Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD - klarer ikke å åpne Minidump


Anbefalte innlegg

Har bygd meg ny stasjonær PC.

Får innimellom BSOD, men klarer ikke å lese feilmeldingen.

 

Prøver å åpne Minidump, men får da feilmeldingen:

 

"There was an error opening this document. Access denied".

 

Hvordan får jeg åpnet denne filen for å se hva som er feilmeldingen?

post-180693-0-27793500-1314822002_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du prøver å åpne en windows crash dump med adobe reader ?

 

Hmm...av uvitenhet trodde jeg dette var en tekt fil - men ser ut til at jeg må tenke om igjen :dontgetit:

 

Prøvde å late opp filene her, men får da meldingen:

 

"Feil. Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen".

Lenke til kommentar

OK, da kjørte jeg WhoChrased. Alle analysene sier det samme.

 

Noen av dere som klarer å tolke det?

 

 

 

On Wed 31.08.2011 20:05:01 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\083111-12948-01.dmp

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)

Bugcheck code: 0x3D (0xFFFFF80000B9BF60, 0x0, 0x0, 0xFFFFF8800147878E)

Error: INTERRUPT_EXCEPTION_NOT_HANDLED

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

Bug check description: This bug check appears very infrequently.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

 

http://www.wiki-errors.com/wiki-errors.php?wiki=0x3D

The 0x3D error may be caused by windows system files damage. The corrupted system files entries can be a real threat to the well being of your computer.

 

There can be many events which may have resulted in the system files errors. An incomplete installation, an incomplete uninstall, improper deletion of applications or hardware. It can also be caused if your computer is recovered from a virus or adware/spyware attack or by an improper shutdown of the computer. All the above actives may result in the deletion or corruption of the entries in the windows system files. This corrupted system file will lead to the missing and wrongly linked information and files needed for the proper working of the application.

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

There are two (2) ways to fix 0x3D Error:

 

 

 

Advanced Computer User Solution (manual update):

 

1) Start your computer and log on as an administrator.

 

2) Click the Start button then select All Programs, Accessories, System Tools, and then click System Restore.

 

3) In the new window, select "Restore my computer to an earlier time" option and then click Next.

 

4) Select the most recent system restore point from the "On this list, click a restore point" list, and then click Next.

 

5) Click Next on the confirmation window.

 

6) Restarts the computer when the restoration is finished.

 

 

 

Novice Computer User Solution (completely automated):

 

1) Download (0x3D) repair utility.

 

2) Install program and click Scan button.

 

3) Click the Fix Errors button when scan is completed.

 

4) Restart your computer.

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Dette kan være hva som helst ...

 

Har du oppdatert BIOS/Chipset-drivere?

Har du lagt inn alle oppdateringer til Windows?

Siste versjon av alle drivere?

Har du SSD? Isåfall siste versjon av firmwaren?

 

Du kan også sjekke at RAMen er OK v.h.a. Memtest86 (tar litt tid å kjøre)

 

EDIT: La inn link til SSD firmware

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Driveren er sikkert OK.

Men det er akkurat sluppet en ny firmware versjon. Den må du laste ned fra Crucials hjemmeside (link i forrige post), lage en boot CD og deretter boote med denne for å få gjort oppdateringen. Du finner også en guide på samme Crucial side.

Lenke til kommentar

Dette kan være hva som helst ...

 

Har du oppdatert BIOS/Chipset-drivere?

Har du lagt inn alle oppdateringer til Windows?

Siste versjon av alle drivere?

Har du SSD? Isåfall siste versjon av firmwaren?

 

Du kan også sjekke at RAMen er OK v.h.a. Memtest86 (tar litt tid å kjøre)

 

EDIT: La inn link til SSD firmware

 

Takk for tips, har litt å ta tak i ser jeg.

 

1) Må jeg innom hver enhet i enhetsbehandling for å oppdatere drivere?

 

2) BIOS/Chipset-drivere, må jeg inn i BIOS eller kan jeg sjekke dette i Enhetsbehandling?

 

Driveren er sikkert OK.

Men det er akkurat sluppet en ny firmware versjon. Den må du laste ned fra Crucials hjemmeside (link i forrige post), lage en boot CD og deretter boote med denne for å få gjort oppdateringen. Du finner også en guide på samme Crucial side.

 

Ypperlig, takk for hjelpen - da forsøker jeg dette i morgen - gjeessp :thumbup:

 

Ikke lett for oss over 40 å henge med i

svingene her vet du.....

Lenke til kommentar

1) Må jeg innom hver enhet i enhetsbehandling for å oppdatere drivere?

De fleste skal komme med Windows-oppdateringene.

Men jeg ville prøvd manuell oppdatering på skjermkortet (dvs. du går til leverandørenes hjemmeside (AMD eller NVIDIA regner jeg med - hvis du ikke har det integrert på hovedkortet, da) og laster ned siste versjon)

Det samme hvis du har et eget lydkort (ikke integrert i hovedkortet)

 

2) BIOS/Chipset-drivere, må jeg inn i BIOS eller kan jeg sjekke dette i Enhetsbehandling?

Dette finner du på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet. I brukerguiden til hovedkortet står det hvordan du skal gå fram ved flash av BIOS.

Chipset-driver installeres vanligvis fra Windows.

 

Ikke lett for oss over 40 å henge med i svingene her vet du.....

Jeg er faktisk enda en kategori høyere ... men det er utrolig hvor langt du kommer med en god bløff! :mrgreen:

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...