Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - September 2011


Anbefalte innlegg

Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen.

Dersom det er en raw-fil er det godt mulig at det er samme eksponering.

 

Men uansett, forstår poenget deres og tar det til meg.

Slenger med et bilde tatt med 100mm macro og mellomringer :)

 

6072171083_d249d8c7aa_z.jpg

IMG_3886-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan sterkt anbefale deg å snu deg andre veien neste gang du er på kveldstokt, Ypsilon og papirbredden gjør seg utmerket på kveldstid med flote lys.

Vet det - men tiden ble for knapp.

 

Forventer at du slenger opp en notis i fotoaktiviteter neste gang du er her. Undertegnende stiller som lokalguide med kamera på en rusletur :)

Det skal vi prøve å få til.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen.

Dersom det er en raw-fil er det godt mulig at det er samme eksponering.

 

Men uansett, forstår poenget deres og tar det til meg.

Slenger med et bilde tatt med 100mm macro og mellomringer :)

 

Funker RAW-filer så bra at man kan få igjen detaljer fra utbrente høylys?

 

Det er forøvrig ikke meninga å være kjip ellernoe, men jeg tror veldig mange bør tenke over hvorfor de faktisk velger å trykke på utløserknappen.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke samme eksponering, og "sjokksammenligningen" din funker derfor ikke. Forskjellen ligger uansett i at du har en relativt grei komposisjon som gjør bildet i hvert fall litt annerledes og en halvveis ok bakgrunn, noe Breni ikke har. Det som gjør bildet ditt "verdt noe" er ikke etterbehandlingen.

Saken er uansett at orginalbildet hadde ikke klart seg i dagen lys. Tviler sterkt at noen hadde giddet å legge det til som favoritt eller stemt det i noe som helst favør. Det hadde definitivt ikke nådd fram til redaksjonen på akam eller hos brukerene her.

Poenget mitt er at orginalbildet manglet en hel del før jeg kunne finne det verdig til presentasjon.

Derfor er jeg i utgangspunktet enig med at et dårlig utgangpunkt ikke kan fikses i etterbehandling. MEN, har du en plan og formål med et i utgangspunktet dårlig bildet, er jeg av den oppfatning at alt kan etterbehandles. Så blir det oppe til hver og en hva en legger i etterbehandling og selvsagt kvaliteten i dette.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Huff og huff så lite bilder det har blitt tatt i sommer, slik kan det gå når man har begynt å jobbe samt sommeren bare er regn regn og atter regn.

 

 

Et par bilder tatt for litt siden tho når man var på pilgrimstur med jobben:

50mm, f/3.5, 1/3200s, ISO100

6073489643_d810d0e2e9.jpg

 

 

50mm, f/3.5, 1/1000s, ISO100

6073491985_f7e46ee722.jpg

100% Crop her

 

 

100mm, f/5.6, 1/250s, ISO200

6073493037_7b446319de.jpg

 

 

 

Et par ekstra her: http://www.flickr.com/photos/arthoz/archives/date-taken/2011/08/22/?view=lg

Endret av arthoz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...