Gå til innhold

Beste 10" laptop

Broseen

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en 10 tommer laptop til rundt 2500 kr. Etter hva jeg kan forstå er man da i prisklassen der man faktisk KAN oppleve å spille av videoer på nett....smertefritt.

Valget står egentlig mellom de billigste til 2000 kr og en av disse to (med mindre dere har anbefalinger)

http://www.dinside.no/855933/asus-eee-pc-1015pn

http://www.samsung.com/no/consumer/computer-peripherals/notebook/n-series/NP-N145-JP02SE/index.idx?pagetype=prd_detail

Batteritiden til Samsung trekker opp. Testen av ytelsen til Asus gir såvidt høyere score enn min nåværende laptop som sliter litt med avspilling av videoer på nett, samt HD video.

Hvis ikke dette går smertefritt på de jeg linker til, så kan jeg nok like gjerne gå ned en prisklasse. Laptop`n vil primært bli brukt til nettsurfing og Office 2010.

Noen tips? :dontgetit:

Endret av Broseen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare 1Ghz, men jeg antar at det er noe magisk som gjør at den er bedre, deler ytelsen eller noe sånt? :dontgetit:

Det er vel samme pc som i testen fra DinSide, bare med AMD og Radeon?

Jeg vil ikke få noe bedre ytelse ved å legge til 500 kr? Jeg ser batteritiden er noe dårligere, men 8 timer vil holde dersom det stemmer.

Lenke til kommentar

Grafikk kontrolleren til atom prosessoren er svak, flere som har problemer med avspilling av video på nettet osv, trolig skyldes dette at intel har dårlige drivere - ikke at den er for svak, men det betyr lite siden problemet ikke blir forbedret.

AMD C50 har en kraftigere grafikkontroller, derfor et bedre valg stort sett. Den er svakere i ren prosessorkraft, men dette utgjør lite i office programmer og derfor gir kraftigere grafikk kontroller bedre brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

Må nesten spørre her, er på jakt etter en netbook selv. Samme krav som stilles (netsurfing, office, eventuelt film på reise), men jeg har ikke en 10" fra før, heller ikke en laptop i det hele tatt (har stasjonær).

Ønsker naturligvis ikke å bruke akkurat for mye penger på denne, og håper folk kan komme med reelle tips til hva jeg "trenger". Gidder ikke betale for et bedre system enn jeg har behov for. Ettersom jeg skal skrive og redigere på den, føler jeg at "noe" størrelse er på sin plass, men den må også ha god (5-6t ++) batterilevetid og være praktisk å dra med seg. Derfor ser jeg på rundt 12", da jeg har forstått at disse har et mer eller mindre normalt tastatur?

Ikke meningen å hijacke tråden, så unnskyld til trådstarter :)

Stusset også over dette med intel vs amd her, men ser jo ut som dette har blitt adressert allerede.

Alle tips til maskiner tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar

Har brukt maskinen et par dager nå, og den fungerer godt. Har spilt av alt jeg har testet av streaming (også HD trailere) og er ikke særlig treg heller. Men jeg merket oppgraderingen fra 1 til 2 GB RAM.

Pad`n har jeg vent meg til, var vant til en som var mer følsom.

Jeg er ikke overbegeistret for oppløsningen som ikke er ideell for nettsider ol(er vant til 1366x768 på 12 tommer) men dette var jeg klar over når jeg kjøpte en 10 tommer. Så er godt fornøyd :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...