Gnurk! Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hei bor i hybel i Stavanger nå, men kommer egentlig fra Søgne(4640) og det er vel det som er reggistrert "hjemmeadresse" fortsatt, ettersom jeg kun studerer+leier hybel her i Stavanger valget kommer snart, jeg vil gjerne stemme men er litt usikker på hvordan dette fungerer? Har forstått det slik at jeg stemmer i søgne, men jeg vet ikke hvordan? kan jeg stemme fra Stavanger? har veldig lite greie på dette ettersom jeg kun er 19 og ikke har stemt før Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Du kan forhåndsstemme hvor som helst. Hvor du kan gjøre dette i Stavanger er det kommunen som skal opplyse om. Her i Bergen kan man i alle fall gjøre det på bibliotekene, men antar dette er forskjellig fra sted til sted. Edit: Slik forhåndsstemmer du. Forhåndsstemming i Stavanger Der burde det stå all den informasjonen du trenger. Endret 31. august 2011 av Inxs Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Du kan forhåndsstemme hvor som helst. Hvor du kan gjøre dette i Stavanger er det kommunen som skal opplyse om. Her i Bergen kan man i alle fall gjøre det på bibliotekene, men antar dette er forskjellig fra sted til sted. Edit: Slik forhåndsstemmer du. Forhåndsstemming i Stavanger Der burde det stå all den informasjonen du trenger. men jeg skal vel stemme for Søgne's styre? Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Dersom du stemmer utenfor fylket du er registrert som bosatt i, vil du få utdelt en hvit stemmeseddel som kun er påført de registrerte politiske partiene. Du må da krysse av for eller skrive på hvilke parti/gruppe du vil stemme på. Du kan også benytte medbrakt stemmeseddel fra eget fylke. Du stemmer for Søgne, ja. Dersom du vil gi personstemmer eller lignende, må du ta med egen stemmeseddel fra hjemkommunen din, hvis ikke får du, som det står, kun utdelt en hvit stemmeseddel med partinavnene på. Bare ta med deg valgkort og legitimasjon til valglokalet, så får du all informasjonen du trenger der. Merk at valgkort ikke er nødvendig, men gjør prosessen lettere og raskere for den som skal registrere stemmen din. Endret 31. august 2011 av Inxs Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 (beklager at jeg er litt "slow" på emnet) men alt jeg trenger å gjøre er altså å møte opp til et gitt sted i stavanger en av disse dagene (uten noe mer enn personlig ID)? oi tusentakk for linksene btw Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Ja, i linken over står åpningstider og hvor det befinner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå