Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google blitt DUM ?

Anbefalte innlegg

Kort forklart så forandrer google på det jeg søker på til noe annet som google mener passer bedre :nei:

Blir alt for dumt, jeg søker på synergisk, google viser resultater for synergism ! Fy F&%# kjenner jeg blir provosert av sånt tull.

Noen måte og få google søk til og slutte og forandre på det jeg skriver ? Eller annen løsning ?

Synergisk Søk

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk norsk google

Om den endrer så bare trykk på at den skal søke med originalsøket

Joda, men den skal ikke endre på det jeg skriver, isteden for og forenkle så gjør den ting bare mer tungvint da. Hadde google vært smart isteden for dum, så hadde den gjort motsatt, og heller foreslått sitt søk som et alternativ, istden for og søke sitt søk og foreslå MITT søk som ett alternativ. Er det jeg eller google som står for søkingen ? (minus the phun)

Er for dumt rett og slett, it's one of those "what the hell where they thinking" moments

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Da jeg trykket på linken, kom søk på synergisk opp... Og treff på synergisk. Selv om førstetreffet var synergisme, er søkeordet som er funnet frem, synergisk.

Nå må jeg jo innrømme at det dumme her, er vel mer ordet synergisk? Med mindre du var ute etter en definisjon på akkurat det ordet? Og i det fall er det perfekte svaret det første svaret, som er Wikipedia sitt svar på Synergisme og hvor du da velger i hvilken kontekst dette gjelder...

Jeg skjønner virkelig ikke hva som var problemet her?

• Liker 1
Lenke til kommentar

er dine regionale innstillinger på OS'et satt til Norge?

Visste ikke at OS'et spilte inn, tror det er det, hvor sjekker jeg det ?

Da jeg trykket på linken, kom søk på synergisk opp... Og treff på synergisk. Selv om førstetreffet var synergisme, er søkeordet som er funnet frem, synergisk.

Vet ikke om resultater er annerledes for deg, men søkeordet funnet fram for meg er synergism og ikke synergisk.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En søkemotor søker etter alternativer som er mest relevant for hvor du er også. Ville vært dumt om du fikk det forslaget som flest kinesere får...

Regionale innstillinger på Windows 7 gjøres i kontrollpanelet. Søk i søkefeltet etter regionale innstillinger.

Lenke til kommentar

Det er jo helt på trynet. Dersom jeg sitter i Norge og søker etter et engelsk ord eller frase, er det jo revnende likegyldig hvor resultatet kommer fra så lenge jeg får svar på det jeg ønsker. Dersom jeg søker på et norskt ord, er det jo fortsatt likegyldig hvor nettsiden som har svaret befinner seg.

Uansett, at Google mener at de vet bedre enn hva du gjør, og dermed bytter ut ditt søkeord med sitt eget, minner jo veldig om Apple og deres «vi vet bedre enn deg og derfor bestemmer vi hva du får lov til å gjøre» mentalitet. Hadde vært helt kurant dersom de kom med sitt som et forslag i tillegg til å søke på ditt søk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

om du søker etter chineese take away, så er det jo greit å få forslag til linker som gjelder i nærheten av der du er. Alternativet er å scrolle deg ned til forslag nummer 1.500.000 på take away i Halden eller noe sånt..

Lenke til kommentar

Det er jo helt på trynet. Dersom jeg sitter i Norge og søker etter et engelsk ord eller frase, er det jo revnende likegyldig hvor resultatet kommer fra så lenge jeg får svar på det jeg ønsker. Dersom jeg søker på et norskt ord, er det jo fortsatt likegyldig hvor nettsiden som har svaret befinner seg.

Uansett, at Google mener at de vet bedre enn hva du gjør, og dermed bytter ut ditt søkeord med sitt eget, minner jo veldig om Apple og deres «vi vet bedre enn deg og derfor bestemmer vi hva du får lov til å gjøre» mentalitet. Hadde vært helt kurant dersom de kom med sitt som et forslag i tillegg til å søke på ditt søk.

Helt enig, virker som du også forstår hvor tåpelig det hele virker.

De bytter ikke ut sitt eget ord med sitt eget.

Det de gjør er å søke databasen sin for det du søkte etter, med høyeste prioritering på Norske nettsider. Bruk avansert søk hvis du vil være veldig spesifikk.

Du sier de gjør ikke det ? Men det er jo akkurat det de gjør, hvis de leter etter høyeste prioritering på norske nettsider så bør de jo ta det ordet jeg faktisk søkte etter ! Og heller foreslå det DE mener er ett alternativ som deres forslag. De burde jo ikke prøve og begrense mitt søk til norge uansett, det i seg selv er vel ganske tåpelig. Nettet skal jo åpne verden ikke gjøre den mindre og kompartimentalisere oss. Den skulle søke "globalt" etter det jeg søker etter som defualt det er jo det som er noen logikk i. Og HVIS jeg selv ønsker og begrense søket til f.eks bare norske sider så burde jo det være noe jeg gjør selv i instillingene, ikke motsatt.

om du søker etter chineese take away, så er det jo greit å få forslag til linker som gjelder i nærheten av der du er. Alternativet er å scrolle deg ned til forslag nummer 1.500.000 på take away i Halden eller noe sånt..

Nei. Hvist jeg søker etter chinese take away så burde de gi meg mest relevant svar på nettopp det, ikke begynne og tenke for meg og gå ut ifra at jeg leter etter chinese take away i halden. HVIS jeg leter etter chinese take away i halden så kan JEG søke på chinese take away i HALDEN, SELV.

Hva er mest logisk...? Burde være lett nok å forstå etter min mening.

Er det slik du selv søker hvis du leter etter take away i halden, bare "chinese take away" med en slik generel søkestreng så er det jo din egen feil viss du må bla til det 1.500.000 treff før du finner noe i halden. Men så dumme er vi ikke, selv om kanskje du eller google skulle tro det. For å gjenta det opplagte, JEG som søker vet bedre en google hva jeg søker etter.

Forslag må de gjerne komme med, og relevante linker gjennom adwords på siden. Men hvis jeg søker etter resturant, så vil jeg ikke ha søket mitt byttet ut med resturanisme, og hvis jeg søker etter chinese take away så vil jeg ikke ha mitt søk byttet ut med "Chinar Tar Away" (improviserte eksempler)

Endret av FullSpectrum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...