Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - September 2011


Anbefalte innlegg

Mange gode bilder her, morsom hvordan du har funnet mønstre og komponert utsnittene på en slik enkel, men virkningsfull måte.

 

Takk for det, enklere er bedre har jeg hørt ;)

 

Tror det var godt at du lot den ligge. Tar jeg ikke helt feil så fikk du et skikkelig flott bilde av en sort huggorm - ikke stålorm. (wiki m/bilde)

 

Det er i hvert fall ikke en stålorm.

 

Jeg tar til meg at mine slangekunnskaper ikke er helt på greip (og at jeg kanskje ikke skal stole på de jeg er på tur med alltid :roll: ) Det er klart, jeg ser det bedre nå som bildene er inne på skjermen. En stålorm hadde kanskje ikke vært så sur heller. Takk for opplysningen, det ser ut som en hoggorm type svart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig mye bra som blir levert her nå! Virker som om nivået stiger for hver måned som går, også gøy å følge utviklingen til mange her inne.

 

Selv har jeg masse masse masse høstbilder som ligger å venter på siste finish før jeg kan laste de opp. Hadde også en litt shoot med naboens nye kat ute på terassen tidligere i dag, har et ekstra hus og Sigma 50mm f1.4 i noen dager så må jo få testa ut dette skikkelig.

 

Har også mye bilder av pyro og annet litt "fett" i fra diverse fotball og annet som kanskje kan passe inn her. Ser da i allefall ut at det forige bildet jeg la inn slo ann. Eller er det bare resultatet av kampen tro?

 

 

Noen av favorittene i fra de siste sidene må være fredderen sitt natur/landskap bilde som var helt magiskt.

egilh sitt blåbær bilde og Joaaso sitt t-bane bildet.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Lekte meg litt i Nikon ViewNX 2 på et litt eldre bilde.

 

6163329561_1906325933.jpg

Leaf by Abjohansen, on Flickr

 

Ikke helt fornøyd med støyen i bakgrunn, men det er pga sharpen i irfanview.

Har ikke noe verktøy for støyreduksjon.

 

Har desverre ikke en kalibrert skjerm, men tror nok ikke fargene er så forskjellig fra skjerm til skjerm.

 

Bildet var opprinnelig kastet i glemmeboka pga. feil instillinger på kamera (-1.3 exposure).

Exif:

F/1.8

1/800s

ISO 200

50mm

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Legger ut noen bilder fra skogsturen med ho mor.

 

post-24572-0-15018300-1316467101_thumb.jpg

Canon EOS 60D Kamerahus

Sigma 18-200mm linse

Lukkertid 1/8

Blender F5,6

ISO 100

Stativ og fjernutløser

 

 

 

post-24572-0-01269800-1316467109_thumb.jpg

Canon EOS 60D Kamerahus

Sigma 18-200mm linse

Lukkertid 1/60

Blender F5,6

ISO 100

 

 

 

post-24572-0-12084000-1316467119_thumb.jpg

Canon EOS 60D Kamerahus

Sigma 18-200mm linse

Lukkertid 1,3 sek

Blender F22

ISO 100

Stativ og fjernutløser

Lenke til kommentar

Ikke akkurat noe fotokunst, men tror det kan være av interesse for noen :)

 

Fikk Sony NEX-5N igår og på vei fra jobben idag, tok 3 snapshots med 16mm 2.8:

6166551133_bb56a9480f_z.jpg

6167075306_c71f5365ec_z.jpg

6167060022_e756b64ed0_z.jpg

 

Klikk på bildet for å se JPEG i fullstørrelse. Alle tatt på ISO 800, resten i EXIF.

 

Hadde Olympus E-P3 tidligere, som jeg solgt. Så gikk jeg på denne NEX. Første inntrykk er at sensoren kan lett matche den i Nikon D7000. Objektivene er ikke helt på samme høyde, bra i sentrum, elendig i kanter. Venter på Nikon adapter, så tester jeg den med 70-200mm.

 

rå til jpeg i Capture One 6.3, som egentlig ikke har full støtte for NEX-5N så støy reduksjon er mye dårligere enn på JPEG fra kamera eller den i Adobe Lightroom.

Endret av GCardinal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...