp autogiro så tjener du masse penger uten noe mer jobb!

EDIT: Ville aldri ha valgt en leverandør med et så dårlig omdømme.. Du kan risikere å forhåndsbetale 10-15 kroner i vinter og la Telinet få rentene dine..

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Jobber selv som selger, og kan skrive på at det er søppel. For det første er de langt ifra så billige som de gir seg ut for, for det andre er det ofte mye grums i avtalen mellom dem og kunde, og for det tredje driver de med et serdeles uetisk salg der de presser folk til å skrive under. Gjerne gamle damer/menn også, som kanskje ikke har like lett for å si nei.

- Ikke SÅ billig.

- Mye grums.

- Svært uetisk salg, fra selgere som kun tenker provisjon.

Forøvrig samme folka som selger Omega 3/krill på gata.

Vil anbefale deg å si opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...