egilh Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Mange gode bilder her, morsom hvordan du har funnet mønstre og komponert utsnittene på en slik enkel, men virkningsfull måte. Takk for det, enklere er bedre har jeg hørt Tror det var godt at du lot den ligge. Tar jeg ikke helt feil så fikk du et skikkelig flott bilde av en sort huggorm - ikke stålorm. (wiki m/bilde) Det er i hvert fall ikke en stålorm. Jeg tar til meg at mine slangekunnskaper ikke er helt på greip (og at jeg kanskje ikke skal stole på de jeg er på tur med alltid ) Det er klart, jeg ser det bedre nå som bildene er inne på skjermen. En stålorm hadde kanskje ikke vært så sur heller. Takk for opplysningen, det ser ut som en hoggorm type svart. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ett lite knippe av lørdagens skogvandring: ... Flott serie, godt teknisk gjennomført også! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Tenkte kanskje jeg burde være med med noen bilder selv i disse trådene også, men ingen fare, jeg velger ikke ut egne bilder til månedsartiklene. Her er noen bilder fra forrige helgs tur til Stockholm sammen med fruen og mitt nye X100: 4 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ikke noe eksperimentelt fra meg denne gang. Var en tur opp mot øvre åselivann i Nordland. Vi fant denne på toppen. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Utrolig mye bra som blir levert her nå! Virker som om nivået stiger for hver måned som går, også gøy å følge utviklingen til mange her inne. Selv har jeg masse masse masse høstbilder som ligger å venter på siste finish før jeg kan laste de opp. Hadde også en litt shoot med naboens nye kat ute på terassen tidligere i dag, har et ekstra hus og Sigma 50mm f1.4 i noen dager så må jo få testa ut dette skikkelig. Har også mye bilder av pyro og annet litt "fett" i fra diverse fotball og annet som kanskje kan passe inn her. Ser da i allefall ut at det forige bildet jeg la inn slo ann. Eller er det bare resultatet av kampen tro? Noen av favorittene i fra de siste sidene må være fredderen sitt natur/landskap bilde som var helt magiskt. egilh sitt blåbær bilde og Joaaso sitt t-bane bildet. Endret 19. september 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Lekte meg litt i Nikon ViewNX 2 på et litt eldre bilde. Leaf by Abjohansen, on Flickr Ikke helt fornøyd med støyen i bakgrunn, men det er pga sharpen i irfanview. Har ikke noe verktøy for støyreduksjon. Har desverre ikke en kalibrert skjerm, men tror nok ikke fargene er så forskjellig fra skjerm til skjerm. Bildet var opprinnelig kastet i glemmeboka pga. feil instillinger på kamera (-1.3 exposure). Exif: F/1.8 1/800s ISO 200 50mm 6 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Høsten nærmer seg lavlandet nå. Nærmere bestemt, Botanisk Hage. Autumn creeping in by emmkayfive, on Flickr Autumn creeping in by emmkayfive, on Flickr Autumn creeping in by emmkayfive, on Flickr Autumn creeping in by emmkayfive, on Flickr Autumn creeping in by emmkayfive, on Flickr 6 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Grandmother and grandfather by hanskristoffer, on Flickr Oslo by hanskristoffer, on Flickr Oslo by hanskristoffer, on Flickr 2 Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Har sett gjennom en del av bildene jeg har tatt tidligere i år, men som ikke har blitt lastet opp til nettet tidligere: Også noen fra New York: Endret 19. september 2011 av eivind84 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Høsten nærmer seg lavlandet nå. Nærmere bestemt, Botanisk Hage. Pent! Fint lys og flotte farger Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Legger ut noen bilder fra skogsturen med ho mor. Canon EOS 60D Kamerahus Sigma 18-200mm linse Lukkertid 1/8 Blender F5,6 ISO 100 Stativ og fjernutløser Canon EOS 60D Kamerahus Sigma 18-200mm linse Lukkertid 1/60 Blender F5,6 ISO 100 Canon EOS 60D Kamerahus Sigma 18-200mm linse Lukkertid 1,3 sek Blender F22 ISO 100 Stativ og fjernutløser Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Lonely in the mud by H.Treider, on Flickr Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Høsten nærmer seg lavlandet nå. Nærmere bestemt, Botanisk Hage. ... I like it! Skal prøve meg på lignende med NEX-5 idag Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Høsten nærmer seg lavlandet nå. Nærmere bestemt, Botanisk Hage. ... I like it! Skal prøve meg på lignende med NEX-5 idag Lykke til, bare se opp for sikkerhetsvaktene - de liker ikke om man tråkker på gresset. Don't ask how I know Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 3 kjappe fra søndagens fotballkamp mellom Bodø/glimt og Randeberg. _DSC0147 copy by OleKristianHaagenrud, on Flickr skuddforsok copy by OleKristianHaagenrud, on Flickr Corner_Ceeperredning copy by OleKristianHaagenrud, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) To fra i dag Untitled by Abjohansen, on Flickr 50mm Iso 200 1/13s F/4 Untitled by Abjohansen, on Flickr 50mm Iso 200 1/15s F/4.5 Kjøpte meg stativ i dag, men må levere det inn igjen i morra pga. en mindre feil (er en liten del som er knekt, trolig under transport til butikken). Endret 20. september 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Ikke akkurat noe fotokunst, men tror det kan være av interesse for noen Fikk Sony NEX-5N igår og på vei fra jobben idag, tok 3 snapshots med 16mm 2.8: Klikk på bildet for å se JPEG i fullstørrelse. Alle tatt på ISO 800, resten i EXIF. Hadde Olympus E-P3 tidligere, som jeg solgt. Så gikk jeg på denne NEX. Første inntrykk er at sensoren kan lett matche den i Nikon D7000. Objektivene er ikke helt på samme høyde, bra i sentrum, elendig i kanter. Venter på Nikon adapter, så tester jeg den med 70-200mm. rå til jpeg i Capture One 6.3, som egentlig ikke har full støtte for NEX-5N så støy reduksjon er mye dårligere enn på JPEG fra kamera eller den i Adobe Lightroom. Endret 20. september 2011 av GCardinal 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Første inntrykk er at sensoren kan lett matche den i Nikon D7000. Er det ikke nøyaktig samme sensor i de to da? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Første inntrykk er at sensoren kan lett matche den i Nikon D7000. Er det ikke nøyaktig samme sensor i de to da? hehe ja, men D3X var ikke akkurat det samme som A900 EDIT: Endret 20. september 2011 av GCardinal 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå