k-h-s Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Tatt et lite "stup" tilbake i arkivet og funnet noe nytt, og noe gammelt som jeg enda ikke hadde redigert eller posta. Starter med litt piggtråd. Ikke helt fornøyd med komposisjonen jeg gjorde, men får reise tilbake å gjøre det bedre neste gang. Så et bilde jeg ikke vet om jeg har postet er tidligere eller ikke. Men relativt fornøyd med det, også gjort endringer hvis det har vært postet tidligere. Så et litt nyere bilder. Har hatt en 50mm f1.4 på lån nå i 2 uker. Ikke blidt veldig mange bilder med den da den feilfokuserer noe enormt. Men har da fått til noe iallefall. Utrolig hvor liten dybdeskarphet man kan få. Endret 27. september 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 utrolig pent Inc.. annen type modell innom studio i dag synes ikke dette fungerte, bildeteknisk veldig bra... men barnet ser "dødt" ut, litt skummel kobling (ikke bare jeg som tenkte i de baner, samtlige her tenkte det samme). Ikke alle Er forsåvidt enig at bildet virker "kaldt", jeg ville nok dekket til kroppen såpass mye at det virker som en lunt rede. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Ett bilde jeg tok tidligere i september. Fra ett sted jeg har mange barndomsminner. 4 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Huldra Carina Velva fra Trend Models ... Kanskje ikke helt stillbilde, men filmen er tatt opp sammen med opptaket jeg gjorde med Carina Velva og komponert mer som en stillbilde-serie enn en videosnutt. Skjeldent jeg liker slike vidoer, men denne var nice! likte den fine flow i video 2 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Eventyr og høst Eventyr by Inc aka Foto22, on Flickr Utrolig pent Inc! Lyset er helt nydelig Lenke til kommentar
Pentaxian Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 utrolig pent Inc.. annen type modell innom studio i dag synes ikke dette fungerte, bildeteknisk veldig bra... men barnet ser "dødt" ut, litt skummel kobling (ikke bare jeg som tenkte i de baner, samtlige her tenkte det samme). Snakk for deg selv, det fungerer som regel best Bra bilde med et artig tilsnitt. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg humret litt for meg selv da jeg så bilde, hvor jeg tenkte at den babyen må ha et godt sovehjertet 1 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 samtlige? ikke de tilbakemeldingene jeg har fått, men det blir vell øyet som ser Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Siste jeg skal plage dere med i kveld. Her er naboens nye katt. Veldig nysgjerrig og leken, men syntes at kamera er litt skummelt. Gleder meg til å få noe skikkelig gode bilder av denne når den blir litt eldre og roligere. Og ikke minst trygg på mennesker. Og noen bilder jeg tok i sommer. Første gang til å ta litt "oppstilte" bilder av personer. Og null peiling på blitsstyring, eneste som er brukt er en 430exII. Lykkes helt greit føler jeg. Kom gjærne med noen innspill Endret 27. september 2011 av k-h-s 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 De tre årstider.... Var helt sikker på at jeg skulle ha et vårbilde også, men tror jammen at det har gått i glemmeboken. Men på en annen side er det kanskje ikke alt for stor forskjell på vår og sommer, iallefall ikke når sommerbildet er tatt i juni. Må uansett prøve å få tatt et til våren, og et litt senere på sommeren til neste år. 3 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Tok bilde av Fredriksten Festning nettopp, croppa men ikke gjort noe særlig med bildet. Full size ligger i spoiler. Fredriksten Festning by Bjørnli Foto, on Flickr 1200x509 størrelse her Endret 27. september 2011 av Bjørnli 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) btw, første gang jeg prøvde meg på nattfoto slik av noe utenom nordlys Endret 27. september 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 btw, første gang jeg prøvde meg på nattfoto slik av noe utenom nordlys Ikke dårlig til å være første forsøk - kunne tenkt meg noe mer skarphet når jeg zoomet inn; men da er jeg muligens litt kresen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Når vi først er inne på panorama-bilder. 20mm på µ-4/3 er ikke den ideelle btrennvidden når man er på vei ut fjorden. Så da croppet jeg til panorama (Olympus EP-1 og Panasonic 20mm f/1.7) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) kan se om jeg får skarpa opp litt imorgen, småregna litt så var litt uklart innimellom, tok ikke bilder lenge da det begynte å regne mer og mer men nå er det natta, jobb imorgen Endret 27. september 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Snakk for deg selv, det fungerer som regel best Av 4 her hjemme hos meg som kikket på det så satt alle med sammme inntrykk. Alle 4 = samtlige; var det vanskelig? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 btw, første gang jeg prøvde meg på nattfoto slik av noe utenom nordlys Ikke dårlig til å være første forsøk - kunne tenkt meg noe mer skarphet når jeg zoomet inn; men da er jeg muligens litt kresen. endra på hvitbalansen og skarpa litt opp, bedre eller dårligere? Stor i spoiler Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 endra på hvitbalansen og skarpa litt opp, bedre eller dårligere? Hvitbalansen ble for kjølig synes jeg. Og oppskarpningen? Noe midt i mellom kanskje? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Til de som lurte: 1 bildet, en fil, en enkel blits uten diffuser @ 1/8 og zoomet til 50mm ca 2m over bakken til høyre, pekende ca horisontalt rett fram. Ingen endring i LR. i PS curves, curves og atter curves, litt colorbalanse, 1lag med high pass sharpen og lighten overlay og lag redusert til ca 50% gjennomsiktig. Nytt lag med G blur og til slutt en runde med curves. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå