Aetius Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kompakt råtass med optisk søker og manuell zoom er ikke hverdagskost. Fujifilm slipper rask superkompakt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Men dessverre, på grunn av optisk zoom-søker, så har den dessverre ikke den fete hybridsøkeren fra X100 - sistnevnte hadde "bare" fastoptikk, men hadde til gjengjeld den kuleste søkeren hittil.. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Men i mangel på ny G fra Canon kan denne bli en bra erstatning. Spent på hva tester vil vise. Arne M Lenke til kommentar
Epp Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hybridsøker/søker har vel liten anvendelse til annet enn gatefotografering? Jeg mener 35mm/50mm? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Det du mener er vel målsøker, og den er nyttig til det aller meste man bruker andre søkere til, med unntak av makro. Selv får jeg spader av å holde kameraet e6t stykke foran ansiktet og komponere bildet på skjermen. Fortetrekker LANGT å bruke en søker! Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Både dette og X100 ser veldig spennende ut, men er spent på hvordan prisen blir i forhold til storebroren.. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ingen felles trekk med M9-P her nei god timing også Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ingen felles trekk med M9-P her nei god timing også Det er vel mest fordi Leica har beholdt det kule retro utseendet sitt.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Ingen felles trekk med M9-P her nei god timing også Vi har for øvrig Leica M9-P på testbenken i disse dager, og bildekvaliteten derfra ser neiggu ikke ille ut! Stay tuned! 2 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ingen felles trekk med M9-P her nei god timing også Vi har for øvrig Leica M9-P på testbenken i disse dager, og bildekvaliteten derfra ser neiggu ikke ille ut! Stay tuned! Lenke til kommentar
egilh Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Meget spennende! Vurderer å kjøpe ny "kompakt" til dama til jul, og denne så fristende ut. Gleder meg til å se noen tester, og ikke minst: Pris .. Lenke til kommentar
skrivefeil Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Alltid skal kameraene være plassert såvidt nedi en lomme på disse lanseringsbildene. Uforsvarlig! Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Interessant - og alt av denne typen kamera som har innebygget søker hylles fra denne kanten av arket. Tor Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Enig med Are, det er søker som gjelder uavhengig av kamera. Synes denne modellen ser veldig spennende ut, helt klart et kompaktkamera jeg ville ha vurdert om jeg skal kjøpe nytt. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) X10 ser veldig interessant ut, personlig hadde jeg foretrukket en elektronisk søker fremfor en optisk, men det er en smakssak. Jeg synes også det er interessant at Fujiflm bruker 2/3 sensor igjen. Den er litt større enn den som sitter i G12, D7100, XZ-1 og LX5 og gir potensielt en anelse bedre ytelse på høy iso. Så spørs det hvor bra CMOS-brikken til Fuji er i forhold til CCD-sensorene i konkurrentene. Edit:The Fuji Guys har lagt ut en del info både twitter og youtube: http://www.youtube.com/user/fujiguys Endret 1. september 2011 av seriksen Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Spennende produkt. Kanskje man skal bytte ut XZ-1 Heller tvilsomt, XZ-1 har mye bedre nærgrense. 2/3" sensoren er ikke så mye større enn de som sitter i de avanserte kompaktene, det blir spennende å se testene som kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg