Ares42 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg mener at monitor bør være med i regnestykket, fordi det èr en del av regnestykket. Men vi kan godt trekke den bort. Men som sagt, da må vi legge til 5000,- i konsollbudsjettet fordi man trenger en pc til å administrere nettbank, email, facebook m.m. De 5000,- må trekkes fra på PC budsjettet som "penger spart" siden man ikke trenger å kjøpe en pc nummer 2. Vel, spill-priser kan diskuteres i evigheter, men tror ikke du forstod argumentet mitt når det gjelder display. Siden man lett kan koble konsoller til vanlige skjermer i disse dager, og man lett kan koble PC-er til TV'er så betyr det at hva du bruker på display for det ene alternativet kan være akkurat det samme som det andre. Eneste grunnen til at du vil bruke mer/mindre på display er fordi du velger å bruke ett bedre/dårligere display for den maskinen. I utgangspunktet så vil begge to ha akkurat den samme utgiften for display, med mindre du favoriserer ett alternativ. Hele "man trenger en PC uansett" argumentet er bare tåpelig. Vi snakker om ett "spill-budsjett" her, dersom du begynner å inkludere ting som ikke direkte har noe med spilling å gjøre så åpner du for alle mulige rare modifikasjoner. EDIT: Når det gjelder spill-priser så har du helt rett i at prisene for konsoll har blitt lavere, men det har PC-priser og. Det er uansett ikke så viktig. Det viktige er differansen. Du kalkulerte med en differanse på 300, noe som jeg er sterkt uenig i at noen gang her vært det vanlige. Jeg skal ærlig innrømme at en differanse på 150 (det jeg brukte) heller ikke har vært det vanlige, men vil nok si at 200 (kanskje 250 på det værste) vil være ganske vanlig gjennom hele perioden. Det ville i så fall lede til en total differanse på ca 900,- i året, som fortsatt ikke er fantastisk mye. Du har helt rett i at det er feil å si at PC bare rett og slett er mye dyrere. Men, som du selv har vært inne på, når man begynner å inkludere ting helhetlig i ett budsjett så kan disse tallene plutselig se veldig annerledes ut. Spesiellt når man begynner å snakke om antagelser og behov (sånn som at du antok at man kjøper TV til konsoll og skjerm til PC). Endret 7. september 2011 av Ares Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Du har flere gode poeng her slik men glemmer at det meste av AAA ekslusive spill aldri kommer til Pc...og å ikke oppleve noen av den siste tidens beste spill er jo dumt. Og det er vel ikke mange som kjøper konsoll spill til 599 lenger?? Med AAA mener du vell "de nyeste feiteste fpsene med den nyeste feiteste grafikken". Slike spill er totalt uinteressante for meg, da det stort sett er gammelt oppgult, bare med en ny og finere innpakning. Kan ikke komme på et eneste spill som er verdt å spille, som jeg ikke har fått til PCen min. Du har vel ikke prøvd / sett mye til God of war 3, Demons souls, Uncharted 2 da tydligvis. Og mass effect 1 var 360 ekslusiv til å begynne med. Jeg og eier en bra gaming pc, og foretrekker fpser på den, og heldigvis har devs begynt å legge inn automatisk støtte for xbox 360 kontroller for pc spill med bare plug and play (the witcher 2) der jeg kobler til HDTVen min på pcen og spiller det som et konsollspill. Men mange spill for min del er helt forferdelige å spille sittende på pc. Jeg foretrekker å spille på tven min, føttene på bordet og skinka halveis liggende i sofaen. Å ha et tastatur og en mus i fanget kan ikke måle seg i mine øyne med spaken. og jeg tviler på at jeg er alene med det Jeg har ikke prøvd Demons Souls, men samtlige av de andre spillene du nevner finner jeg fantastisk kjedelige. (obs: bare prøvd God of War 1 og Uncharted 1, de var begge så dårlig at jeg ikke utforsket den serien noe mer). Jeg har sett argumentet med at "sofaen er bedre enn en kontorstol, og derfor liker jeg konsoll best" tusen ganger før. Alle som bruker dette går ut i fra at det kun er kontorstoler ved PC-pulter rundt omkring. Dette er selvsagt ikke tilfelle, og selv sitter jeg i en kjempegod stressless når jeg gamer på PCen, noe som slår en hvilken som helst sofa. hmm. Jeg og har en stressless, men det blir liksom ikke det samme likevel Skal være litt klisjeaktig å bare si at det blir vel preferanse det går på som sikkert hundre andre har sagt før Og jeg har hørt det er mange som synes Uncharted 2 er et kjedelig spill, mass effect og. Selv har jeg ikke kommet lengre enn tredje brettet på starcraft 2, selv om jeg elsket SC1 og brood war. Var altfor kjedelig. Bare for å sammenligne. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Har du tatt med kostnaden ved å ha ett virusprogram på PC som må oppgraderes en gang i året ? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hvem er det som betaler for antivirus nå om dagen? Gratisprogrammene er kjempegode. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 PC er ikke så fryktelig dyrt til spilling, sett at man ikke bruker den kun til det ene formålet. Jeg er f.eks. utdanna lydtekniker og bruker maskina mi til slikt (som krever uhorvelig mye), og den eneste tilleggsutgiften min i forbindelse med spilling er godt grafikkort (eller rettere sagt to, men det er jo ikke nødvendig) og 3d-briller. Da får jeg spilt spill som ser utrolig mye flottere ut enn på konsoll (og i tillegg flyter de bedre). Noen som har prøvd Prince Of Persia fra 2008 i 3d? DET er en grad av skjønnhet man bare kan drømme om på konsoll, selv om spillet er nesten tre år gammelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå