Melfacion Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det finnes nok allerede en tråd eller 7 på dette emnet, men det kan jo ikke gjetas for ofte: Tenker jo ofte tilbake på gamle dager, da de gode gamle spillene var det beste på markedet. Hvem husker vel ikke godbiter som Monkey island 1 og Day of the Tentacle? På den tiden var det såkalte eventyrspill som gjaldt (i dag er det stort sett rollespillene som har tatt over dette markedet). Første gang jeg fullførte larry 1 gikk jeg vel i 5. eller 7. klasse (nei, jeg gikk aldri i 6.) da jeg og en kompis satt oss ned og satte oss et mål om at vi skulle fullføre det når vi først hadde begynnt... Brukte jo noen timer, men det var jo absolutt underholdene. Det neste spillet vi satte igang med var the Day of the Tentacle... Dette er et spill som er enestående både historiemessig, humormessig og grafikkmessig (i hvertfall morsomme tegninger) Dette er et hysterisk morsomt spill, som absolutt alle bør ha spilt... Andre klassikere jeg husker godt er f.eks. -winter games -prince of persia -stunts (også kjent som 4d-sportsdriving) -ducktales -space quest -kings quest -police quest -dune II -settlers II -Heroes of might and magic I og II -Need for speed I og II -Test drive Noen som har andre godbiter? (eller klager på mine forslag?) Lenke til kommentar
Döden Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 -Kyrandia -Lemmings -Scorched earth Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Du snakker vell PC, men mine er fra Amigaen - MoonStone - SuperCars2 - Lotus 2 og 3 - Syndicate og Syndicate Wars - Cannon Fodder - Pong! - Price og Percia - Mega lo Mania - Defender og the Crown - Lost patrol - Lemmings serien! Rubbel og bit! - Another World!! (Var på Fransk, men pokker så bra og underholdende fordè :wink:) Mener det hadde en oppfølger også!? Men husker pokker`n ikke hva det het.. Var på 4 disketter og HELT rått.. Nydelige animasjoner på bevegelser og greier.. Du hadde en gunner som vår helt hadde på innerlomma. Plukka den fram med "space". Plukket opp holo-disker som fortalte deg storry. Drepte "slemme" roboter og rullarundt, hang i kanter osv. Noen som husker hva det het??? Trenger det til WiinUAE`n min!!!!!!!!!!! osv osv... Kan fortsette i det uenderlige 8) Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Super Mario som ikke var i 3D? Og jeg kunne gjerne tenkt meg Torin's Passage 2. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 alle spill som blei laga mellom 1985 og 1995 til Amiga! mange så jeg orker ikke ramse opp. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 alle spill som blei laga mellom 1985 og 1995 til Amiga! mange så jeg orker ikke ramse opp. (selv om jeg har ramset opp et par allerede... :wink: ) Lenke til kommentar
WickedOne Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 oooh!! Buggy Boy Arkanoid Speedball 2 Barbarian Space quest serien Kings quest serien Quest for glory serien Sam and Max The Dig One must fall Bubble Bobble Bomber Jacket Sikkert mange mange flere... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 i utgangspunktet snakker jeg om pc - ikke konsoller, men for all del, supermario er en absolutt klassiker fra gamle dager. min mor kjøpte nylig yoshis island til GBA, og er blitt helt hekta... det beste supermariospillet (det jeg brukte flest timer på i sin tid) var nok supermario 3 og for å legge til flere konsollklassikkere: -sonic serien (ikke i 3d) (sega) -alex kidd (sega) -track and field (NES) -et spill med tasmania-djevelen som jeg ikke husker navnet på (sega mega drive) og det pc spillet jeg klarte å glemme på den første lista (utilgivelig) -Ski or Die Lenke til kommentar
pettergutt Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Dune og ikke minst Zelda, a link to the past. Har aldri funnet et spill igjen som har den samme magien som Zelda på snes hadde Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Spillindustrien burde kanskje gjøre mer som filmindustrien: gjøre remakes av gamle klassikere. Det er jo en del dårlige remakes av filmer, men likevel...Hadde ikke sagt neitakk til en ny versjon av fx System Shock 1, laget av Ion Storm eller Valve Lenke til kommentar
Renzor_ Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 jagged alliance 2 og ja2:unfinished buisines Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Oppfølgeren til Another World var Flashback. Bedre grafikk, men Another World var bedre. Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 ja hvorfor spille battlefield når man kan dra opp gode gamle kabal og sitte der og mimre. ja du har rett denne posten er skrevet 197632ganger før. og jeg er dritt lei av den Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Oppfølgeren til Another World var Flashback. Bedre grafikk, men Another World var bedre. Ahh.. Takker og bukker *ut på Google* Faktisk ikke enig.. Ble mer hekta på FlashBack.. Men er jo en smakssak.. Uansett var begge spillene helt geniale Lenke til kommentar
Wicked0ne Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 ja hvorfor spille battlefield når man kan dra opp gode gamle kabal og sitte der og mimre. ja du har rett denne posten er skrevet 197632ganger før. og jeg er dritt lei av den Bitter og innesluttet? Er det ikke da bedre og holde kjeft? Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Oppfølgeren til Another World var Flashback. Bedre grafikk, men Another World var bedre. Jeg har ikke spilt Another World, men Flashback var jo dritbra! Andre spill: Sim City 2000 Gateway (basert på en av de beste bøkene jeg har lest) Sim Tower Transport Tycoon The Incredible Machine Raptor Arkanoid (Breakout klone) Kings Quest 3, 5 og 6 Hva har jeg glemt? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Monkey Island 1 og 2 Larry - serien Digger Dig Dog Snake Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 ja hvorfor spille battlefield når man kan dra opp gode gamle kabal og sitte der og mimre. ja du har rett denne posten er skrevet 197632ganger før. og jeg er dritt lei av den du må da ha noe bedre å finne på enn å spille battlefield dag ut og dag inn... det å sitte og mimre er faktisk veldig givende for noen av oss, men det er kanskje ikke så lett å forstå for noen som ikke opplevde gleden av klassikerne når de var nye? det er ingen av de nyere spillene som jeg har tilbrakt på langt nær så mye tid på som de gode gamle Transport Tycoon gikk ofte i flere dager i strekk... det var tider, ja dessverre er alle konsepter vi ser i dag allerede utprøvd, og vi får ingen spesielt nytenkende eller grensesprengende spill. Det eneste som blir bedre er grafikken. alle sjangere er jo allerede opptatt Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 ja hvorfor spille battlefield når man kan dra opp gode gamle kabal og sitte der og mimre. ja du har rett denne posten er skrevet 197632ganger før. og jeg er dritt lei av den Nå har det seg nemlig slik at det kabal-programmet du sitter på i dag ikke nødvendigvis er så veldig gammelt. Det ble riktig nok opprinnelig utviklet i 1981, men den versjonen vi alle sitter på i dag er nok ganske så oppdatert og tilpasset nyere operativsystemer. Ergo, det betyr at det er en remake av "den gamle klassikeren". Uansett er ikke alle gamle spill kabal, og derfor virker uttalelsen din noe søkt. Er du ikke enig? dessverre er alle konsepter vi ser i dag allerede utprøvd, og vi får ingen spesielt nytenkende eller grensesprengende spill. Det eneste som blir bedre er grafikken. alle sjangere er jo allerede opptatt That's the beauty of it, egentlig. Når ting allerede er oppfunnet, burde det være kake å kunne forbedre det og bare gjøre det enda morsommere. Problemet er bare at svinaktig få utviklere faktisk greier å gjøre det. Lenke til kommentar
n0th1ng Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Noen av de første spillene jeg noensinne spilte : Jones The 7th Guest(første spillet jeg noensinne spilte på CD-ROM) Doom 1 Commander Keen 1,2,3 og 4 Space Quest 1&2 Duke Nukem 1&2 (før 3d var det 2 sidescrollende spill) Off-Road Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå