Xenphon Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Hei, Har satt sammen en pc i kveld med disse spesifikasjoner: Asus P8Z68V-Pro Intel i5 2500k w/ Scythe Mugen Rev. B Sapphire Radeon HD6950 Dirt 3 Edition Silver Power 600w PSU (gammel) 8 gb corsair vengeance ram Wester Digital Caviar HDD --------------- Problemet som oppstår er at ved oppstart så lyser en rød lampe konstant og jeg får "cpu fan error - press f1 to continue" på skjermen før bios. Cpu fan'en er koblet til riktig slot og den fungerer, så jeg aner ikke hva problemet er. Trykket på F1 og da virker det som om vifta går for sakte. To andre vifter koblet til moboet kjører på CHA_FAN1 = 664RPM og PWR_FAN1 = 825RPM, mens CPU_FAN = 554RPM i rødt, som jeg antar betyr at de er for dårlig. Er det noe galt med vifta koblet til kjøleren? Setter pris på alt hjelp som kan fikse dette. Har ikke lyst til å starte opp pc'en før alt er OK. Xen Endret 31. august 2011 av Xenphon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Kan du ikke slå av den funksjonen? Det er forskjell på vifter, og BIOS viser ikke nødvendigvis riktig RPM på alle typer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå