Gå til innhold

BK: Liten Stue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardt lys er jo en utfordring. Men her syne jeg du har kommet godt ut av det.

Det er nok trærne som skygger av litt og samtidig gir disse et flott skyggespill

Mest imponert over at du har fått så fin tegning på skyen i det harde lyset - og uten at du har burna eller gjort noe annet

Lenke til kommentar

Idyllisk bilde av bygningen med fin vinkling og plassering i ruta. Vanligvis er jeg ikke kritisk når det kommer til støy, men synes det trekker ned her - se spesielt i de mørke områdene. Tips blir derfor: støyfjerning av eksisterende bilde, eller bruke en lavere isoverdi under opptak (du har mye å gå på mtp lukkertid og blender i forhold til motiv og brennvidde).

Lenke til kommentar

Hardt lys er jo en utfordring. Men her syne jeg du har kommet godt ut av det.

Det er nok trærne som skygger av litt og samtidig gir disse et flott skyggespill

Mest imponert over at du har fått så fin tegning på skyen i det harde lyset - og uten at du har burna eller gjort noe annet

Takker.Kunne sikkert valgt andre innstillinger her,men du vet vaner er vonde og vende..og her opp har jeg fotografert noen år og ikke før i år jeg har klart å få eksponeringene brukbare...sola er vrien der hele dagen,om en ikke er der tidlig morgen,sent ettermiddag.

Ang blend if....en exelent forklaring jeg fikk av deg..og ja det ble jo da veldig så lett når en fikk med himmelen som layers også,så masser av takk wasco :thumbup: for har jo en del bilder jeg nå kan redde med å legge inn ny himmel så enkelt :dribble:

Veldig fint og idyllisk bilde dette Jan Erik, jeg synes ikke at bildet var for lyst, men kanskje et hakk på kontrast spaken hadde gjort bilde enda finere :)

Takker for tips...tror du nok kan ha veldig så rett der ja :thumbup:

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Idyllisk bilde av bygningen med fin vinkling og plassering i ruta. Vanligvis er jeg ikke kritisk når det kommer til støy, men synes det trekker ned her - se spesielt i de mørke områdene. Tips blir derfor: støyfjerning av eksisterende bilde, eller bruke en lavere isoverdi under opptak (du har mye å gå på mtp lukkertid og blender i forhold til motiv og brennvidde).

Så sant så sant,men lurer på om jeg ikke har vært for hard på oppskarping og det skyldes det??? Iso'n ja...ja ett kapittel for seg selv..glemmer så alt for ofte og sjekke innstillinger fra forrige tur...må skjerpe meg der ja :innocent:

Lenke til kommentar

Har ingenting å føye til det som allerede er sagt / skrevet - synes dette er meget bra = en 5`er fra meg :)

Takker for det;)

Synes du har kommer godt ut av det harde lyset her JE, fint komp også. :) Dette er vel det gamle huset som ligger på nedsiden av fossen, eller tar jeg feil?

Takker og stemmer det ja med passeringen av den/det huset i bunnen av Haugfossen :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...