William_S Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hei! Har hatt en Packard Bell pc nå i snart to år som egentlig aldri har vært helt bra. Først så var det nvldddkkm som feilet, men da bare blinka skjermen og kom tilbake til normalt, men etterhvert så utviklet dette seg til blue screen of death og nå altså black screen of death som gjør at jeg må ta svenskeknappen for å få maskina opp igjen. Maskinen kjører (først kjørte den Windows Vista) Windows 7 og grafikkortet er Nvidia Geforce GT 220, driveren er ganske ny fra 03.08.11. Jeg kjører også dual boot med Linux Mint og der har jeg aldri hatt noe problem. Er det reinstallasjon av Windows som må til for å få bukt med problemet? Jeg synes det uansett er irriterende og måtte ha uforutsigbare stopp når jeg bruker Windows. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har også PB. Hvilken er det du har? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 ... Jeg kjører også dual boot med Linux Mint og der har jeg aldri hatt noe problem. Er det reinstallasjon av Windows som må til for å få bukt med problemet? ... Siden den virker i Linux så må det være feil i Windowsinstalalsjonen, driver i Windows e.l. Så en reinstallasjon kan være løsningen (forutsatt at du ikke finner årsaken). Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hvis du har CD eller usb med W7 så kjører du derfra og så velger du å reparere. Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 For å dra opp denne her litt så lar den meg heller ikke få lov å reinstallere Windows. Etter at jeg har rebootet kommer jeg inn i Windows setup, så langt så vel. Men midt under expanding Windows files så klikker den og går i svartskjerm. Hva er problemet egentlig? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du kan jo formatere disken først, hvis det funker... Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Du kan jo formatere disken først, hvis det funker... Startet nå opp ved å boote fra Windows DVDen direkte i stedet for å gå via eksisterende Windows installajson og nå formaterte jeg Windows partisjonen. Likevel så gikk den etter en stund inn i black screen of death. Det skal da ikke gå an! Lenke til kommentar
darket Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 høres ut som et hdd crash Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 høres ut som et hdd crash Nei det er ikke det rett og slett fordi Linux Mint fungerer helt perfekt. Kan gjøre så mye jeg vil der uten at ting skjer. Til og med kopiering til/fra Windows partisjon fungerte helt utmerket der. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Har hørt om virus som er så aggresive at formatering og reinstallering ikke fungerer og fører til bluscreen, manglende dll-filer etc.. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Har hørt om virus som er så aggresive at formatering og reinstallering ikke fungerer og fører til bluscreen, manglende dll-filer etc.. Tror ikke det her var noe virus. Var nok skjermkortet som ikke likte Windows. FUngererte fint å reinstallere nå, måtte bare ta ut skjermkortet og kjøre på hovedkortes integrerte skjermkort i stedet. Tror jeg går til anskaffelse av et nytt skjermkort. Endret 2. oktober 2011 av William_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå