Breni Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen. Dersom det er en raw-fil er det godt mulig at det er samme eksponering. Men uansett, forstår poenget deres og tar det til meg. Slenger med et bilde tatt med 100mm macro og mellomringer IMG_3886-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr 4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Kan sterkt anbefale deg å snu deg andre veien neste gang du er på kveldstokt, Ypsilon og papirbredden gjør seg utmerket på kveldstid med flote lys. Vet det - men tiden ble for knapp. Forventer at du slenger opp en notis i fotoaktiviteter neste gang du er her. Undertegnende stiller som lokalguide med kamera på en rusletur Det skal vi prøve å få til. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen. Dersom det er en raw-fil er det godt mulig at det er samme eksponering. Men uansett, forstår poenget deres og tar det til meg. Slenger med et bilde tatt med 100mm macro og mellomringer Funker RAW-filer så bra at man kan få igjen detaljer fra utbrente høylys? Det er forøvrig ikke meninga å være kjip ellernoe, men jeg tror veldig mange bør tenke over hvorfor de faktisk velger å trykke på utløserknappen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen. Saken er uansett at orginalbildet hadde ikke klart seg i dagen lys. Tviler sterkt at noen hadde giddet å legge det til som favoritt eller stemt det i noe som helst favør. Det hadde definitivt ikke nådd fram til redaksjonen på akam eller hos brukerene her. Poenget mitt er at orginalbildet manglet en hel del før jeg kunne finne det verdig til presentasjon. Derfor er jeg i utgangspunktet enig med at et dårlig utgangpunkt ikke kan fikses i etterbehandling. MEN, har du en plan og formål med et i utgangspunktet dårlig bildet, er jeg av den oppfatning at alt kan etterbehandles. Så blir det oppe til hver og en hva en legger i etterbehandling og selvsagt kvaliteten i dette. Endret 3. september 2011 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Gressvik, baby 3 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Inspira Science Center by emmkayfive, on Flickr Tunevannet by emmkayfive, on Flickr 7 Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Halvdollar møter Eskil Pedersen 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 En liten runde i fra de siste dagene, klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå for farger, sorthvitt eller sorthvitt med tint. Nuvel, her er fagsten! Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Dette motivet av Kvilebua har jeg lagt ut tidligere, da var det tatt i dagslys. Denne gangen er det i solnedgang med stativ og ND filter. Endret 4. september 2011 av Døgnvill 2 Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Nikon D80, 280mm, f/5.6 En liten påhenger på en større kaktus. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 En liten tur på Fotland mølle i dag: Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) God søndag. Har kommet oss ut i høstværet og det er noen som elsker vann mer enn oss andre Ikke så perfekt lagt opp, men gleden er det ikke noe å si på Endret 4. september 2011 av AnnetteM 5 Lenke til kommentar
haaknyg Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Lukker: 1/160 Blender: f/2,20 Iso: 100 8 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Huff og huff så lite bilder det har blitt tatt i sommer, slik kan det gå når man har begynt å jobbe samt sommeren bare er regn regn og atter regn. Et par bilder tatt for litt siden tho når man var på pilgrimstur med jobben: 50mm, f/3.5, 1/3200s, ISO100 50mm, f/3.5, 1/1000s, ISO100 100% Crop her 100mm, f/5.6, 1/250s, ISO200 Et par ekstra her: http://www.flickr.com/photos/arthoz/archives/date-taken/2011/08/22/?view=lg Endret 4. september 2011 av arthoz 2 Lenke til kommentar
Torbjs Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 det går tydeligvis mot høst ute :/ 3 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 torbjs.. herlig stemning.. fra bryllupet i går. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 gleden er det ikke noe å si på Herlig - livsglede Men et lite spørsmål - på min skjerm er det et gjennomgående rosa stikk i bildene dine....eller er det bare min skjerm? Legger ved et justert eksempel som ser mer "korrekt" ut på min skjerm... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Men et lite spørsmål - på min skjerm er det et gjennomgående rosa stikk i bildene dine....eller er det bare min skjerm? Det er stilen som AnnetteM har tilegnet seg, jeg synes det fungerer på hennes bilder, legger til det lille ekstra. Endret 4. september 2011 av Nautica 6 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Men et lite spørsmål - på min skjerm er det et gjennomgående rosa stikk i bildene dine....eller er det bare min skjerm? Det er stilen som AnnetteM har tilegnet seg, jeg synes det fungerer på hennes bilder, legger til det lille ekstra. Absolutt, det er blitt hennes signatur. Uten tvil. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå