tomsi42 Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Noen stemningsbilder fra København. 2 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Nydelig. Tok du noen bilder som var mindre dekket av gress og? Kanskje litt frekt, men mente du meg? Isåfall; takk! Nei det ble nok bare med det ene bildet. Har så mange slike solnedganger at man blir forvent. Da er det vanskelig å hente motivasjon til å fotografere nok en klisjè mer enn bare for dokumentarisk bruk. Høres kanskje litt "spydig" ut, men det er altså slik... Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Et bilde de fleste har sett tidligere kanskje. Men poster det her da dette er noe jeg har jobbet med, og er vell det viktigste bildet jeg har tatt i September 2011. Er forøvrig et nesten uredigert bilde da lokalavisen har noen veldig straight regler på dette. Det er ikke tiltatt og redigere noe som helst i bildene, hvorfor aner jeg ikke. Dette er da RAW i fra kamera, inn i Lightroom og eksporter med presetet "General-punch". Endret 12. september 2011 av k-h-s 5 Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Rota fyr ved trondheimsfjorden 1 Lenke til kommentar
cFc Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Litt redigert of reziset fra Roma! Gjerne få feedback om noen fortjener å bli lastet opp på flickr da min flickr konto begynner å bli ganske fulllastet... Vatikan x2, zoom og close up: Endret 12. september 2011 av cFc 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Fra en liten fjelltur i Troms. Det var observert bjørn i området, så jeg var spent. Traff ikke bjørnen heldigvis/dessverre.. Sauene så ikke ut til å frykte bjørn Utsikt 8 Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Du kan finne det utroligste når man drar på en fjelltur i september... Endret 13. september 2011 av MrMagoo 1 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Et bilde de fleste har sett tidligere kanskje. Men poster det her da dette er noe jeg har jobbet med, og er vell det viktigste bildet jeg har tatt i September 2011. attachment=458058:september 05, 2011-6.jpg Er forøvrig et nesten uredigert bilde da lokalavisen har noen veldig straight regler på dette. Det er ikke tiltatt og redigere noe som helst i bildene, hvorfor aner jeg ikke. Dette er da RAW i fra kamera, inn i Lightroom og eksporter med presetet "General-punch". Det er et artig bilde, nesten merkelig at elgen ikke er sky Meeeeen, å importere med en preset er jo også en redigering. Om dèt er tillatt, er det vel tillatt også å justere kontrastene/fargemetning/oppskarping osv manuelt, ikke bare via en preset?? Vil jo være nøyaktig samme sak, bare at du ikke gjør justeringene selv 100% med en preset. Du har jo mao uansett redigert bildet..? Eller er det noe jeg misforstår? Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Et lite bilde på hvordan solnedgangen kan fortone seg nå i september, sett fra verandaen min Tatt med 55mm f/1.8 @nesten åpen blender, ISO 100, 1/20 sek lukkertid håndholdt. Med sort bakgrunn på Flickr Dette ble flott! så likte jeg at man kan se solstrålene som trenger seg litt gjennom skyene og. Heldigen du som har sol der du bor Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Et bilde de fleste har sett tidligere kanskje. Men poster det her da dette er noe jeg har jobbet med, og er vell det viktigste bildet jeg har tatt i September 2011. attachment=458058:september 05, 2011-6.jpg Er forøvrig et nesten uredigert bilde da lokalavisen har noen veldig straight regler på dette. Det er ikke tiltatt og redigere noe som helst i bildene, hvorfor aner jeg ikke. Dette er da RAW i fra kamera, inn i Lightroom og eksporter med presetet "General-punch". Det er et artig bilde, nesten merkelig at elgen ikke er sky Meeeeen, å importere med en preset er jo også en redigering. Om dèt er tillatt, er det vel tillatt også å justere kontrastene/fargemetning/oppskarping osv manuelt, ikke bare via en preset?? Vil jo være nøyaktig samme sak, bare at du ikke gjør justeringene selv 100% med en preset. Du har jo mao uansett redigert bildet..? Eller er det noe jeg misforstår? De har ikke lov å ha noen redigerings program på sine pcer da de som ansatte der ikke får redigere bilder. Da de hadde noe problemer med data systemene den kvelden så måtte jeg importere og laste opp via egen datamaskin. De som var på vakt var usikre på hvordan denne regelen egentlig var da jeg har lov å redigere bildene hvis jeg sender de hjemmefra og til avisen. Derfor gjorde vi slik at vi tenkte at ingen ville ta det ille opp at vi gjorde så minimalt med bilde som "general-Punch" gjør. Noe rar regel at de ikke får ha programmer som kan redigere bilder, det enste de kan er å beskjære bilder.... Så om det er at man ikke kan redigere bilder, eller at de ikke får ha programmer som man kan redigere med er ikke lett å vite. Hadde jeg bare ordnet bildene hjemme kunne jeg redigert så mye som jeg bare ønsker. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det er ikke så veldig rart. Reuters praktiserer jo den regelen til punkt og prikke. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Nydelig. Tok du noen bilder som var mindre dekket av gress og? Kanskje litt frekt, men mente du meg? Isåfall; takk! Nei det ble nok bare med det ene bildet. Har så mange slike solnedganger at man blir forvent. Da er det vanskelig å hente motivasjon til å fotografere nok en klisjè mer enn bare for dokumentarisk bruk. Høres kanskje litt "spydig" ut, men det er altså slik... Jepp det var deg Vel, klisjer er ofte populære fordi de har mye bra i seg. Er ikke noe galt med en vakker solnedgang. Det gjør seg faktisk nydelig på lerret som jeg akkurat har erfart via Japan Photo Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Noen stemningsbilder fra København. Take away beer Dem hadde ikke en drive-in for øl også Du kan finne det utroligste når man drar på en fjelltur i september... Stakkars lille tug Endret 13. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Nydelig. Tok du noen bilder som var mindre dekket av gress og? Kanskje litt frekt, men mente du meg? Isåfall; takk! Nei det ble nok bare med det ene bildet. Har så mange slike solnedganger at man blir forvent. Da er det vanskelig å hente motivasjon til å fotografere nok en klisjè mer enn bare for dokumentarisk bruk. Høres kanskje litt "spydig" ut, men det er altså slik... Jepp det var deg Vel, klisjer er ofte populære fordi de har mye bra i seg. Er ikke noe galt med en vakker solnedgang. Det gjør seg faktisk nydelig på lerret som jeg akkurat har erfart via Japan Photo Takk da Ja det er sinnsykt moro å få printet bilder man liker, for å få de på veggen! Idag er det ikke like solrikt og fint... Et bilde tatt da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag: Brukte mitt nyervede FA 43mm f/1.9 Ltd påkoblet K20d`en. Med sort bakgrunn på Flickr 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Ikke lenge igjen nå.. Endret 13. september 2011 av KSunhill 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Et fra i gårkveld 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg fcuk_IT Skrevet 14. september 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Strekkoden Barcode by emmkayfive, on Flickr Endret 15. september 2011 av fcuk_IT 11 Lenke til kommentar
brk Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Ikke lenge igjen nå.. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg. Her hvor jeg bor var det vel -20 tre måneder i strekk. Grøss. Driver og funderer på leilighet i spania. Endret 14. september 2011 av brk Lenke til kommentar
3irik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Etter jeg tok dette gikk jeg inn på turistinformasjonen i trondheim og fant det samme bildet, bare fem år eldre Fornøyd likevel Edit: Så på første post at måten jeg la ut bildene på ikke var greit. Derfor sitter jeg igjen med dette ene som jeg virkelig er fornøyd med! Kommer kanskje flere seinere Endret 14. september 2011 av 3irik 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Et par (ikke helt ferske) panorama fra Barcelona Bildet bærer sterkt preg av kraftig motlys. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå