Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - September 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt fra frøken Norge finaledagene

 

D3S_1323.jpg

 

D3N_4158.jpg

 

D3S_1460.jpg

 

D3S_1542.jpg

 

D3N_4216.jpg

 

Full serie av alle 4 finaledagene kan man se i følgende linker:

http://www.berlandfoto.no/archives/portfolio/froken-norge-2011-dag-1

http://www.berlandfoto.no/archives/portfolio/froken-norge-2011-dag-2

http://www.berlandfoto.no/archives/portfolio/froken-norge-2011-dag-3

http://www.berlandfoto.no/archives/portfolio/froken-norge-2011-finaledagen

 

Alt uredigert :)

 

Edit:

Dag 1 var jeg tvunget til å bruke direkte blits grunnet veldig "gøyale" farger både på vegger, tak og gulv.

Endret av TGB
  • Liker 8
Lenke til kommentar

En kirke fra meg. Vet jeg har dratt litt hardt i spakene men fa!"# så kjedelig motivet var uten noen ekstra eksponeringer og litt photoshop..

Da bürde du ikke trykket på utløserknappen.

,

Jeg sa motivet var kjedelig, men ikke at det ikke kan jobbes med. Det gjør det bare litt verre å få til noe bra. Skulle uansett ta bilde av kirken av andre årsaker, og grep derfor muligheten til litt utforskning i photoshop.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sa motivet var kjedelig, men ikke at det ikke kan jobbes med. Det gjør det bare litt verre å få til noe bra. Skulle uansett ta bilde av kirken av andre årsaker, og grep derfor muligheten til litt utforskning i photoshop.

Nå er det desverre slik at hvis bildet er kjedelig, så er det ikke mulig å photoshoppe det interessant ...

 

Jeg er ikke sikker på om motivet i seg selv er kjedelig, men du var ikke akkurat heldig med fangsten. Hvis det er noe trøst så ser jeg at jeg hadde trengt et par dager for å få noe vettugt ut av den kirken ...

Lenke til kommentar

Nå er det desverre slik at hvis bildet er kjedelig, så er det ikke mulig å photoshoppe det interessant ...

Av nettopp denne grunn jeg har nesten sluttet å bruke photoshop med mindre det er helt spesielle ting. Rett eksponering og mindre justeringer i lightroom er i 99% av tilfellene nok :)

 

Forøvrig er det naturlige det beste, spesielt om man har rotet seg gjennom alle photoshop faser (som jeg uten tvil har gjort mye av de siste årene).

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rett til venstre for Aass logoen ligger Punsj studio på 425 kvadratmeter (nabohuset til Aass Bryggeri) :)

Betyr det at hvis vi besøker begge to, så ender vi opp "punch drunk" ?

Mulig ;)

Egentlig en litt dum nabo å ha, da alkohol og foto er en svært dårlig kombinasjon

 

Edit:

Erfaringsmessig på fotofronten så blir man kreativ inntil 4-5 øl; så faller det hele i ekstremt dårlig kvalitet med et forsøk på å være overkreativ,

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Egentlig en litt dum nabo å ha, da alkohol og foto er en svært dårlig kombinasjon

Det er jo en grunn til at kameraene har grønn firkant modus ...

 

Men resultatet blir fort noe slikt:

 

post-126935-0-27920700-1315007558_thumb.jpg

 

(hvis noen lurer, så var jeg edru når bildet ble tatt ...)

 

Erfaringsmessig på fotofronten så blir man kreativ inntil 4-5 øl; så faller det hele i ekstremt dårlig kvalitet med et forsøk på å være overkreativ,

Det gjelder ikke bare foto, men de fleste kreative fag. Et par-tre pils kan være gunstig i ide-fasen når vi skal utvikle noe nytt (sa programmereren).

Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at kameraene har grønn firkant modus ...

Ingen av mine kamera har grønn firkant eller andre auto-moduser... nærmeste jeg kommer er P.

 

Edit:

Samme hvor mange øl man har konsumert, man har da strengt tatt ikke behov for noe annet enn M og A :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg sa motivet var kjedelig, men ikke at det ikke kan jobbes med. Det gjør det bare litt verre å få til noe bra. Skulle uansett ta bilde av kirken av andre årsaker, og grep derfor muligheten til litt utforskning i photoshop.

Nå er det desverre slik at hvis bildet er kjedelig, så er det ikke mulig å photoshoppe det interessant ...

 

Jeg er ikke sikker på om motivet i seg selv er kjedelig, men du var ikke akkurat heldig med fangsten. Hvis det er noe trøst så ser jeg at jeg hadde trengt et par dager for å få noe vettugt ut av den kirken ...

Jeg er desverre ikke helt enig

post-62513-0-29334600-1315062578_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Drammen, baby :)

 

Spennende bilder av min kjære hjemby! Ikke tvil om at du klarte å dokumentere Drammen anno 2011 på en god måte, med all dens nyvinninger og farger, og det tradisjonelle Aaas bygget og broen.

Kan sterkt anbefale deg å snu deg andre veien neste gang du er på kveldstokt, Ypsilon og papirbredden gjør seg utmerket på kveldstid med flote lys.

Forventer at du slenger opp en notis i fotoaktiviteter neste gang du er her. Undertegnende stiller som lokalguide med kamera på en rusletur :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Her studerer eg, ved kanskje Noreg sitt vakraste universitet: Universitetet for miljø- og biotevitenskap. Utvalgte bygningar, samt Tuntreet, eit vel 150 år gamalt tre.

 

 

Urbygningen sett frå dammen:

6104472292_ca7d37e44b_z.jpg

Urbygningen 3

 

 

Urbygningen sett frå sida:

6109011211_efd441c7a0_z.jpg

Urbygningen 1 vol2

 

 

Tivolibygningen sett frå framfor trappa:

6109013189_22cecc4331_z.jpg

Tivolibygningen vol2

 

 

Tuntreet med sol:

6109009963_538820e27c_z.jpg

Tuntreet vol 2

Endret av kjikvadrat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...