whoi Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg snubla over en tråd på gentoo forumet angående vesa framebuffer, og hvordan man kan få mer enn 60Hz. Man må patche kjerna for å få det til å funke, men det er ikke så vanskelig. Det er brukeren spock_ som har laga patchen, og forklarer hvordan man kan få det til å virke. Jeg bruker den nå, og sitter med 1024x768 framebuffer i 90Hz Tråden finnes her! Jeg har også fått igang bootsplash igjen, siden jeg endelig kan se på den uten å få hodepine i løpet av minutter. Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det er bare en ting å i om gentoo-forumet.. Det er GENIALT! Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Sitat Det er bare en ting å i om gentoo-forumet.. Det er GENIALT! Ja, uten det forumet så tror jeg ikke Gentoo hadde kommet så langt som det har i dag. Det er et veldig bra samlingspunkt for brukere, og med masse informasjon for både nye og erfarne linux brukere. Jeg trodde det var flere enn oss 2 som ville være interessert i en framebuffer uten flimmer men :-? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Meeeget interessant Gentoo forumet er vel et godt forum fordi det er så mange erfarne brukere der. Som VIL noe med Linux derfor så finner de utav ting og jobber med det på fritia. Nå skal bootsplashen bli deilig i tiden framover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå