Gå til innhold

deler til "gaming-pc" - trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

jeg trenger bare litt hjelp med om alle deler passer sammen og slikt

deler jeg skal kjøpe:

corsair obsidian 700d

corsair h50

corsair vengeance 1600mhz 3x4 GB

asus m5a99x evo (AM3+)

evga gtx 550 ti (951 mhz)+ evga SLI bridge

AMD FX Zambezi 8110 (noen som vet hva prisen kommer til å bli?)

deler jeg har:

evga gtx 550 ti (951 mhz) NR.2

axp 630W stømforsyning (vil den ta to gtx 550 i SLI?)

2x1 TB seagate baracuda 7200 rpm

2x128 GB kingston SSDnow V (sette i RAID 0?)

samsung dvd brenner/leser

liteon blu-ray brenner/leser

noen av delene som ikke passer inn? eller andre kommentarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt RAM til 2x4GB

3x settene er beregnet til Intel socket 1336

AMD FX Zambezi 8110 er ryktet til rundt 350USD. Altså ca 2000kr

Litt usikker på PSUen din vil dra FX8110 og SLI 550ti. Det er ikke direkte noen kvalitets PSU av bedre merke.

RAID på SSD er litt overkill. Samtidig mister man støtte for TRIM.

Dropper du en SSD har du masse penger til en kvalitets PSU som feks Corsair HX750W som er på tilbud på dustinhome for 999kr. For PSU er nettopp det siste stedet man skal være gjerrig.

Lenke til kommentar

PSUen din er ræva for å si det på godt norsk.

Så du må gå for en med bedre kvalitet, noe sånt som denne som skal gå akkurat:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597509

eller denne så har du en PSU i flere år:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623444

Rambrikker forslaget ditt med 3 brikker er idioti for å si det.

Enten velger du 4gb, 8gb eller 16gb. IKKE 3,6 eller 12gb brikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

vesleengen:

tusen takk ;) går for et 8GB kit og den PSUen jeg :)

sveibuen:

kansje ikke den optimale måten å få folk til å høre på deg? og jeg vet at PSUen en noe dritt, jeg trengte vel bare noen til å si hva jeg skulle bytte den med... og viste ikke det det med at jeg ikke skulle bruke 12 GB, man må jo lære det en gang...

Lenke til kommentar

vesleengen:

tusen takk ;) går for et 8GB kit og den PSUen jeg :)

sveibuen:

kansje ikke den optimale måten å få folk til å høre på deg? og jeg vet at PSUen en noe dritt, jeg trengte vel bare noen til å si hva jeg skulle bytte den med... og viste ikke det det med at jeg ikke skulle bruke 12 GB, man må jo lære det en gang...

Jeg er helt enig i det Sveibuen sier her, kanskje litt uhøflig måte å si det på, men jeg hadde ikke sagt det på noen annen måte selv.

Noen tanker jeg har gjort meg:

To GTX 550 Ti vil yte litt dårligere enn et GTX 560 Ti, du sparer deg både penger og særlig problemer med SLI ved å bare gå for et enkelt 560 Ti istedet. Selg det GTX 550 Ti for 600 kr og du har nok til å kjøpe et nytt 560 Ti. SLI er kult de første gangene, men bare møkk og dritt når nye spill kommer ut og du ikke får SLI til å fungere.

Å planlegge å kjøpe en prosessor før det har kommet noen tall angående ytelse og lignende er idioti, vent på benchmarks før du sier du skal kjøpe deg FX-8110, det er mulig den slår i7-2600k ned i støvlene, og det er mulig den såvidt klarer å matche i7-2600k. Videre svirrer det stadig rykter om at Bulldozer blir forsinket igjen, og jeg vet ikke hvor mye tålmodighet du har, men jeg hadde ikke giddet å vente på en ny prosessor om jeg kunne kjøpt en i5-2500k som ville fungert knall i dag og en god stund fremover.

PSUen du har har ca 21A og 22A på 12V-railene, jeg tror den totalt vil da levere 40A eller 480W på 12V-railen. GTX 550 Ti er faktisk ganske effektsultne kort, og jeg ville ikke følt meg komfortabel med en så lite god PSU med to GTX 550 Ti. 560 Ti vil nok fungere ganske greit på den. Forresten ville jeg ikke kalt den PSUen for 630W, den kan regnes som 500W i dag siden 95% av effekten trekkes gjennom 12V.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ok ok... jeg er bare 15 år gammal, jeg kan ikke alt...

og jeg hadde tenkt til å gå med i5 2500k hvis bulldozer faila... jeg regnet med at det var en viss stor sjanse for det

jeg skrev PSUen som 630W så dere skulle vite hvem PSU det var :p

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

ok da var det bare en ting til

(de jeg snakker om er corsair HX 750w og TX 950w)

hva er forskjellen på corsair HX serien og corsair TX serien bortsett fra det at HX serien har avtakbare kabler?

jeg skal jo ha alle kablene bak en "vegg" i kabinettet. TX er jo billigere enn HX, men hvis HX er bedre på noen andre måter enn kabler så tar jeg HX

er dette også idiotisk :( ?

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...