Rudde Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Hello, driver å setter sammen en små PC her. handleliste: https://prisguiden.no/liste/126937 Maskinen skal brukes til hjemmebruk, surfing, nettbank osv.. Spille noen småspill slike som majong. den skal også brukes til bilder og hjemmevideo. det jeg lurer på er kabinettet, er dette stille og ett bra valg for en slik PC? PSU'en, er denne kraftig nok og vil den takle en eventuell oppgradering f.eks. og sette inn ett skjermkort eller noe i den duren. Hovedkort/GPU, er den GPU'en på hovedkortet grei? Ser den har HDMI ut men det er vel bare å bruke HDMI til DVI kabler. Og er den kraftig nok til å spille av en Blu-ray disk (har ett blu-ray rom shared i nettverket) Er harddisken ett greit valg til en OS disk med litt plass? Syns også prisen på kabinettet er litt overkill for hva som er i det, noen som har noen andre forslag til kabinett? Helst uten dør :-P Endret 1. september 2011 av Rudde93 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kabinettet du har valgt er blandt det stilleste du får tak i. Å ganske billig også. Kan også anbefaler deg å finne dem billigste rambrikkene med hastighet på 1600MHz. Pga kjøleelementene som står på rambrikkene er bare salgstriks. CPUen så kan du jo velge en som bruker mindre strøm, som igjen gjør at den lager mindre varme å som gjør at det blir mindre støy fra cpu viften. http://www.dustinhome.no/intel-core-i5-2400s-250ghz-6mb-s-1155/product/5010544367 PSuen skal fint holde den. Men den er ikke blandt den beste å få tak i. Vurdert en 3rd parts cpu kjøler ? Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hei Det sies at kabinettet, Fractal Design Define R3, er et veldig bra kabinett for dem som vil ha det stille. Jeg blir nok selv å gå for det når jeg bestiller ny PC senere i dag. Noe av det som er fint er at dersom du ikke skulle ha behov for totalt syv vifter på kabinettet, så følger det med lydisolerte pads til å skru over noen av åpningene du ikke har vifter i. Slik hindrer du støv i å komme inn og PC'en blir enda mer stille. Det er også luftfiltre der viftene blåser inn i kabinettet, så jeg vil anta at kabinettet er ganske støvfritt ift. mye annet. Jeg synes prisen på kabinettet er helt ok ift. at du faktisk får et veldig stille kabinett, men med gode kjølemuligheter. For det er jo det som er vitsen med dette kabinettet, hehe:) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Da tror jeg at jeg går for Fractal Design Define R3 kabinettet. Grunnen til at jeg valgte disse brikkene er at de er billigst i sin klasse. Altså jeg trenger heller ikke 1600MHz da chip settet kjører på 1333MHz men jeg har ikke lyst å fylle opp kassa med 4 brikker når jeg kan ha 2 og da gir det jo også en liten oppgradering's mulighet :-) Hvilken annen PSU ville du anbefalt? Valgte denne fordi jeg har god erfaring med corsair sine PSU'er og er storfornøyd med de, men når det skal sies så er de også mye mer high-end levelet. jeg valte den eldre CPU'en fordi den var billigere og hadde mere effekt, hva er greia med at den eldre versjonen har så mye mer å gi? Nei, jeg har ikke noen planer om en 3rd party CPU kjøler men den vil nok arve min når jeg går over på ny stocket eller vann. og igjen, vil dette takle småspill og blu-ray filmer? Endret 1. september 2011 av Rudde93 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Det intregrerte skjermkortet skal du nok klare å dra spill som CS 1.6, Sims 3 osv osv Å det klarer fint å dra bluray filmer i FULL HD. Corsair sine PSUer er gode, men den du har valgt er den billigste modellen viss du skjønner. Men den holder for deg Men viss du tenker framover å kanskje har tenkt å kjøpe et kraftig skjermkort å andre ting som trekker litt strøm, så anbefaler jeg deg å se på Corsair sin AX, HX og TX versjonene. Dem har en god del bedre kvalitet. Men som sakt, så holde den du har valgt Rammen så er jo disse billigere, men du velger jo selv https://prisguiden.no/produkt/kingston-hyperx-blu-ddr3-1600-8gb-2x4gb-148904 Ang CPUen jeg fant til deg, det er den samme CPUen, bare en som trekker mindre strøm Så dem som vil ha en veldig stille pc, og ikke trenger den råeste kraften sånt som 2500K, finner jo cpuene som har en "S" eller "T" bak navnet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå