Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolen dekker drivstoff?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har akkurat kommet meg inn på en skole først idag og møtte opp idag.

Jeg kjørte ca 100 km til skolen. Den er et stykke unna og det går ikke buss i tide slik jeg rekker den.

Lurte egentlig bare på om skolen dekker bensinpenger for meg. blir jo veldig dyrt. Det er utrolig vanskelig å finne hybel nå, og det vet de. Sist skole jeg gikk på pendlet en person til skolen med bil gjennom ferge og fikk alt dekt. Han holdt på slik hele skoleåret. tror han fikk noe 3,5 kr pr KM. Tror dette var fordi han hadde unger der hjemme han bodde.

Jeg vil jo ikke pendle men jeg må jo.

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolen begynner kl 08:00. tiligste bussen som går herfra er 09:00. altså en time etter skolen begynner. + det tar 1,5 timer å komme seg dit. da kommer jeg til skolen 10:30. 2,5 timer forsent.

Men jeg skal høre med skolen.

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Kan jo hende du får penger til det, men skolene har sine måter for å la de bli billigst mulig. Om taxi eller å kjøre selv er billigst (for skolen), det vet ikke jeg, kommer an på prisene. Men som sagt så burde du snakke med dem, da det er det beste. Er du heldig så får du sikkert penger til drivstoff for egen bil.

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

Går ut ifra at det er snakk om videregående skole. I så fall er det Opplæringslova § 7-2 du (og skolen) må forholde deg/dere til.

§ 7-2. Skyss og innlosjering i den vidaregåande skolen

Elevar i vidaregåande skole som bur meir enn seks kilometer frå skolen, har rett til gratis skyss eller full skyssgodtgjersle. Når det er nødvendig, har elevar rett til gratis båttransport utan omsyn til reiselengda. Departementet kan gi forskrifter om at skyssbehovet til elevane i særskilde tilfelle kan dekkjast på andre måtar.

Departementet gir nærmare forskrifter om tryggleiken til elevane under skoleskyssen.

Fylkeskommunen skal hjelpe til med å skaffe losji for elevar i vidaregåande skole som bur slik til eller som har så lang veg at dei ikkje kan nytte dagleg skyss til skolen. Om nødvendig skal fylkeskommunen byggje elevheim.

http://www.lovdata.no/all/hl-19980717-061.html#7-2

Lenke til kommentar

Er bare meg som gikk ut ifra at det var Høgskole / Universitet, er det VGS som du ref. til så er det selvfølgelig riktig det du skriver.

Det er godt mulig du har rett. Vanskelig å bedømme ut ifra trådstaters post. Men ettersom det var mulig å tolke posten som vgs., og jeg i det tilfelle kunne svare, så svarte jeg med forbehold om det var vgs trådstarter mente.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig du har rett. Vanskelig å bedømme ut ifra trådstaters post. Men ettersom det var mulig å tolke posten som vgs., og jeg i det tilfelle kunne svare, så svarte jeg med forbehold om det var vgs trådstarter mente.

Men da har vi dekket begge mulighetene! /highfive :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...