Metino Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hei, finnes sikkert ganske mange slike poster som denne allerede, men er nå dønn lei timesvis med surfing på nette, må bare beklage for det Den bærbare pc-en skal brukes til skolearbeid, surfing og film. Dvs, enkel programmering og enkel bildebehandlig. Så spørmålet her er om jeg heller bør gå ned i pris på skjermkort og heller invisterer i SSD (om det virkelig er betydelig prisfjorskjell)? Maks pris 7500,- Noen krav/bør ha til PCen. Visuelt: - Stilrent utseende,(ganske viktig at den ser bra ut) helst matt/aluminium - Lett og "liten" Ikke for mye dilldall - "Mac" Tastatur Specs: - Maks 15,6" skjerm, men 14" kan være aktuelt. Synes dog det er i det minste laget. - HDD: Ikke nøye, men om pcen er såpass billig og bra pc overall vurdere jeg SSD. - Min. Intel i5 CPU - Min. 4GB ram - God batteritid (helst 8 celler) - Skjermkort er ikke så nøye. Så lenge jeg kan se filmer på PCen - USB 3.0 tja, kan vel være kjekt? På forhånd takk! Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 U46SV. Veldig flott PC og den ligger i overkant av 6000kr slik at du kan bytte til SSD innenfor budsjettet. Lenke til kommentar
Metino Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Har sett på den, er ikke helt tilfredsstilt med designet, men er vel bare en vane sak. I tillegg finner jeg ikke noen nettbutikker som selger den for litt over 6000,-, og har den på lager. Noen som vet hvordan det er med laptoper med SSD innenfor 14"-15,6" markedet. Ettersom jeg har SSD på min stasjonere kjenner jeg at det VIRKELIG hadde gjort seg med SSD i laptopen også. Hvordan er det forøvrig med garanti og slikt mtp montering av SSD? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Dustin Home selger den til 6291,- dersom du har studentkonto. Riktignok får du ikke levering før 13.09, men om du kan vente til da synes jeg i alle fall det er et godt kjøp. Har bestilt den selv. :-) Lenke til kommentar
Metino Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Tror nok det blir en Asusen, eneste jeg klarer å matche er Multicom Xishan Den er med 80GB SSD ellers stort sett de samme specsene. Litt svakere skjermkort?, ikke usb3 og ikke så godt batteri som Asusen Lenke til kommentar
Metino Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Og forresten, Dustin home har to ulike versjoner av Asus u46SV. Bare 250,- i forskjell. Kan kun se at den dyreste har 7200 RPM disk og oppgitt integrert lydkort, men den billigere versjonen har 5400RPM disk, men ikke oppgitt om den har integrert lydkort. Er det flere forskjeller? Tanken var at hvis alt er likt utenom harddisk, så går jeg heller for 5400RPM pc'en å setter inn en SSD i den i stedet for 7200RPM pc'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå