Mujlza Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Hei Etter en temmelig vill fest på lørdag våknet jeg opp dagen etter og fant ut at min bærbare Dell Studio XPS ikke ville fungere. Det skulle ikke mye til for å lukte at det var øl som tydeligvis var blitt sølt ut over tastaturet. Jeg fikk riktignok startet pc'en èn gang, men på grunn av at musepekeren var litt rar bestemte jeg meg for å prøve å restarte. Siden har den ikke startet. Nå lager den en rar lyd hver gang jeg prøver å starte, samt at volum- og lydløsknappene blinker en stund videre. En kul discofaktor, men det var ikke derfor jeg kjøpte pc'en. Jeg har enda ikke sendt den inn eller tatt den med til verksted, men jeg hører snakk om at det skal være veldig dyrt å få fikset fuktskader på datamaskiner, om det i det hele tatt er mulig. Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre selv. Det er jo liv i pc'en, men den vil altså ikke starte opp på vanlig måte. Er det noen andre som har erfaringer med fuktskader på pc? Takk Endret 1. september 2011 av Mujlza Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ja. Regler nummer en er: Ikke skru den på! Eneste håpet du har er å ta ut all strøm og skylle komponentene i isopropanol eller klar sprit uten tilsetting. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Eneste håpet du har er å ta ut all strøm Dette inkluderer batteri. PCen kan allerede være kortsluttet med derpå følgende uopprettelig skade. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Nå lager den en rar lyd hver gang jeg prøver å starte, samt at volum- og lydløsknappene blinker en stund videre. Blinkingen er en feilkode, om du teller antallet så kan du slå det opp i tabellen i dell sin manual og se hva som er røket. Mest sannsynlig har fukten nådd hovedkortet, skal det byttes så kan du nok grovt regne en pris på 2500-4000kr for hovedkortet + 1200-2000kr i arbeid (uten mva), varierer veldig ettersom modell samt verksted. Worst case så har tastatur samt ram røket også og du passerer raskt 10k. Endret 1. september 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå