tomsi42 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Retningslinjer for tråden Denne tråden er til posting av bilder i perioden 1-30. september. Tråden vil være sticky i samme periode. Den som poster bildet må selv være fotografen bak bildet. Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden. Det er ingen krav til kvaliteten til bildene, men det bør primært være bilder du er stolt av eller tror at andre har glede av å se. Det er lov å legge ut bildeserier med inntil fem bilder. Det er ikke lov å legge ut mer enn to bilder/bildeserier hver dag. Det skal være maksimalt et bilde/bildeserie per post, men du kan poste flere bilder i perioden. For bildeserier skal det være en klar sammenheng mellom bildene. I tvilstilfeller kan moderatorer splitte bildene til flere poster, eventuelt etter en dialog med fotografen. Liggende bilder skal være maksimalt 1280 piksler i bredden, stående bilder maks. 1024 piksler i høyden. Skriv gjerne noen ord om bildet du legger ut. Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv. Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken. Bilder kan kommenteres når som helst, også etter utgangen av den aktuelle måneden. Publisering. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere bildetråden. Dette gjelder også bilder som er lagt inn som en link, ikke kun vedlegg. Annet. Disse retningslinjene er ikke endelige, og kan bli endret. Endringer vil fortrinnsvis skje i månedskiftene. Les dem derfor nøye når en ny tråd opprettes før du legger ut bilder, selv om du har lest dette innlegget tidligere! Diskusjon rundt disse retningslinjene skal ikke foregå i denne tråden, og vil bli slettet uten forvarsel. Det er åpnet for diskusjon i denne tråden. Tidligere tråder: Akambrukerenes bilder - August 2011 Akambrukerenes bilder - Juli 2011 Akambrukerenes bilder - Juni 2011 Akambrukerenes bilder - Mai 2011 Akambrukerenes bilder - April 2011 Akambrukerenes bilder - Mars 2011 Akambrukerenes bilder - Februar 2011 Akambrukerenes bilder - Januar 2011 2010 i spoiler. Akambrukerenes bilder - desember 2010 Akambrukernes bilder - november 2010 Akambrukernes bilder - oktober 2010 Akambrukernes bilder - september 2010 Akambrukernes bilder - august 2010 Akambrukernes bilder - juli 2010 Akambrukernes bilder - juni 2010 Akambrukernes bilder - mai 2010 Akambrukernes bilder - april 2010 Akambrukernes bilder - mars 2010 Akambrukernes bilder - februar 2010 Akambrukernes bilder - januar 2010 2009 i spoiler. Akambrukernes bilder - desember 2009 Akambrukernes bilder - november 2009 Akambrukernes bilder - oktober 2009 Akambrukernes bilder - september 2009 Akambrukernes bilder - august 2009 Akambrukernes bilder - juli 2009 Akambrukernes bilder - juni 2009 Akambrukernes bilder - april/mai 2009 Endret 1. oktober 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Starter tidlig denne gangen. Rose by Morten.lunde, on Flickr f/2, ISO100, 1/4000s Old Pipes by Morten.lunde, on Flickr f/2, ISO400, 1/80s Sony A33 med 50mm f/1.4. Etterbehandlet i LightRoom 3. 4 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Følger på med disse Ut mot nye Svinesundsbrua og Sponvika: Innover mot Halden: Sverige/Norge: Balje deluxe: Endret 1. september 2011 av CFM 3 Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Et september-bilde fra meg, dog tatt for 5 år siden. Det er tatt med et gammelt Canon IXUS II kompaktkamera, så den tekniske kvaliteten er det vel så som så med, men jeg synes fargespillet i bildet ble så bra at det var verdt å vise frem Cerbs by iKjell, on Flickr Endret 1. september 2011 av ikjell Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Portrett er ganske ok. Får ta flere. Edit: duden ble mad Endret 2. september 2011 av fredderen Lenke til kommentar
3irik Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Var på amcartreff utenfor trondheim nylig: 18mm f3.5 1/1250 Iso: 250 18mm f3.5 1/3200 Iso: 250 26mm f5,6 1/800 Iso: 250 Endret 2. september 2011 av 3irik Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Fint portrett fredderen, men gatelyset i hode bør vel fjernes Litt macro fra meg. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Roadtrip over Saltfjellet 1 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Standard portrett bilde og for "en gangs skyld" ingen ps 1 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 September kom med høstfarger. 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Første Septemberbilde Endret 3. september 2011 av KSunhill 5 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Veldig pent KSunhill ------------ En kirke fra meg. Vet jeg har dratt litt hardt i spakene men fa!"# så kjedelig motivet var uten noen ekstra eksponeringer og litt photoshop.. Sofiemyr church by Petter Brenni, on Flickr Legger ved et uredigert bilde av kirken i spoiler hvis noen vil se et "normalt" bilde av kirken. Endret 1. september 2011 av Breni 3 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hva slags "spaker" har du brukt? Syntes slike overdrevne HDR- bilder kan være tøffe en gang i blant. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Har brukt programmet photomatix og teknikken "dobbel tonemapping" hvor jeg tonemapper bildet flere ganger for å få ut maksimalt med lysinformasjon. Etter det er det bare litt kontraster, dodge/burn og lignende før jeg tilslutt legger inn originalbildene og ferdig bilde inn i photoshop som layers, og bruker litt fra hvert av originalbildene inn i det ferdige bildet Her er et til, dog ikke så overdrevet som forrige. Untitled by Petter Brenni, on Flickr Endret 1. september 2011 av Breni Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Fargeklatt under brua Untitled by emmkayfive, on Flickr Untitled by emmkayfive, on Flickr Untitled by emmkayfive, on Flickr Blir liksom aldri ferdig med denne byen Untitled by emmkayfive, on Flickr Gammel klassiker Untitled by emmkayfive, on Flickr Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Lenge siden jeg har postet her nå, men her er ett lite bilde 4 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Dette bildet ble tatt kort tid etter solnedgang, motivet er Gisundbrua. Endret 2. september 2011 av Døgnvill Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Flott start på september! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Veldig pent KSunhill ------------ En kirke fra meg. Vet jeg har dratt litt hardt i spakene men fa!"# så kjedelig motivet var uten noen ekstra eksponeringer og litt photoshop.. Da bürde du ikke trykket på utløserknappen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå