screenman Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg går nå hos BUP for behandling av sosial angst, men har en dritt psykolog. Det jeg lurer på er følgende: - Hvordan går jeg frem for å bytte til/bli henvist til psykiater? - Hva er forskjellen på en psykolog og en psykiater? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 En psykolog har utdannet seg til psykolog, en psykiater har studert medisin og blitt lege for så å spesialisere seg innen psykiatri. Lenke til kommentar
Bastant Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) En pyskiater studerer 6 år medisin, og videreutdanner seg (spesialisering) i ytterlige 5 år for å bli psykiater. En psykiater har lov til å skrive ut reseptbelagte medisiner, mens en psykolog kan ikke. Det er vel hovedforskjellen mellom de to. Endret 31. august 2011 av Bastant Lenke til kommentar
screenman Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 En pyskiater studerer 6 år medisin, og videreutdanner seg (spesialisering) i ytterlige 5 år for å bli psykiater. En psykiater har lov til å skrive ut reseptbelagte medisiner, mens en psykolog kan ikke. Det er vel hovedforskjellen mellom de to. Takker så meget. Hvordan går jeg frem for å bli henvist til en psykiater? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 En pyskiater studerer 6 år medisin, og videreutdanner seg (spesialisering) i ytterlige 5 år for å bli psykiater. En psykiater har lov til å skrive ut reseptbelagte medisiner, mens en psykolog kan ikke. Det er vel hovedforskjellen mellom de to. Takker så meget. Hvordan går jeg frem for å bli henvist til en psykiater? Hei Du kan enten be psykologen om å få skifte til en psykiater (hvis de har på avdelingen) eller du kan gjøre akkurat det samme måte som da du ble henvist til BUP; du ber legen din om det. Hilsen Dag Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Lurer litt, hvorfor vil du henvises til en psykiater når du ikke vet forskjellen på psykolog/psykiater? 1 Lenke til kommentar
screenman Skrevet 31. august 2011 Forfatter Del Skrevet 31. august 2011 Lurer litt, hvorfor vil du henvises til en psykiater når du ikke vet forskjellen på psykolog/psykiater? Jeg visste egentlig forskjellen på en psykolog og en psykiater, men ville være sikker, så jeg spurte her. Grunnen til at jeg vil henvises til psykiater er fordi psykiatere kan utskrive medisin, noe psykologer ikke kan. En pyskiater studerer 6 år medisin, og videreutdanner seg (spesialisering) i ytterlige 5 år for å bli psykiater. En psykiater har lov til å skrive ut reseptbelagte medisiner, mens en psykolog kan ikke. Det er vel hovedforskjellen mellom de to. Takker så meget. Hvordan går jeg frem for å bli henvist til en psykiater? Hei Du kan enten be psykologen om å få skifte til en psykiater (hvis de har på avdelingen) eller du kan gjøre akkurat det samme måte som da du ble henvist til BUP; du ber legen din om det. Hilsen Dag Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå